Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:15:09 GMT

تحرکات آمریکا و اسرائیل برای تعویق انتخابات فلسطین

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۴۴۸۹

تحرکات آمریکا و اسرائیل برای تعویق انتخابات فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر، رای الیوم در مطلبی آورده است: آیا آمریکاییها و اسرائیلی ها درباره تعویق انتخابات فلسطین به منظور ممانعت از پیروزی حتمی حماس به سبب دودستگی جنبش فتح توافق کرده اند؟ ناظران امور از واکنش محمود عباس و سفر سرزده وی به آلمان چه می گویند؟ بهانه های سه گانه برای توجیه این تعویق اگر تصمیم آن گرفته شود، چیست؟

این رسانه می نویسد: گزارشهای رسانه ای حاکی از این است که تماس تلفنی که میان آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و همتای صهیونیست او یعنی گابی اشکنازی انجام شده است، درباره ابعاد انتخابات قانونگذاری فلسطین که قرار است در ۲۲ ماه مه آینده برگزار شود، بوده است و آنها امیدوارند که به تعویق بیافتد یا لغو شود زیرا پیروزی حماس تقریباً در آن قطعی شده است و این به سبب دودستگی جنبش فتح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای الیوم نوشت: اگر این صحت داشته باشد و احتمالاً هم صحیح است به مثابه برد و سلامی بر قلب محمود عباس و نزدیکان و اطرافیان وی است زیرا وی محمود عباس هنگامی که خواستار برگزاری انتخابات سه گانه قانونگذاری، ریاستی و شورای ملی فلسطین شد، دچار اشتباهات محاسباتی شد و از کاهش محبوبیت خود و دودستگی داخلی میان جنبش فتح و در مقابل همدلی و انسجام رقیب خود یعنی حماس خبر نداشت هنگامی که خواستار برگزاری انتخابات سه گانه قانونگذاری، ریاستی و شورای ملی فلسطین شد، دچار اشتباهات محاسباتی شد و از کاهش محبوبیت خود و دودستگی داخلی میان جنبش فتح و در مقابل همدلی و انسجام رقیب خود یعنی حماس خبر نداشت.

این رسانه می نویسد: محمود عباس این روزها از راهکار تعویق دم می زند تا اوضاع به هم ریخته جنبش فتح را سرو سامانی دهد و وقت بیشتری برای شکستن ائتلاف میان مروان البرغوثی اسیر و ناصر القدوه عضو کمیته مرکزی فتح و خواهرزاده یاسر عرفات بیابد.

علت واقعی سفر محمود عباس به برلین چه بود؟

رای الیوم در ادامه فاش کرد: اخبار واصله حاکی از آن است که علت سفر محمود عباس در چند روز قبل به برلین، معاینات پزشکی نبوده است بلکه رایزنی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و راضی کرددن آن برای تعویق انتخابات است زیرا اتحادیه اروپا که ۲۰ میلیون برای هزینه های برگزاری آن اختصاص داده است به منظور برگزاری آن در موعد مقرر آن فشار وارد می کند.

منابعی که با رای الیوم گفتگو کردند به واکنش صدراعظم آلمان اشاره نکردند و اینکه به این درخواست محمود عباس چه واکنشی نشان داده است را نگفتند.

سه فهرست انتخاباتی فتح

این رسانه در ادامه نوشت: جنبش فتح در این انتخابات با سه فهرست مشارکت خواهد کرد؛ نخست، محمود عباس، دوم الحریه به رهبری ناصر القدوه با حمایت مروان برغوثی و سوم محمد دحلان عضو اخراجی فتح مشابه القدوه. هدف فهرست های دوم و سوم یکی است و آن تضعیف محمود عباس است.

یک منبع مسئول جنبش فتح به رای الیوم اعلام کرد که انتخابات ۲۰۰۶ که حماس در آن پیروز شد تکرار نخواهد شد زیرا باخت فتح به مفهوم از دست دادن قدرت و نمایندگی ملت فلسطین است و پیروزی حماس خط قرمز است.

رای الیوم در ادامه نوشت: سئوال درباره بهانه یا راهکاری است که محمود عباس برای توجیه تعویق انتخابات مجلس قانونگذاری و چه بسا انتخابات ریاستی و شورای ملی فلسطین به آن روی خواهد آورد؟

بهانه های محمود عباس برای به تعویق انتخابات فلسطین

این رسانه آورده است: محمود عباس از همه برگه های خود استفاده می کند. کسانی که با او طی روزهای گذشته دیدار کردند به خشم و بحران درونی وی اشاره کرد. وی به حسن الشیخ رئیس هیات امور فلسطینی و هماهنگ کننده با اسرائیلی ها دستور داده است که اجازه رفتن ناصر القدوره از رام الله به غزه را ندهد تا وی مجبور شود که مسیر طولانی تری را از طریق رفتن به قاهره و سپس گذرگاه رفح طی کند مسافتی طولانی که که بیش از ۴۸ ساعته خواهد بود در حالی که می تواند در صورت صدور مجوز لازم به کمتر از دو ساعت محدود شود.

رای الیوم در پایان آورده است: بعید نمی دانیم که بهانه محمود عباس برای تعویق برگزاری انتخابات؛ عدم اجازه مقامات صهیونیست به برگزاری انتخابات در قدس اشغالی یا شیوع کرونا یا عدم وجود شرایط بین المللی لازم یا همه این دلایل باشد و از صدور دستور تعویق برگزاری این انتخابات طی روزهای آتی غافلگیر نخواهیم شد.

کد خبر 5187364

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود عباس فلسطین حماس ایالات متحده امریکا عراق روسیه ایران عربستان سعودی برجام رژیم صهیونیستی فلسطین افغانستان اوکراین لبنان جو بایدن ترکیه ویروس کرونا برگزاری انتخابات تعویق انتخابات رای الیوم محمود عباس جنبش فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست

به گزارش خبرگزاری مهر، تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان و نخبگان آمریکایی در حمایت از مردم مظلوم غزه، استقبال کردند.

پایگاه خبری العهد لبنان شنبه شب گزارش داد که تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای با استقبال از همبستگی و حمایت انجمن‌های دانشجویی ده‌ها دانشگاه در سرتاسر آمریکا از خیزش جنبش‌های دانشجویی ضد جنایت اسرائیل در نسل کشی مستمر در حق اهالی غزه تقدیر و تمجید کردند.

در این بیانیه آمده است که حمایت ده‌ها تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا یادآور تاریخ سراسر درخشان مبارزه جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و همچنین قیام تاریخی تشکل دانشجویان در آمریکا سال ۱۹۶۸ میلادی است که سلطه امپریالیستی آن روزگار از ویتنام تا فلسطین را به چالش کشید و با قیام تاریخی خود نقطه عطفی در تحول وضعیت اروپا و آمریکای آن روزگار رقم زد.

تشکل‌های دانشجویی نوار غزه با ابراز صمیمانه‌ترین درودها به پیشگاه دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کلمبیا، ییل، نیویورک، روتجرز، میشیگان و ده‌ها دانشگاه دیگر در سرتاسر آمریکا از خروش همبستگی آنان در پایان دادن به نسل کشی آمریکایی صهیونیستی ضد ساکنان غزه تقدیر و تمجید کردند.

تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه با اشاره به بمباران هدفمند صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا ضد مراکز دانشگاهی و فرهنگی و غیرنظامیان در غزه سرکوب قیام دانشجویان ضد جنایت‌های آمریکا و اسرائیل در غزه از سوی پلیس آمریکا و محرومیت دانشجویان در خدمات آموزشی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که سرکوب تجمعات دانشجویی و نخبگان در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در شرایطی ادامه دارد که مدیران دانشکده‌ها در اقدامی هماهنگ با برخی اعضای مجلس نمایندگان در حال سیاه نمایی، اخراج و تخریب وجهه فعالان و نخبگان حامی فلسطین و بستن نهادهای دانشجویی مانند «دانشجویان برای برپایی عدالت در فلسطین» هستند.

این بیانیه تصریح کرد که قیام گروه‌ها و انجمن‌های دانشجویی در سرتاسر دانشگاه‌های آمریکا یادآور قیام تاریخی و انتفاضه دانشجویی سال ۱۹۶۸ میلادی در آمریکا است با به چالش کشیدن نظام سلطه از ویتنام تا فلسطین تحولی بنیادین در وضعیت اروپا و آمریکای آن روزگار رقم زد و اینک نیزف جنبش دانشجویی کنونی با خیزش خود در سال ۲۰۲۴ طلایه دار تکرار تاریخ است.

این بیانیه با اشاره به تصویب کنگره آمریکا در ارسال بسته تسلیحاتی جدید به ارزش ۲۶ میلیارد دلار به اسرائیل در نسل کشی و بمباران ملت مظلوم غزه، تلاش دانشجویان آمریکایی در توقف ماشین جنگ و کشتار در محافل دانشگاهی را ستورد.

دانشجویان نوار غزه در بیانیه خود بار دیگر تاکید کردند که نسل جدید برآمده در دل آمریکا هرگز از این لحظه به بعد پدیده صهیونیسم، نژادپرستی و کشتارجمعی را نخواهد پذیرفت و با حمایت از فلسطین و آرمان آزادی آن از نهر تا بحر با حمایت دانشجویی خود مرزها را در نوردیده است و اینک، زمان در هم شکستن ماشین جنگی سلطه امپریالیستی نظام حاکمه آمریکا فرا رسیده است.

این جنبش در بیانیه خود خاطرنشان کرد که دانشجویان تشکل‌های دانشجویی در غزه با دستان گره خورده در حمایت از همه جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین در دانشگاه‌های مختلف آمریکا برای توقف نسل کشی رژیم نازی اسرائیل ضد اهالی غزه دوشادوش آنان استوار و پابرجا است.

• ⁠ الکتلة الإسلامیة – حرکة المقاومة الإسلامی ة
• ⁠ کتلة الوحدة الطلابیة – الجبهة الدیمقراطی ة
• ⁠ إتحاد لجان کفاح الطلبة – جبهة التحریر العربی ة
• إتحاد لجان کفاح الطلبة الفلسطینی – الجبهة العربیة الفلسطینیة
• الرابطة الإسلامیة – الجهاد الإسلامی
• الشبیبة الفتحاویة – حرکة فتح
• تجمع المبادرة الطلابی – حرکة المبادرة الوطنیة الفلسطینیة
• جبهة العمل الطلابی – الجبهة الشعبیة
• شبیبة التحریر الفلسطینیة – جبهة التحریر الفلسطینیة
• کتلة الاستقلال الطلابیة – الاتحاد الدیمقراطی الفلسطینی فدا
• کتلة نضال الطلبة – جبهة النضال الشعبی الفلسطینی
• کتلة الأرض والإنسان – الجبهة الشعبیة القیادة العامة
• کتلة اتحاد الطلبة التقدمیة – حزب الشعب الفلسطینی

کد خبر 6090465

دیگر خبرها

  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم