Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای سالم نگه داشتن مو و جلوگیری از ریزش آن در ماه مبارک رمضان بهتر است سطح آب بدن خود را حفظ و مواد غذایی خوب و درست مصرف کنید. خبرگزاری میزان _ باشگاه خبرنگاران به نقل از کلینیکانا نوشت: مراقبت از مو‌ها در ماه رمضان به اندازه مراقبت از سلامت بدن در هنگام روزه داری ضروری است، زیرا وضعیت مو معمولاً بازتاب سلامتی بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حفظ رطوبت مو مانند سایر اعضای بدن در ماه رمضان بسیار مهم است و در ادامه این مطلب چند نکته مهم در زمینه سالم نگه داشتن مو و جلوگیری از ریزش آن در ماه مبارک رمضان ارائه شده است.   سطح آب بدن خود را حفظ کنید آب از دست رفته در ساعات ناشتایی را با دمنوش‌های گیاهی جبران کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها میزان مایعات شما را حفظ کرده و بدنتان را تازه می‌کنند. از نوشیدنی‌های شیرین یا کافئین دار که باعث کم آبی بدن و ایجاد سایر مشکلات مانند میگرن می‌شوند، خودداری کنید.   آب نارگیل استفاده کنید آب نارگیل بدن را بهتر از آب معمولی هیدراته می‌کند و سرشار از مواد معدنی و الکترولیت است و ورزشکاران حرفه‌ای از آن به عنوان یک گزینه طبیعی برای جبران مجدد یون‌های از دست رفته استفاده می‌کنند.   مواد غذایی را خوب و درست مصرف کنید به دلیل ساعات روزه داری زیاد در هنگام افطار، خوردن غذا‌ی زیاد معمول است. با این حال، شما همیشه باید سالم‌ترین غذای ماه رمضان را برای افطار انتخاب کنید. مصرف غذای شور و سرخ شده باعث از دست رفتن مایعات بدن می‌شود.   مو‌ها به یک تعادل مناسب از امگا ۳، اسید‌های چرب ضروری و ویتامین‌ها نیاز دارند تا قدرت و براقیت خود را حفظ کنند. علاوه بر این، افطار با خرما و یک فنجان آب ولرم مخلوط با لیمو و زنجبیل، بدن شما را از عناصر مضر پاک می‌کند. همچنین میوه‌ها و سبزیجات را به مقدار کافی مصرف کنید. هندوانه ۹۰ ٪ آب دارد و مصرف آن برای روزه داران مفید است.   از مو‌های خود مراقبت کنید درجه حرارت گرم، ناشتا بودن و رطوبت شدید برای مو‌ها مضر است. بسیاری از شامپو‌های موجود در بازار حاوی مشتقات گوگرد هستند. این مواد روغن‌های طبیعی را از مو‌های شما بیرون می‌کشد و آن‌ها را خشک می‌کند. در نتیجه، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی بدون گوگرد در ماه رمضان برای حفظ مو و مرطوب نگه داشتن آن مهم است.   نکته دیگر برای تضمین تغذیه لازم برای مو‌ها، ماساژ مو با روغن نارگیل است. روغن نارگیل، رطوبت و تغذیه لازم برای مو‌ها را تضمین می‌کند.   از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی خودداری کنید برای ادامه فعالیت خود در هنگام روزه داری، از آفتاب دور باشید. روز خود را در مکانی با آب و هوای معتدل سپری کنید و از تمرینات شدید خودداری کنید. خوردن میوه در هنگام افطار ایده خوبی است. همچنین از نوشیدن قهوه و چای خودداری کنید، زیرا باعث تشنگی و کم آبی بدن می‌شود. برای داشتن انرژی، آب میوه‌های رقیق بنوشید. بیشتر بخوانید: خواص نمک دریایی برای پوست و مو انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: سلامت مو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سلامت مو خودداری کنید ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار