Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی وقوع درگیری میان شرکت‌کنندگان در تجمع «جان سفیدپوستان اهمیت دارد» و اعضای جنبش‌های ضدنژادپرستی در یکی از شهرهای آمریکا، پلیس دوازده نفر را بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، تجمع از پیش برنامه‌ریزی شده راست‌گرایان آمریکایی تحت عنوان «جان سفید پوستان اهمیت دارد»، با حضور اعضای جنبش‌های ضد نژادپرستی در خیابان‌ها به خشونت کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته روزنامه «لس‌آنجلس تایمز»، بعد از ظهر یکشنبه (به وقت محلی) چند صد عضو گروه‌های راست افراطی در شهر«هانتیگتون بیچ» ایالت کالیفرنیا تجمع کردند و ساعتی پس از شروع این تجمع، تعداد شرکت‌کنندگان به حدود پانصد نفر رسید.

اعضای گروه‌های مختلفی از جمله هواداران قوانین حمل سلاح تا گروه شبه‌نظامی راست افراطی «پسران مغرور» در این تجمع یافته و پرچم‌هایی با نقش علامت گروه‌های خود و شعار‌ «ترامپ ۲۰۲۰» را به احتزاز درآوردند. «ویلیام کوییگ» رهبر گروه «شوالیه‌های سفید وفادار» وابسته به گروه نژادپرست «کوکلاس کلان» نیز در میان شرکت‌کنندگان حضور یافت.

اندکی بعد مأموران پلیس با صف کشیدن در برابر این تجمع‌، شرکت در آن را غیرقانونی اعلام کرده و از آن‌ها خواستند متفرق شوند. همچنین پهپادها و هلیکوپترهای پلیس بر فراز منطقه به پرواز درآمده و پیامک‌هایی برای تلفن‌های همراه حاضران ارسال شد که در آن تجمع‌کنندگان به بازداشت تهدید شده بودند.

از سوی دیگر صدها نفر از اعضای جنبش‌های ضدنژادپرستی در تقابل با راست‌گراها وارد خیابان شده و با آن‌ها درگیر شدند. «توری جانسون» بنیان‌گذار گروه «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در هانتینگتون بیچ نیز با شرکت در این تجمع گفت تفرقه و نفرت در این شهر جایگاهی ندارد.

درگیری میان دو گروه غالباً به‌صورت کلامی بود اما در مواردی، به کتک‌کاری کشید و در نهایت نیروهای پلیس وارد عمل شده و دوازده نفر را بازداشت کردند.

با اینکه از چند روز قبل تبلیغات گسترده‌ای برای تجمعات مشابه در سرتاسر آمریکا صورت گرفته بود، اکثر شهرها یکشنبه آرامی را پشت سر گذاشتند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»، رهبران گروه‌های راست افراطی و نئونازی که در حمله به کنگره نیز دست داشتند، در شبکه‌های اجتماعی، نوشته بودند این تجمعات «جهان را به لزره می‌آورد». اما در واقعیت، این فراخوان با استقبال بسیار کمی مواجه شد.

در شهر «رالی» در ایالت کارولینای شمالی که مقامات آن اعلام کرده بودند در صورت لزوم، آماده اعزام نیروهای گارد ملی هستند، فقط تعداد اندکی از هواداران جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در یک پارک تجمع کردند و سروکله حتی یک حامی گروه‌های راست افراطی نیز در خیابان پیدا نشد.

در شهر فیلادفیا، شماری از اعضای گروه‌های ضدنژادپرستی عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر کردند که در حال برگزاری پیک‌نیک و خوردن پیتزا بودند و در شهر نیویورک نیز افراد حاضر در محل تجمع راست‌گرایان در مقابل برج ترامپ به تعداد انگشتان دست هم نرسید.

در شهر «آلبوکرک» نیز مأموران پلیس ناچار شدند دور تنها فرد حضور یافته در محل تجمع حامیان جنبش جان سفید‌پوستان اهمیت دارد، حلقه بزنند تا از وی در برابر گروه بزرگی از اعضای جنبش ضدنژادپرستی محافظت کنند. در صحنه مشابهی در شهر «فورت ورث» تگزاس، مأموران پلیس به صف شدند تا مانع از هجوم اعضای گروه‌های ضدنژادپرستی به چند فردی شوند که یک پارچه نوشته جان سفید پوستان اهمیت دارد در دست گرفته بودند.

فراخوان اعضای گروه‌های سفید برتر پندار و نژادپرست پس از آن صورت گرفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، ۶ دستور اجرایی برای کنترل مالکیت و حمل سلاح در این کشور صادر کرد (جزئیات بیشتر). از سوی دیگر، جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات قاتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، روز دوشنبه وارد سومین هفته می‌شود.

روز یکشنبه بعد از آن که پلیس آمریکا با یک شلیک مرگبار در فاصله ۱۶ کیلومتری شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا، محل قتل جورج فلوید، یک مرد سیاه‌پوست ۲۰ ساله را به قتل رساند، بار دیگر خیابان‌ها به صحنه اعتراضات ضد خشونت و نژادپرستی پلیس تبدیل شد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلیس آمریکا جنبش ضدنژادپرستی سفیدپوستان پوستان اهمیت اعضای گروه گروه های راست راست افراطی اعضای جنبش جان سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردود شدن لیبرالیسم در آزمون آزادی/محکومیت برخورد پلیس آمریکا

حسین فرزانه پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع اعتراض دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بیان کرد: در این حادثه پلیس آمریکا وارد محیط دانشگاه شد و حدود ۶۰۰ دانشجو را با خشونت تمام دستگیر و یا تهدید به اخراج کرد.

معاون فرهنگی و استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه بیرجند بیان‌کرد: این اتفاق تلخ آزمونی برای لیبرال دموکراسی است که همواره سخن از آزادی بیان، آزادی تجمعات و … می‌زند ولی در عمل اینگونه با دانشجویان حامی غزه و مخالف جنایت‌های صهیونیست برخورد می‌کند.

فرزانه پور با اشاره به اینکه این اتفاقات نشان می‌دهد در لیبرال دموکراسی غربی بین حرف و عمل فاصله زیاد است، گفت: در غرب آزادی و عدالت تا آن جایی معنا پیدا می‌کند که با منافع گروه قلیل سرمایه دار و صهیونیست‌ها در تضاد نباشد.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی که این روزها در غرب شاهد آن هستیم یک سابقه تاریخی دارد و در زمان حضور نظامی آمریکا در ویتنام نیز اعتراضات متعددی داشتند که در نهایت تا پای آرمان و هدف خود ایستادگی کردند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: به نظر می‌رسد این روزها ندای واحدی از همه جنبش‌های دانشجویی دانشگاه‌های دنیا به گوش می‌رسد و آن ندای «حمایت از غزه» است و امر مشترکی برای همه آزادی خواهان در سراسر جهان است.

وی بیان کرد: دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا علیه ظلم برخاستند و خودشان نیز مورد ظلم در یک محیط علمی قرار گرفتند.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند یادآور شد: دانشجویان و اساتید دانشگاه بیرجند نیز به عنوان بخشی از جنبش دانشجویی بین‌المللی ظهر امروز نهم اردیبهشت ماه در تجمعی اعتراض‌آمیز برخورد با دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین را محکوم خواهند کرد.

فرزانه پور ادامه‌داد: حمایت از غزه این روزها حس مشترکی را بین دانشجویان و اساتید آزادی خواه سراسر جهان به وجود آورده است و به طور طبیعی این اعتراضات دانشجویی امید را بین رزمندگان جبهه مقاومت تقویت می‌کند.

کد خبر 6090597

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا
  • مردود شدن لیبرالیسم در آزمون آزادی/محکومیت برخورد پلیس آمریکا
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان ضد صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان  آمریکا