Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@00:25:27 GMT

نگرانی شدید مقامات آمریکایی بابت سلامتی دلار

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۶۱۹۴

نگرانی شدید مقامات آمریکایی بابت سلامتی دلار

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، گزارشات حاکی از آن است که مقامات ارشد آمریکایی خواستار اتخاذ مواضعی سخت‌گیرانه در قبال تصمیم چین برای عرضه یوآن دیجیتال هستند؛ چراکه این نگرانی وجود دارد که عرضه یوآن دیجیتال می‌تواند سلطه دلار بر تجارت جهانی را با چالشی جدی مواجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آمریکایی در وزارت خزانه‌داری، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و شورای امنیت ملی هم اکنون در تلاشند تا تبعات عرضه یوآن دیجیتال بر روی سلطه دلار را ارزیابی کنند. البته ریاست جمهوری آمریکا خیلی نگران این مسئله نیست؛‌ چراکه بر این باورند این مسئله تهدید قریب الوقوعی برای دلار و نظام پولی بین الملل به شمار نمی‌رود.

مقامات آمریکایی البته بر این باورند که از یوآن دیجیتال ممکن است برای دور زدن تحریم‌های آمریکا استفاده شده و درواقع یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های آنها همین مسئله است.

مقامات آمریکایی همچنین به دنبال آن هستند که بدانند چگونه قرار است، یوآن دیجیتال توزیع شود.

سال گذشته میلادی بانک مرکزی چین از برنامه خود برای عرضه یوآن دیجیتال تا المپیک زمستانی سال 2022 خبر داد.

با این اوصاف چین نخستین کشوری خواهد بود که از ارز دیجیتال در سطح ملی استفاده خواهد کرد. فعلا کاخ سفید برنامه‌ای برای مقابله با این مسئله ندارد، اما اعضای کنگره از ژروم پاول، رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا و ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری این کشور خواسته‌اند تا جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا دلار سلامتی مقامات آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناصر کنعانی در صفحه اجتماعی ایکس در مورد ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا و نوع برخورد مقامات این کشور به این اعتراضات گفت: «اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

بیشتر بخوانید؛ واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی

وی گفت: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی تاکید کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان و ‎حقوق بشر برافتاده است.

کد خبر: 1229332 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد