Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:30:09 GMT

گفتگوی نماینده ظریف با وزیر خارجه افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۸۴۱۴

گفتگوی نماینده ظریف با وزیر خارجه افغانستان

نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان امروز با وزیر امور خارجه افغانستان در خصوص آخرین تحولات این کشور به‌ویژه روند مذاکرات صلح بین‌الافغانی و نشست استانبول رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه وزیر امور خارجه روز یکشنبه در ادامه رایزنی‌ها با مقامات کشور افغانستان با محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفتگوی تلفنی، دو طرف در خصوص آخرین اوضاع جاری افغانستان بویژه روند مذاکرات صلح بین‌الافغانی و نشست استانبول رایزنی کردند و نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان بر حمایت همه جانبه تهران از تلاش‌ها در راستای تحقق صلح و ثبات پایدار افغانستان تأکید کرد.

طاهریان روز گذشته همچنین در گفتگو با دکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی درباره آخریت تحولات افغانستان و روند جاری مذاکرات تبادل نظر کرد.

تاکید به عبور از دولت غنی؛ افشای برخی از مفاد پیش‌نویس «توافق صلح افغانستان»پارلمان افغانستان: فهرست رسانه‌ها از شرکت‌کنندگان نشست استانبول نادرست استدرز جزئیات نشست استانبول همزمان با نهایی شدن پیش‌نویس طرح صلح افغانستاناتمر: طرح دولت افغانستان بهترین راه قانونی برای انتقال قدرت است

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان وزارت خارجه اخبار افغانستان وزارت خارجه وزیر امور خارجه نشست استانبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی برای آماده سازی اسناد پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در «بانجول» پایتخت گامبیا از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز بکار کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسایل و چالش های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارایه خواهد شد.

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ و نشست سران نیز طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، کشوری اسلامی با حدود دو و نیم میلیون نفر جمعیت در منطقه غرب آفریقا واقع شده است.

این کشور قرن ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

از جمهوری اسلامی ایران هیاتی به ریاست رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده‌است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض