Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:05:18 GMT

قطعه موسیقی «نسیم جان» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۶۵۴۵

قطعه موسیقی «نسیم جان» منتشر شد

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این قطعه موسیقی با آهنگسازی «امیرحسین سمیعی»، شعر «زنده یاد شهید مصطفی آژینی»، تنظیم «حسین پارسافر» و خوانندگی «سیدمحسن حسینی» تولید و منتشر شده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی ماه مبارک رمضان منطقه ۴ در فضای مجازی

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و رئیس فرهنگسرای اشراق گفت: برنامه‌های فرهنگی، مذهبی مراکز این منطقه به مناسبت ماه مبارک رمضان از ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت با توجه به شرایط شیوع کرونا در فضای مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا دوستعلی، گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، بزرگان، مفاخر و علمای اسلام، ترویج روحیه ایثار، جهاد، شهادت و مرگ آگاهی و آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس و جریان مقاومت، گسترش فرهنگ حلم، صبر، احترام، آرامش و مهربانی در روابط فردی، اجتماعی و خانواده، ترویج و اقامه نماز، انس با قرآن و بهره‌برداری از متون مرجع دینی با محوریت قرآن کریم را از اهداف برگزاری این برنامه‌ها عنوان کرد.

وی افزود: بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های هنری فضای حقیقی و مجازی در حوزه ادبیات، نمایش، شعر، موسیقی، فیلم، رسانه و سینما در راستای تعالی ذائقه هنری شهروندان، گسترش و تقویت عزت ملی و حس تعلق به سرزمین، جغرافیا، پرچم و سرود ملی، معرفی فلسفه و ماهیت انقلاب اسلامی، ولایت، شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و تقویت روحیه استکبار ستیزی با محوریت قدس، فلسطین و مقاومت و ... از دیگر اهداف ۱۷ گانه در نظر گرفته شده است.

دوستعلی بیان کرد: مراکز فرهنگی هنری منطقه چهار، برای بهره‌مندی حداکثری روزه‌داران در ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی را در قالب پادکست‌، فتوکلیپ، اینفوگرافیک، ویدئوکلیپ برگزار می‌کنند.

رئیس فرهنگسرای اشراق گفت: خانه فرهنگ صدف، فرهنگسراهای اشراق، هنگام، کتابخانه‌های امید، اوقاف برادران، حکیمیه، شهید آوینی، شیخ اشراق، لویزان، مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه و نگارخانه آفرینش نقش از جمله مراکزی هستند که برنامه‌های فرهنگی، مذهبی را در رده‌های سنی نوجوان، جوان، میانسال و سالمند برگزار می‌کنند.

وی افزود: «محفل انس با قرآن و مناجات‌خوانی» مشروط به اخذ تایید از ستاد ملی کرونا، هر روز در ماه مبارک رمضان؛ قبل از اذان مغرب تا یک ساعت بعد از اذان، در فرهنگسرای اشراق و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مسابقه اینترنتی «رازهای آسمانی» از دیگر برنامه‌های ماه مبارک است، این مسابقه با همکاری روبیکا از ۱۵ تا  ۲۹ ماه مبارک رمضان برگزار و به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی به کلیپ‌ها و پادکست‌های منتشر شده در صفحه مجازی eshragh.farhangsara دسترسی پیدا کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۳۲۶۷۷۷ تماس بگیرند و یا به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره مراجعه کنند.

انتشار آیین و سنن مردم تهران قدیم در «قصه‌های رمضان»

ستاد گردشگری شهرداری تهران همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ویژه‌نامه «قصه‌های رمضان» را منتشر خواهد کرد.

این ویژه‌نامه با هدف آشنایی شهروندان با آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در تهران، معرفی امامزاده‌ها و موزه‌های موضوعی مانند موزه ملی قرآن و موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و ... منتشر خواهد شد.

تهیه ویدیوکلیپ از نسخ خطی قرآن‌های قدیمی، برگزاری تورهای مجازی از موزه‌های ملک، قرآن و تولید و انتشار مستنداتی از آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در تهران قدیم از دیگر برنامه‌های ستاد گردشگری شهرداری تهران است.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این برنامه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی visit.tehran.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران موسیقی فرهنگسرای اشراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران موسیقی شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران موسیقی فرهنگسرای اشراق اخبار کنکور فرهنگسرای اشراق ماه مبارک رمضان شهرداری تهران فرهنگی هنری برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال 1403 در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

خونویی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خـود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها توضیح داد: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و ...است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

وی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • (ویدئو) آهنگ زیبای رضا یزدانی در سریال افعی تهران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی