Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی امام مدیر عامل شرکت مترو در این رابطه گفت: به دنبال انتقال دستگاه حفار مکانیزه از شفت میدان کتاب به کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و آماده سازی محل حفاری شفت مورد نیاز برای شروع به کار این دستگاه، عملاً" می‌توان گفت عملیات اجرایی احداث نخستین ایستگاه از خط ۱۰ بزودی و طی مراسمی رسمی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه حفار مکانیزه مورد نظر، همان دستگاهی است که پیش از این، عملیات حفاری ساخت گالری در پروژه توسعه شمالی خط ۷ مترو را بر عهده داشت.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در ادامه افزود: میدان دریاچه شهدای خلیج فارس در واقع نقطه شروع احداث نخستین قطعه از قطعات پنجگانه خط ۱۰ است؛ قطعه نخست بیش از ۱۴ کیلومتر طول داشته و از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا میدان کتاب امتداد خواهد یافت.

امام در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: فاز دوم پروژه احداث خط ۱۰ از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس به سمت غرب و تا وردآورد ساخته خواهد شد تا با خط ۵ مترو ایستگاه تقاطعی داشته باشد. به هر حال برای آغاز عملیات اجرایی ساخت قطعه نخست خط ۱۰ پیش نیازهایی از قبیل نقشه برداری کل مسیر، اجرای عملیات ژئوتکنیک در قالب ۳۹ حلقه گمانه اکتشافی و ۲۵ حلقه چاهک دستی، حفاری و بتن ریزی شمع‌های سازه نگهبان ایستگاه دریاچه و آماده سازی دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع لازم بود که این عملیات در حال انجام است و انشاءا… بزودی شاهد برگزاری مراسم رسمی آغاز عملیات اجرایی احداث اولین ایستگاه خط ۱۰ مترو خواهیم بود.

خط ۱۰ مترو به طول تقریبی ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه، از مناطق ۵،۴،۳،۲،۱ و ۲۲ عبور کرده و در پهنه شمالی پایتخت، از محدوده فلکه سوم تهرانپارس در شرق تا وردآورد در غرب تهران امتداد می‌یابد.

کد خبر 594559 برچسب‌ها ریل و راه آهن - قطار خلیج فارس مترو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ریل و راه آهن قطار خلیج فارس مترو عملیات اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر

تین نیوز

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان، به طول ۴۶ کیلومتر در دست اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: این اداره کل با بهره گیری از متخصصان واجد شرایط و دارای صلاحیت در حال اجرای پروژه های راهسازی و ایمن سازی با سرعت و کیفیت مناسب است.

شاهسوندی افزود: پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان یکی از پروژه های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است که در حال حاضر در دست اجرا قرار دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طول این پروژه ۴۶ کیلومتر است عنوان کرد: با اقدامات و تلاش های به عمل آمده، هم اکنون پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان دارای ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین اعتبار به موقع پروژه ها، گفت: تا کنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شاهسوندی در خصوص مشخصات فنی و احجام به کار رفته در پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان تشریح کرد: تا کنون در این پروژه ۶۶ تن میلگرد، ۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی، ۳ هزار مترمکعب خاکریزی و ۶۰ هزار مترمکعب خاکبرداری اجرا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد