Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:44:47 GMT

خستگی همچنان شایع ترین علامت کرونا است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۲۱۹۶

خستگی همچنان شایع ترین علامت کرونا است

به گزارش روز دوشنبه روزنامه دیلی میل،  داده های اداره ملی آمار انگلیس نشان داد که ۵۳ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور علایم هشداردهنده ای از جمله تب و سرفه ندارند.

در نظرسنجی که ۱۰ هزار نفر در ماه های دسامبر و مارس در سراسر انگلیس مورد بررسی قرار گرفت - نشان داد سرایت بدون علامت کرونا بیش از آنچه در گذشته تصور می شد، رایج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان پیش از این معتقد بودند که افراد بدون علامت یک سوم کل موارد جدید ابتلا به عفونت کرونا را تشکیل می دهند. داده های اداره ملی آمار انگلیس بیانگر آن است که در میان افراد دارای علامت ابتلا به کرونا، خستگی شایع ترین علامت و به دنبال آن سردرد و سرفه بود.  

این در حالی است که سرویس همگانی سلامت انگلیس تنها تب، سرفه های جدید و مدام و از دست دادن حس چشایی و بویایی را به عنوان علایم برجسته کرونا اعلام کرده است.  

با این حال کمتر از یک پنجم (۱۸ درصد) از مردم از دست دادن حس چشایی و بویایی را تنها علامت خود اعلام کردند.

روسای بهداشت به دلیل وارد نکردن دامنه وسیعی از عوارض جانبی مرتبط با این بیماری در فهرست یاد شده، بارها مورد انتقاد قرار گرفته اند.  

سارا کرافتس یک آمارشناس اداره ملی آمار انگلیس گفت: تجزیه و تحلیل ما طیف وسیعی از علایمی را برجسته می کند که مردم می توانند با کووید تجربه کنند.

وی یادآور شد: علایم خستگی، سردرد و سرفه هنوز هم بیشترین آلودگی به ویروس را نشان می دهد، در حالی که فقط از هر پنج نفر یک نفر تنها از دست دادن حس چشایی یا بویایی را تجربه می کند.

این محقق ادامه داد: تقریباً نیمی از افراد مورد آزمایش حتی درحالی که بار ویروس در بدن آنها زیاد بود، هیچ علامتی را گزارش ندادند.

کوفاتش خاطرنشان کرد: این موضوع تأکید می کند که افراد جامعه ممکن است ندانسته ویروس داشته و آن را بالقوه به دیگران منتقل کنند.

وی افزود: بسیار مهم است که ما همچنان به اندازه گیری سطح عفونت در جمعیت و جمع آوری اطلاعات در مورد علایم ادامه دهیم تا بتوانیم تغییراتی را که ممکن است غیرقابل شناسایی باشد، شناسایی کنیم.

برچسب‌ها انگلیس ویروس کرونا پژوهشگر روزنامه دیلی میل پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس ویروس کرونا پژوهشگر انگلیس ویروس کرونا پژوهشگر روزنامه دیلی میل اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد، گفت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ‌مشهد، سید‌صولت مرتضوی؛ امروز؛ دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال و اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترو‌نیک در کشور با بیان اینکه 19 میلیون خانوار و حدود 60 میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: ‌ این طرح از اسفند 1401 آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند.

ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

وی با برشمردن اهمیت اجرای این طرح و استقبال مردم از آن تصریح کرد: دستور رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد، بنابراین طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور افزود: به تازگی سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد بدون شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیرِ خط فقر یا بدون شغل چه کسانی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد