Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:32:54 GMT

هشت اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۶۶۱۴

هشت اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان رضوی، محمدصادق براتی گفت: این آثار مربوط به شهرستان‌های کلات، نیشابور، زاوه و فریمان می‌باشند که در اجرای ماده ۱۵ قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند.

وی افزود: این آثار شامل تپه آسیاب، تپه کال چغوکی آبگرم، محوطه سلطانقلی و تپه احمد آباد در شهرستان کلات، باغ و عمارت قوامی در شهرستان نیشابور، تپه سنجدک و بقایای بنای تاریخی پطرو در شهرستان زاوه و ساختمان قدیم دادگستری شهرستان فریمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در سال گذشته برنامه ریزی مناسبی برای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان انجام شد که امیدواریم با ادامه این روند در سال جاری بتوانیم گام مثبتی در زمینه احیا و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی استان برداریم.

وی گفت: معرفی اماکن و آثار تاریخی به گردشگران و زائران خراسان رضوی باعث رونق اقتصادی این استان می‌شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی زاوه فریمان نیشابور استانداری خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی زاوه فریمان مجلس شورای اسلامی زاوه فریمان نیشابور استانداری خراسان رضوی اخبار کنکور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در این یادواره گفت : امام صادق (ع) به عنوان پیشوای راستگویان در جهان بین اهل معرفت شناخته شده است و جوانان باید بکوشند که با صداقت، راستی  ودرستی، امانتداری  و عدالت خواهی پیرو این امام باشند و پیرو واقعی بمانند

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی خطاب به کسانی که در خصوص انقلاب اشتباه محاسبه می‌کنند گفت :  انقلابی بمانید و انقلابی بیندیشید و از قطار انقلاب پیاده نشوید و از آن فاصله نگیرید که پشیمان خواهید شد و این پشیمانی دیگر برایتان سودی نخواهد داشت

این یادواره به همکاری سپاه ناحیه مقاومت بسیج ، اداره آموزش و پرورش،حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) و شورای اسلامی و شهرداری شهر خرو و با حضور مردم و خانواده معظم شهدا در مسجد موسی بن جعفر (ع) خرو برگزار شد.

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب