Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دکتر مسعود فیروزی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ مرکز توان‌بخشی اقامتی بیماران روانی مزمن در خراسان رضوی تحت نظر بهزیستی فعالیت دارند که ظرفیت اسمی مجموع آن‌ها هزار و پنج نفر است درحالی‌که تعداد افراد مقیم این مراکز هزار و ۱۱۴ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: تقاضای تأسیس ۲ مرکز جدید با ۷۰ نفر ظرفیت را با سازمان بهزیستی مطرح کرده‌ایم و منتظر نتیجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ۲ ماه اخیر ۷۰ نفر بیمار روانی از سوی بیمارستان‌های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی به بهزیستی ارجاع شده‌اند، گفت: مراکز را تشویق می‌کنیم که چنانچه بیمار استقلال لازم را جهت زندگی در جامعه دارد او را ترخیص و یا به خانواده واگذار کنند.

فیروزی اضافه کرد: همچنین "خانه‌های یک‌چهارم راهی" را به تعداد یک واحد راه‌اندازی کرده‌ایم که در حال حاضر ۸ نفر ظرفیت دارد و بیمارانش که بهبود نسبی دارند و خانواده نمی‌تواند آن‌ها را نگهداری کند به این مراکز می‌برند تا مراحل بهبود و استقلال را به‌صورت تدریجی طی کنند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی افزود: ۲ خانه یک‌چهارم راهی دیگر نیز در دست تأسیس است که ۲۰ نفر ظرفیت برای آن‌ها پیش‌بینی‌شده است.

وی بابیان اینکه برای بیماران کم‌بضاعت دارای خانواده یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و برای افراد مجهول یا بلا صاحب یک‌میلیون و ۳۳۵ هزار تومان در ماه یارانه پرداخت می‌شود، گفت: کل یارانه ماهانه برای مراکز بیماران روانی مزمن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که به هزار و ۱۱۴ نفر مقیم مراکز پرداخت می‌شود.

فیروزی یادآور شد: ۵۰۳ نفر از این بیماران، فاقد سرپرست مؤثر هستند و به‌عنوان مجهول‌الهویه با دستور قضایی در مراکز مقیم‌اند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک‌صد نفر پشت نوبت پذیرش بیماران روانی مزمن هستند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: سرپرست بهزيستي خراسان رضوی بیماران مزمن روانی مزمن بهزیستی خراسان رضوی بیماران روانی مزمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

زهرا مبشری نسب افزود: این بارشها بر طبق پیش بینی ها  تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارشها به صورت رگباری همراه با  رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، افزود: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

مبشری نسب ادامه داد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

به گفته وی، در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران