Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:28:35 GMT

امشب احتمال رویت هلال ماه رمضان ضعیف است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۷۰۹۴

امشب احتمال رویت هلال ماه رمضان ضعیف است

ایسنا/کرمانشاه  رئیس انجمن نجوم کرمانشاه گفت: احتمال رویت هلال ماه مبارک رمضان در غروب امروز (۲۳ فروردین) ضعیف است.

محمد خدایاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از نظر نجومی غروب امروز(دوشنبه) هلال ماه مبارک رمضان در آسمان وجود دارد، اما احتمال رویت آن خیلی ضعیف است، به نحوی که حتی با دستگاه های نجومی پیشرفته هم نمی توان آن را رصد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خدایاری با بیان اینکه هلال ماه تنها زمانی که بالای ۱۸ ساعت سن داشته باشد قابل رویت است، گفت: از نظر نجومی غروب امروز سن هلال ماه رمضان ۱۲ ساعت و ۵۱ دقیقه خواهد بود که امکان رویت هلال ماه در این شرایط خیلی ضعیف است‌.

رئیس انجمن نجوم کرمانشاه ادامه داد: امکان رویت هلال ماه رمضان، غروب امروز حتی با دستگاه های پیشرفته نجومی هم خیلی ضعیف است.

وی با بیان اینکه به احتمال خیلی زیاد غروب فردا(24 فروردین)  هلال ماه مبارک رمضان رویت خواهد شد، ادامه داد: اگرچه هلال ماه رمضان  غروب فردا هم نازک و کم فروغ است، اما با دستگاه های نجومی پیشرفته قابل رصد خواهد بود. 

وی ادامه داد: هلال ماه رمضان، غروب سه شنبه در اکثر نقاط کشور با دستگاه های نجومی قابل رویت خواهد بود و به احتمال قوی چهارشنبه روز اول ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی استهلال ماه مبارک رمضان كرمانشاه نجوم ماه مبارک رمضان هلال ماه رمضان رویت هلال ماه غروب امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم