Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: پیک‌های گذشته در نهایت تا سه ماه به پایان می‌رسید اما اکنون سه ماه است که شاهد افزایش موارد بیماری هستیم و هنوز پیک حتی سر خم نکرده است بنابراین مردم باید این وضعیت را جدی بگیرند.

دکتر میثم مردسلطانی با اشاره به شرایط سخت کنونی و تجربه پیک سنگین، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد تست‌های کرونا در دزفول با هر میزانی مثبت می‌شود و ویروس به صورت جدی در این منطقه و کل کشور در حال گردش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر با ویروس انگلیسی سر و کار داریم و تقریبا صد درصد موارد ابتلا به کرونا در دزفول، از نوع انگلیسی هستند و به این دلیل، از هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی دزفول آرایش متناسب با پیک را به خود گرفته و با حداکثر توان در حال فعالیت است.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در دزفول به خطوط انتهایی بیماری رسیده‌اند یعنی عملا، وضعیت خطرناکی دارند و باید تخت خالی ICU وجود داشته باشد تا بتوان خدمات را به این بیماران ارائه داد.

مردسلطانی بیان کرد: خطوط دفاعی را به دلیل عدم همکاری مردم از دست داده‌ایم؛ خطوط دفاعی ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری و پرهیز از حضور در تجمعات است اما اکنون به جای استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی، مجبور به استفاده از لوله‌گذاری، ماسک اکسیژن و بستری هستیم و این وضعیت، فشار زیادی به مردم و مدافعان سلامت وارد کرده است.

وی ادامه داد: پیک‌های گذشته در نهایت تا سه ماه به پایان می‌رسید اما اکنون سه ماه است که شاهد افزایش موارد بیماری هستیم و هنوز پیک حتی سر خم نکرده است بنابراین مردم باید این وضعیت را جدی بگیرند.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: شاید ما حرف تازه‌ای نداشته باشیم اما ممکن است در چند روز آینده، آمار بیماران حرف تازه‌ای داشته باشد.

وی بیان کرد: مراکز ۱۶ ساعته همچنان فعال هستند تا پروسه قرنطینه و ایزوله کردن بیماران سریعتر اتفاق بیافتد و از ابتلای سایر افراد جلوگیری شود.

مردسلطانی افزود: از افرادی که به ابتلای خود مشکوک هستند، خواهش می‌کنیم حداقل ۱۰ تا ۱۴ روز از منزل خارج نشوند زیرا حتی بدون علائم ممکن است ناقل بیماری باشند.

وی تصریح کرد: این ویروس در ۴۸ تا ۷۲ ساعت از آغاز ابتلا، بیمار را زمین‌گیر می‌کند؛ صحیح نیست که در این وضعیت کمتر از ۷۰ درصد مردم از ماسک استفاده کنند و درصد کمی فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: این نیز صحیح نیست که خودکار دست یک نفر باشد و هر زمانی که خواست وضعیت کرونا را قرمز، نارنجی یا آبی کند.

وی با بیان اینکه نباید به باورهای غلط دامن زده شود، گفت: افراد سیگاری به دلیل شیوه زندگی که دارند و همچنین به دلیل استفاده نکردن از ماسک در زمان سیگار کشیدن، ۱.۶ برابر بیشتر از افراد معمولی به کرونا مبتلا می‌شوند.

مردسلطانی تصریح کرد: افراد سیگاری در صورت ابتلا به کرونا، ۲.۶ برابر افراد معمولی کارشان به ICU کشیده می‌شود.

وی که در یک گفت‌وگوی رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: ممکن است ویروس‌های جدید کرونا در برابر واکسن‌های موجود مقاوم باشند و واکسن، کارایی نداشته باشد. به طور مثال اکنون مشخص نیست که واکسن در نوع برزیلی اثرگذار باشد یا خیر بنابراین بهترین کار این است که شهروندان ذهن خود را واکسینه کنند و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. چگونه ممکن است که مردم می‌بینند فردی بر اثر ابتلا به کرونا می‌میرد اما در مراسم ختم و عروسی شرکت می‌کنند؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا خیز کرونا در خوزستان خیز چهارم کرونا معاون آموزشی سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای پنج شهر خوزستان در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» خبر داد.

شهریار عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۱۱ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۱۳۹، ایستگاه نیوساید اهواز ۱۲۷، ایستگاه حفاری اهواز ۱۱۷ و ایستگاه پادادشهر اهواز ۱۰۶، ایستگاه اندیمشک ۱۱۹، ایستگاه دزفول ۱۱۶،‌ایستگاه ماهشهر ۱۳۷ و ایستگاه هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای مسجدسلیمان و خرمشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت های متوالی بنزما
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری