Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@15:39:56 GMT

اهدای ۴۰۰ عنوان کتاب به گرمخانه‌های سطح شهر سنندج

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۴۳۰۲

اهدای ۴۰۰ عنوان کتاب به گرمخانه‌های سطح شهر سنندج

رئیس گروه فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اهدای ۴۰۰ عنوان کتاب به گرمخانه‌های تحت مدیریت شهرداری سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عیسی فلاحی رئیس گروه فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی در ویژه برنامه اهدای کتاب به گرمخانه‌های سطح شهر سنندج که با حضور رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی و مدیر روابط عمومی شهرداری شهر سنندج و جمعی از فعالان فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل ارشاد مجموعه کتاب‌هایی به تعداد 400 عنوان به دو گرمخانه سطح شهر سنندج اهداء کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: هر چقدر برای فعالیت‌های فرهنگی به ویژه تشویق و ترغیب مردم به کتاب خوانی و همچنین فراهم کردن شرایط آسان برای دسترسی به کتاب و محصولات فرهنگی تلاش شود بدون شک آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق و... کاهش پیدا می‌کند

 

فلاحی اضافه کرد: اداره‌کل ارشاد آمادگی لازم را برای اهدای کتاب به چنین مکان‌هایی که موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه خواهد شد دارد، قطعاً سرمایه گذاری در این حوزه فرهنگی از صرف هزینه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

 

رئیس گروه فرهنگی و رسانه‌ای در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه کتاب اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های خوب و مفیدی در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح استان انجام می‌شود از جمله برگزاری نمایشگاههای کتاب بصورت مجازی، طرح های فصلی(بهارانه، تابستانه، پاییزانه و زمستانه کتاب) خرید کتاب با تخفیف ویژه با همکاری کتابفروشی‌های سطح استان، اهدای کتاب به مناطق حاشیه شهر با همکاری دفاتر تسهیلگری، برگزاری مسابقات کتابخوانی و اجرای طرح «شنبه ها با کتاب» در کانون های مساجد سطح استان و برگزاری جشنواره های متعدد در راستای تجلیل و قدردانی از مروجان کتاب و کتابخوانی در سطح کشور از سوی وزارت ارشادبه عنوان طرح های موفق حوزه کتاب است.

 

فلاحی در خصوص همکاری انجمن‌های و موسسات فرهنگی و هنری گفت: برنامه‌های ترویجی کتابخوانی با همکاری تشکل‌ها و انجمن‌های مردم نهاد موثرتر خواهد بود براین اساس برنامه‌های اداره کل ارشاد در خصوص ترویج کتاب و کتابخوانی با همراهی و همکاری انجمن ها و موسسات فرهنگی حوزه کتاب انجام می‌شود و همین برنامه اهدای کتاب به گرمخانه های سطح شهر سنندج با همکاری موسسه فرهنگی زانیاران کتاب اجرا و هدف گذاری شده است.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: گرمخانه های سنندج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اهدای کتاب کتاب و کتابخوانی آسیب های اجتماعی اهدای کتاب سطح شهر سنندج برنامه ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: هفت اصل قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص یافته که نشان دهنده اهمیت جایگاه شورا است، اما این جایگاه آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج، با بیان اینکه شورا دارای یک جایگاه قانونی و شرعی است، اظهار کرد: امور شورایی، مشورت کردن و رجوع به خرد جمعی در کنار عباداتی همچون نماز در قرآن کریم آمده که این نشان دهنده جایگاه والای آن است.

وی افزود: در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به وظایف شوراها اشاره شده که وقتی صراحتاً حدود هفت اصل قانون به موضوع شوراها اختصاص یافته، نشان دهنده اهمیت بالای جایگاه شورا است اما این اهمیت آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

رئیس شورای شهر سنندج گفت: شورا برآمده از بطن مردم و تلاش آن‌ها برای مردم شهر و روستا است اما این مسئله مورد مغفول واقع شده است.

رضایی تصریح کرد: دفاع از موکلان هم حق و هم تکلیف ما است که گاهی اوقات نیز در رهگذر این دفاع ممکن است آسیب‌هایی متوجه شورا شود. شوراها مشکلات بودجه‌ای زیادی دارند که این بودجه را برای عمران و آبادانی شهر و روستای خود می‌خواهند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: امیدواریم مسئولان برای حل مشکلات شوراها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ما را یاری کنند.

کد خبر 748772

دیگر خبرها

  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه