Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: باید نقش پدافند غیر عامل در مهار کرونا مشخص شود که در این زمینه چه می تواند بکند و چه اقدام هایی را می تواند برای بهتر شدن در این وضعیت انجام دهد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز دوشنبه 23 فرودین ماه در نشست شورای پدافند غیر عامل استان اظهار کرد: جنگ آینده در دنیا جنگ با استفاده از هواپیما، اسلحه، تانک و… نیست بلکه جنگ سایبری و امثال آن است و تحولاتی در آینده ایجاد خواهد شد که باید خود را متناسب با آن تحولات آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر آمادگی استان در برابر انواع تهاجم های داخلی و بیرونی به منظور پیشگیری از حوادث گفت: به عنوان مثال اگر آب شرب، وضعیت غذایی و... دچار آسیب شد چه باید بکنیم و چگونه جلوی این آسیب را بگیریم یا اگر حمله فیزیکی صورت پذیرفت چه کنیم تا مردم حداقل ایمنی را داشته باشند.

استاندار خوزستان با بیان این که برنامه‌هایی برای سطوح مختلف به صورت ملی ارایه شده است، افزود: این برنامه ها را به صورت تک به تک اجرا و بررسی می کنیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: یکی از مباحث در زمینه پدافند غیر عامل ماده ۵۸ و اجازه دستگاه های برای هزینه در این زمینه است. در برخی استان ها برخی اعتبارها را به جای توزیع بین دستگاه‌ها از طریق شورای برنامه ریزی متمرکز و سپس برای اقدام های مورد نیاز هزینه می‌‎ کنند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به دستور العمل نظام پدافند شیمیایی و موارد پیرامون گاز، نفت، پتروشیمی و سایر صنایع دستی بالادستی و پایین دستی، اضافه کرد: در این زمینه دو پدافند وجود دارد؛ نخست پدافند حفظ خود صنایع از حوادثی که ممکن است اتفاق بیفند و دوم پدافند مردمی است بدین معنا که اگر نشت مواد شیمیایی رخ داد چه آسیبی به مردم ممکن است، برسد.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به نقش پدافند غیر عامل در مهار کرونا، تصریح کرد: باید نقش پدافند غیر عامل در این زمینه مشخص شود این که در این زمینه چه می تواند بکند و چه اقدام هایی را می تواند برای بهتر شدن در وضعیت انجام دهد. در واقع پدافند غیر عامل یکی از گروه هایی به شمار می رود که در این زمینه می تواند خیلی فعالانه عمل کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ شورا استانداری خوزستان پدافند غیر عامل برنا خوزستان پدافند غیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد

وضع پدافند غیرعامل مرکز ذخیره‌سازی گاز سراجه با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز و تیمی متشکل از مدیران و مسئولان اچ‌اس‌ئی و اجرایی وزارت نفت، شرکت ملی گاز، انتقال گاز و مهندسی و توسعه گاز و گروه نفت مرکزی بررسی شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی زارع، مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز، در ‏این بازدید با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در حوزه پدافند غیرعامل و ایمنی در تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه، با توجه به موقعیت حساس و راهبردی آن گفت: این تأسیسات در فصل‌های سرد سال بخشی از گاز مصرفی استان تهران و شهرهای شمال و شمال شرقی کشور را تأمین می‌کند و در پایداری شبکه انتقال گاز نقشی بسزا دارد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ‏برای کارکنان، نصب سیستم کولینگ و فومینگ روی مخازن ذخیره‌سازی، روزآمدکردن سیستم‌های اطفا و اعلان حریق و تجهیز دو دستگاه ‏ماشین اطفای حریق، نصب دوربین مداربسته، ارزیابی ریسک امنیتی SVE، مطالعات HAZOP و برگزاری نشست با ‏سازمان‌های متولی استان در این زمینه، ازجمله این ‏اقدام‌هاست.‏

عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، با ارزیابی و بررسی این اقدام‌ها به‌لحاظ رعایت الزام‌های پدافند غیرعامل در مخازن و تأسیسات ذخیره‌سازی و محیط‌های پیرامونی، از زحمات کارکنان منطقه ۳ عملیات انتقال گاز در ایجاد زیرساخت‌های حوزه ایمنی و پدافند ‏غیرعامل قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی