Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@15:49:42 GMT

ثبت حضور خفاش حنایی در غار‌های یزد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۵۲۵۶

ثبت حضور خفاش حنایی در غار‌های یزد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدیه السادات حدادیان، رییس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: سمیه زارع کمالی از غارنوردان استان موفق به ثبت تصویر خفاش حنایی در یزد (مهریز، دره آدرشک) شد.

او افزود: عکاس، این گونه اذعان دارد که برگزاری کارگاه‌های آموزشی زیست محیطی و عکاسی طبیعت، موجب شد تا موقع حضور در طبیعت نسبت به اطراف و گونه‌های جانوری حساسیت خاصی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول اظهار داشت: زارع کمالی با دیدن خفاش سعی کرد طبق آموخته‌های کارگاه‌های آموزشی از گونه عکس تهیه کرده و بعد از ارسال به کارشناس محیط زیست و کسب نظرات متخصصین داخلی و خارجی مشخص شد که عکس متعلق به گونه خفاش حنایی است.

حدادیان بیان کرد: قبلا پراکنش این گونه در استان‌های شمالی و برخی استان‌های جنوبی کشور ثبت شده، ولی تاکنون حضور این گونه در استان یزد گزارش نشده بود و این اولین گزارش حضور گونه در استان است.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست غارنوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند