Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:27:22 GMT

آغاز عملیاتی فاز نخست طرح پایش هوایی جنگل‌های هیرکانی در نوشهر

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۵۷۳۴

آغاز عملیاتی فاز نخست طرح پایش هوایی جنگل‌های هیرکانی در نوشهر

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سامانه برخط رصد و پایش هوایی جنگل‌های هیرکانی ظهر امروز با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در چالوس افتتاح شد.

مسعود منصور در این مراسم با بیان اینکه این طرح کمک زیادی برای جلوگیری از قاچاق چوب، تخریب و تصرف جنگل دارد، اظهار کرد: این طرح در ارزیابی واحدهای اجرایی و حفاظتی ادارات کل، حریق، آفات و بیماری‌هایی که در جنگل به وجود می‌آید بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تفاهم‌نامه سازمان جنگل‌ها با معاونت علمی و فناوری اشاره کرد و گفت: با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان توافق‌های لازم را به صورت یک پروژه مشترک انجام شد که در این پروژه تغییرات جنگل‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه و در مقیاس‌های بزرگ با ارتفاع کمتر از یک‌متر را از طریق عکسبرداری هوایی و ایستگاه زمینی ایجاد شده به صورت فیلم و عکس دریافت کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: این طرح در یک سطح ۱۰۰ در ۱۰ کیلومتری به صورت پایلوت آغاز شده است و در کل جنگل‌های هیرکانی و به تدریج به جنگل‌های کشور و حتی در بلندمدت به عنوان یگان هوایی حفاظت بتوانیم این پروژه را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در 47 هزار هکتار از جنگل‌ها طرح توسعه و غنی‌سازی انجام گرفت، خاطر نشان کرد: با ابلاغ بخشنامه به همه ادارات کل، اولویت برنامه‌ها را به احیا و توسعه نقاطی از جنگل‌هایی که دچار حریق و تخریب شدند، داده است.

منصور در ادامه به ساماندهی نیروهای فعال در حوزه حفاظت از جنگل‌ها در کشور اشاره و بیان کرد: سیستم پوشش و تجهیزات دفاعی یگان حفاظت تدوین شد و خودروهای زیر پوشش نیز به جی پی اس مجهز شده است.

حمیدرضا سلیمانی رئیس مرکز نوآوری منابع طبیعی و آبخیزداری فناوری کشور در ادامه مراسم گفت: از قدیم این کمربند سبز از عوامل تهدیدکننده نظیر آفات، بیماری‌ها، آتش‌سوزی، دست‌اندازی سودجویان و نیز قاچاق چوب در امان نبوده است که در واقع اجرای طرح پایش هوایی یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از این عوامل خواهد بود.

وی افزود: امروز فاز اول عملیاتی طرح پایش هوایی جنگل‌های هیرکانی شمال را در محدوده شرق منطقه نوشهر و غرب منطقه آمل آغاز شد

سلیمانی افزود: با استفاده از تصاویر هوایی به منظور تصویربرداری در یک بازه زمانی مشخص و بعد حرکت به سمت تلفیق، الگوریتم و استفاده از کیفیت و دقت تصاویر هوایی برداشتی که چیزی در حدود متر است را با تصاویر ماهواره‌ای غیرتجاری تامیم دهیم.

رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها این طرح را با محوریت سازمان و مرکزی نوآوری سازمان عنوان کرد و بیان کرد: در فاز نحست که به مدت ۶ ماه پیش‌بینی شده به‌توان این پروژه به اتمام برسد و خروجی‌ها تهیه و مقدمات کار بزرگ که مدنظر است به انجام برسد.

 

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مسعود منصور رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری جنگل های هیرکانی سازمان جنگل ها پایش هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در مراسم تکریم، تودیع و معارفه فرماندهان جدید و قدیم پایگاه شکاری برادران شهید دلحامد چابهار که با حضور فرماندهان و جمعی از فرماندهان یگان‌های مستقر در شهرستان کنارک و مسئولان این شهر برگزار شد، گفت: مردم منطقه چابهار و به‌ویژه کنارک از شریف ترین، مهربان‌ترین و وفادارترین مردمان این کشور در استان سیستان و بلوچستان هستند که ثابت کردند در شرایط تحریم استکبار جهانی پای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و ما به وجود این مردمان افتخار می‌کنیم.

امیرسرتیپ خلبان واحدی در ادامه با بیان اینکه جا به جایی فرماندهان و کارکنان در پایگاه‌ها و یگان‌های نظامی باعث پویایی در آن مجموعه‌ها می‌شود، اظهار کرد: پایگاه شکاری شهید دلحامد چابهار به لحاظ اهمیت و حساسیت یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است و به مدد الهی حضور فرماندهانی لایق، نخبه، کارآمد، توانمند، انقلابی و مسئولیت پذیر در یگان‌های این نیروی الهی باعث پیشرفت نهاجا شده است.

در این مراسم امیرسرتیپ دوم خلبان عبدالله ابکی به سمت فرماندهی جدید پایگاه شهیدان دلحامد منصوب و از خدمات و تلاش‌های امیرسرتیپ دوم خلبان مهدی کرمی تجلیل و قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی