Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:04:03 GMT

ظرفیت تولید برق حرارتی ۱.۷ مگاوات افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۳۷۱۳

ظرفیت تولید برق حرارتی ۱.۷ مگاوات افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، نگاهی به عملکرد صنعت برق حرارتی در سال ۹۹ حاکی از آن است که طی سال گذشته یک هزار و ۷۵۹ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده و اسفند سال گذشته با راه‌اندازی واحد بخار نیروگاه کاسپین ظرفیت نامی نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۶۸ هزار و ۹۳۳ مگاوات رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۵۸۳ واحد تولید برق حرارتی در ۱۲۹ نیروگاه کشور احداث شده که با افتتاح پروژه نیروگاه کاسپین تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ به ۳۸۰ واحد و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی به ۴۶ هزار و ۴۲۵ مگاوات رسیده است.

در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های کشور اعم از حرارتی، برق‌آبی، تجدیدپذیر، دیزلی، مقیاس‌کوچک و اتمی به ۸۵ هزار و ۱۱۵ مگاوات رسیده که ۸۱ درصد از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است.

این گزارش حاکی است، هم اکنون واحدهای سیکل ترکیبی با ظرفیت ۳۰ هزار و ۶۴۳ مگاوات (۳۶ درصد)، واحدهای گازی با ظرفیت ۲۲ هزار و ۲۵۷ مگاوات (۲۶.۱ درصد) و نیروگاه‌های بخاری با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات (۱۸.۶ درصد)، نیروگاه‌های حرارتی کشور را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 5187305

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت تولید نیروی برق حرارتی تولید برق تعرفه برق نیروگاه برق ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس قیمت نفت سهام عدالت وزارت راه و شهرسازی نهاده های دامی قیمت مرغ بانک مرکزی ایران قیمت سکه بهار آزادی قیمت یورو تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت كاهش شاخص بورس نیروگاه های حرارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت