Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه بروجرد با تاکید بر اینکه مسئولان باید برای رفع موانع به تولید کنندگان کمک کنند گفت: واردات در کشور از مهمترین موانع تولید به شمار می‌رود. - اخبار استانها -

حجت الاسلام علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بروجرد  اظهار داشت: با توجه به نام گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نباید این مهم را تنها با نصب بنر و یا پخش تیزر تبلیغاتی و یا سخنرانی  از طریق رسانه اکتفا کنیم بلکه مسئولان قدم پیش گذاشته و برای رفع مشکلات تولید کنندگان اقدامات لازم را انجام دهند و از آنها پشتیبانی کرده و موانع را از پیش پای آنها بردارند بنابراین باید تلاش شود فرمایشات رهبری عملی و پیاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مسئولان برای رفع موانع به تولید کنندگان کمک کنند افزود: مسئولان اجرایی ما در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید برای تولید کنندگان چه کارگاه‌های کوچک و چه چرخ تولید کارخانه‌های مطرح  را بچرخانند حتی در امر کشاورزی نیز  رفع موانع کنند.

امام جمعه شهرستان بروجرد عنوان کرد: در برخی موارد دیده شده که انگیزه لازم از تولید کننده گرفته شده چرا که مسئولان به کار یک تولیدکننده بها نداده و حتی در ابتدای کار و راه‌اندازی یک کار و کارخانه با سنگ اندازی‌هایی که شده، تولید کننده دلسرد شده و کار تولید را رها کرده است. گاهی اوقات هم دیده شده که حمایت‌های لازم از تولید کننده صورت نپذیرفته و هیچ گونه پشتیبانی از این کارگاه نشده است و همین عوامل سبب بسته شدن چرخ تولید یک کارگاه یا کارخانه می‌شود.

وی با اشاره به حمایت دولت از تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: دولتمردان ما باید موانعی را که سبب رکود تولید می‌شود از بین ببرند چه موانع اداری و چه موانع حمایتی مانند صادر کردن محصولات داخلی خودمان و یا پشتیبانی‌های مالی و تسهیلات بانکی باشد.

بسیج کارگری استان مرکزی با طرح شهید برونسی به دنبال حمایت از کار و تولید ایرانی استسخنان آیت الله رئیسی اولین گام درجهت رفع موانع تولید و تحقق شعار سال استرضایی کوچی:کمیسیون عمران برای تولید مسکن مانع‌زدایی می‌کند

حسینی در رابطه با حمایت مسئولان شهرستانی از کارگاه‌های کوچک تولیدی تاکید کرد: مسئولان گره کار تولید کنندگان را باز کنند تا چرخ تولید با آرامش در گردش باشد نه این که سنگ اندازی کنند تا مسئولان کشوری هم نتواند حمایتی داشته باشند. توقع ما این است که به خودمان کمک کنیم و در داخل مشکلات کارگاه و تولیداتمان را برطرف کنیم. مسئولان محلی باید از تولید کننده حمایت کرده و تسهیلات لازم را در اختیار تولید کننده قرار دهند تا کار پیشرفت داشته باشد و کارگاه به کارخانه و تولید کننده بزرگ تر تبدیل شود، باید با تمام توان گره کار تولید کننده را باز کرد.

وی خطاب به مسئولان شهرستان بروجرد گفت: اگر هرکس از ما در حیطه کاری و وظیفه‌ای که به ما محول شده درست حرکت کنیم و درست قدم برداریم هیچ مشکلی در مسیر خدمت نخواهیم داشت.باید موانعی که نمی‌گذارد کارهای خیری که به نفع نظام و مردم است برداشته شود را با درایت برداشت و کنار گذاشت تا پیشرفت حاصل شود.پیشرفت ما در گرو تولید  کار و اشتغال است بنابراین اگر هر کدام از ما در این زمینه کوتاهی کنیم باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشیم.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: می‌توان از تولید کننده پشتیبانی مالی و پشتیبانی معنوی کنیم که مهمترین حمایت و پشتیبانی ما از تولید کنندگان،  مصرف کالای داخلی است. تولید کننده ما با هزار مشکل یک کارگاه تولید لوازم خانگی یا پارچه را راه‌اندازی کرده این انصاف نیست که ما جنسی را که در داخل تولید می‌شود رها کنیم و از اقلام وارداتی را مصرف کنیم.اگر می‌خواهیم از تولید کنندگان کوچک و بزرگ خودمان حمایت کرده و پشتیبانی کنیم باید از تولیدات داخلی مصرف کنیم، اصلا درست نیست کالایی که در داخل تولید می‌شود را نادیده گرفته و مشابه آن را وارد بازار کنیم همین اقدام دولت ضربه به اقتصاد داخل محسوب می‌شود که باید جلوی این کار گرفته شود.

 وی بیان کرد: واردات در کشور از مهمترین موانع تولید به شمار می‌رود که می‌تواند سبب بسته شدن کارگاه‌ها و کارخانه‌های ما شود و این یعنی بیکاری جوانان که مشکلات زیادی به همراه دارد که باید فرهنگ مصرف داخلی در کشور را هرطور شده ایجاد کنیم.

حسینی گفت: شاید تبلیغات بتواند موانع تولید کننده داخلی را برطرف کند ولی باز کافی نیست، رسانه‌ها و اشخاص واجد شرایط و قلم به دست می‌توانند در این رابطه به مردم و تولید کنندگان کمک کنند، وقتی مصرف کالای خارجی دربین مردم به یک فرهنگ تبدیل شود در واقع ایجاد اشتغال در خارج از کشور خودمان ایجاد می‌کنیم.

انتهای پیام/642/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید کنندگان کمک کنند تولید کننده موانع تولید رفع موانع امام جمعه برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند