Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:50:02 GMT

مراسم گرامیداشت هفته معلم به صورت مجازی برگزار شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۷۳۲۲

مراسم گرامیداشت هفته معلم به صورت مجازی برگزار شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در شرایط کرونایی مراسم تکریم و گرامیداشت معلمان باید در به صورت مجازی برگزار شود.

سیدعلی آقازاده روز دوشنبه ۲۳ فروردین در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به در پیش بودن هفته معلم اظهار کرد: به منظور تکریم معلمان در این هفته و با توجه به شرایط کرونایی، جزئیات و سازو کار مراسم باید از سوی آموزش و پرورش  و دفتر اجتماعی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تنظیم و بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط کرونایی، این مراسم باید در فضای مجازی برگزار شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در جهت رفع  مسائل و مشکلات صنفی و حقوقی معلمان باید انجام شود، همچنین بر اساس لایحه اخیر وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مستثنی کردن پرسنل امور اداری از  برخی مساعدت ها نیز باید مکاتباتی با وزیر و رئیس جمهور در خصوص اصلاح این لایحه صورت گیرد.

آقازاده تصریح کرد: مدارس نباید به صورت کامل تعطیل باشند بلکه باید حداکثر سه نفر شامل مدیر، معاون و یک نیروی خدماتی به منظور ارائه خدمت به مراجعین در مدارس حضور داشته باشند اما معلمان در این شرایط در مدارس نباید حاضر شوند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری انتخابات خردادماه باید جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز  برگزار شود که امیدواریم شرایط کرونایی استان تا آن زمان بهبود یابد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در نشست آتی شورای آموزش و پرورش، ابلاغ مجوز پرونده مربوط به تغییر کاربری ۱۲هزار متری فضاهای آموزشی استان که ارزش ریالی قابل توجهی دارد باید ارائه و بررسی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز گفت: آموزش در شرایط کرونایی تعطیل نشده و تنها، شکل آن تغییر یافته است، معلمان با اقدامات خود مانع تعطیلی فرایند آموزش شدند به همین جهت بزرگداشت روز معلم نیز نباید فراموش شده و باید به خوبی برگزار شود.

بهروز اکرمی با اشاره به انتخابات پیش رو در ۲۸ خرداد بیان کرد: یکی از محورهای اصلی در برگزاری انتخابات اعضای شعب اخذ رای هستند که باید بتوان در این خصوص از ظرفیت معلمان استفاده کرد.

سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: در شرایط قرمز به هیچ عنوان کلاس حضوری در مدارس استان وجود ندارد  اما عوامل مدرسه با حداقل سه نفر(مدیر یا یکی از معاونین، مسئول تاسیسات و ) به منظور ثبت نام و انجام امور مراجعین باید حضور داشته باشند.

وی افزود: در خصوص گرامیداشت هفته مقام معلم با توجه به شرایط کرونایی، با دستور استاندار مقرر شد سازوکارهای برگزاری مراسم به صورت مجازی انجام شود.

حسین آبادی ادامه داد: ۵۰ درصد مصوبات در سال ۹۹ اجرایی شده و مابقی مصوبات با تعامل سایر دستگاه ها باید اجرایی شود.

وی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات گفت: هنوز تصمیمی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات اتخاذ نشده است.

حسین آبادی خاطرنشان کرد: در برنامه شناسایی جلوه های ویژه معلمان ۴۸۰۰ نفر از معلمان در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۲نفر به مرحله کشوری ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری معلم استاندار مرکزی شرایط کرونایی آموزش و پرورش برگزار شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش قدس آنلاین،‌ سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. همچنین معاونین و مدیران کل این وزارتخانه در محل میزهای خدمت پاسخگوی نمازگزاران محترم هستند.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات مردمی قوه قضائیه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهرداری تهران و فرمانداری تهران.

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی معرفی می‌شود. این کتاب که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است، گلچینی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره ارزش و جایگاه معلمین، جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، علم و اهمیت علم‌آموزی، لزوم خودباوری در دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، فرهنگ و تهاجم فرهنگی است.

در بخشی از کتاب، موضوعاتی پیرامون جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر، سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودارهای مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش نیز گنجانده شده است. علاقمندان می‌توانند کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران، تهیه نمایند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در مرکزی برگزار می‌شود
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه