Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کوریا تایمز روز سه شنبه نوشت: مقام‌های ارشد ایران از جمله معاون اول رییس جمهوری با انتقاد شدید از سئول در ملاء عام، فشارهای خود را بر کره برای آزاد کردن پول‌های بلوکه شده توسط دو بانک کره‌ای افزایش داده‌اند.

در این گزارش آمده است: ناظران دیپلماتیک می‌گویند چنین اقداماتی از سوی تهران احتمالاً قبل از مذاکره مجدد در مورد توافق هسته‌ای موسوم به برجام با ایالات متحده ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوریا تایمز می‌گوید: وجوه بلوکه شده ایران در بانک‌های کره‌ای مساله ای جدی در روابط دو کشور است ایران به دلیل عدم آزادسازی هفت میلیارد دلار پول خود دولت کره جنوبی را متهم می کند. دولت کره هم در موضعی مخالف استدلال می کند به دلیل تحریم های مجدد ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ نمی تواند خواسته های ایران را بپذیرد. در جولای گذشته، وزارت خارجه ایران، کره جنوبی را تهدید کرد که این موضوع را در دیوان بین‌المللی لاهه پیگیری خواهد کرد.

این انتقادات آشکار طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک بین نخست وزیر کره جنوبی چانگ سای کیون و معاون اول رئیس جمهوری ایران اسحاق جهانگیری در تهران رخ داد. چانگ برای دیداری سه روزه به تهران سفر کرده است تا در مورد راه حل این موضوع و سایر موارد دوجانبه با مقامات تهران صحبت کند.

جهانگیری در این نشست خبری گفت: ما از دولت کره جنوبی می خواهیم منابع مالی ایران را در اسرع وقت آزاد کرده و با اقدامات عملی جبرانی، مشکلات سال‌های اخیر را حل کند.

روزنامه کوریا تایمز نوشته است درخواست ایران در حالی است که دولت کره جنوبی می‌گوید در این مورد با ایالات متحده مذاکره کرده اگرچه تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

در ادامه این مطلب آمده است: ایران در اوایل ژانویه سال جاری یک نفتکش کره‌ای و خدمه آن را توقیف کرد اعتقاد بر این است تهران به دلیل مسئله بلوکه شدن پول هایش این کار را انجام داده است اما تهران می گوید توقیف این تانکر هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد هفته گذشته، ایران کشتی و خدمه باقی مانده را آزاد کرد.

«شین بیوم چول» مدیر مرکز دیپلماسی و امنیت انستیتوی تحقیقات استراتژی ملی کره به کوریا تایمز گفته است: دولت ایران می تواند فشارها را بر کره در رابطه با این موضوع افزایش دهد به ویژه اینکه قرار است انتخابات ریاست جمهوری ایران خرداد ماه برگزار شود.

او گفت: به نظر می رسد دولت ایران از نقض وعده کره جنوبی برای انتقال یک میلیارد دلار از وجوه ایران به بانک های سوئیس عصبانی شده است.

کوریا تایمز می گوید: دو کشور در حال رایزنی درباره چگونگی آزادسازی بخشی از وجوه بلوکه شده از طریق یک قرارداد تجارت انسان دوستانه سوئیس که برای تسهیل صادرات کالاهای پزشکی به ایران طراحی شده است هستند.

برچسب‌ها برجام کره‌ جنوبی چانگ سای کیون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام کره جنوبی برجام کره جنوبی ایران اخبار کنکور کره جنوبی دولت کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی

بر اساس قرارداد میان شرکت توسعه هوش مصنوعی اوپن‌ای‌آی(OpenAI) و نشریه فایننشال تایمز(Financial Times)، اوپن‌ای‌آی مدل‌های هوش مصنوعی خود را بر پایه محتواهای فایننشال تایمز آموزش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، «فایننشال تایمز» به جدیدترین رسانه‌ای تبدیل شده که با شرکت اوپن‌ای‌آی قرارداد امضا کرده است.

به نقل از انگجت، فایننشال تایمز و اوپن‌ای‌آی روز گذشته اعلام کردند که خالق چت‌بات ChatGPT از محتوای روزنامه‌نگاری فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود و همکاری در توسعه محصولات و ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای خوانندگان این نشریه استفاده خواهد کرد.

ربات هوش مصنوعی ChatGPT از این پس زمانی که اطلاعاتی از این نشریه را در پاسخ‌های خود بگنجاند، از فایننشال تایمز نام می‌برد و به آن پیوند ایجاد می‌کند.

فایننشال تایمز یکی از قدیمی‌ترین، مهم‌ترین و پرنفوذترین روزنامه‌های اقتصادی و سیاسی جهان به ‌شمار می‌رود که ستاد آن در شهر لندن قرار دارد. فایننشال تایمز یکی از روزنامه‌های بسیار مطرح و مهم در سیاست و اقتصاد بریتانیا به حساب می‌آید. این روزنامه به ‌طور همزمان در ۲۳ شهر بزرگ دنیا از جمله دوبلین، پاریس، نیویورک، توکیو، هنگ کنگ، سنگاپور، سئول، دبی، ژوهانسبورگ و استانبول منتشر می‌شود.

فایننشال تایمز تنها روزنامه در جهان است که وضعیت روزانه بورس لندن و دیگر بورس‌های مطرح جهانی را با تحلیل‌های کامل به صورت روزانه بررسی می‌کند.

جان ریدینگ(John Ridding) مدیرعامل فایننشال تایمز در بیانیه‌ای گفت: البته که پلتفرم‌های هوش مصنوعی به ناشران برای استفاده از مطالبشان پول می‌دهند. وی افزود که فایننشال تایمز همچنان به خبرنگاری انسانی متعهد است.

هیچ یک از این دو شرکت جزئیات مالی قراردادشان را فاش نکردند. اوایل سال جاری گزارش شد که اوپن‌ای‌آی بین ۱ تا ۵ میلیون دلار سالیانه به ناشران پیشنهاد می‌دهد تا مجوز محتوای خود را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی ارائه دهند.

توانایی هوش مصنوعی مولد به اندازه داده‌های آموزشی مورد استفاده برای آموزش مدل‌هایی است که به آن قدرت می‌دهند. تاکنون شرکت‌های هوش مصنوعی اغلب بدون رضایت سازندگان و تولید کنندگان محتوا، هر آنچه را که می‌توانند از اینترنت کسب کنند، دریافت کرده‌اند و دائماً در جستجوی منابع داده جدید هستند تا خروجی‌های تولید شده توسط مدل‌های هوش مصنوعی خود را به‌روز نگه دارند.

آموزش مدل‌های هوش مصنوعی از طریق محتوای رسانه‌ها یکی از راه‌های دستیابی به این منابع جدید است، اما برخی ناشران از واگذاری رایگان محتوای خود به شرکت‌های هوش مصنوعی خودداری می‌کنند یا محتاط هستند. به عنوان مثال، نیویورک تایمز و بی‌بی‌سی از جمله کسانی هستند که اوپن‌ای‌آی را از دستیابی و استفاده از وب‌سایت‌هایشان محروم کرده‌اند.

در نتیجه، اوپن‌ای‌آی با ناشران دیگر قراردادهای مالی منعقد کرده است تا مدل‌های خود را از طریق محتوای آنها آموزش دهد. سال گذشته این شرکت با ناشر آلمانی Axel Springer برای آموزش مدل‌های جدید از رسانه‌های Politico و Business Insider در ایالات متحده و Bild و Die Welt در آلمان همکاری کرد. این شرکت همچنین با آسوشیتدپرس، لوموند فرانسه و پریسا مدیا(Prisa Media) اسپانیا قرارداد دارد.

دریافت اشتراک برای فایننشال تایمز حداقل ۳۹ دلار در ماه هزینه دارد، اما همانطور که برخی اشاره کرده‌اند، مشارکت آن با اوپن‌ای‌آی در عمل به معنای از بین بردن دیوار میان خوانندگان عمومی از طریق هوش مصنوعی مولد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • استقلال خوزستان و ملوان، هردو ناراضی از تساوی
  • فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود
  • اگر دولت و قضات، مردم را ناراضی کنند، باید فاتحه را بخوانیم/ جلب نظر مردم لازم است (فیلم)
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد