Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:42:06 GMT

۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع ایلام برداشت می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۰۳۹۷

۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع ایلام برداشت می شود

کامران سلیمان پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان برداشت کلزا از مزارع استان در صورت تحقق پیش بینی ها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان خواهد داد.

وی افزود: هم اکنون یک هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری و به کارخانه های تولید روغن تحویل داده شده است و روند برداشت و خرید کلزا تا مردادماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام یادآور شد: هم اکنون برداشت کلزا از مزراع شهرستان دهلران آغاز و نرخ تضمینی این محصول نیز ۱۱۰ هزار ریال تعیین شده است.

سلیمان پور در مورد پرداخت مطالبات کلزاکاران تاکید کرد: همه مطالبات کشاورزان کلزاکار ۱۱۰ میلیارد ریال است که ۹۰ درصد آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی ادامه داد: هفت مرکز خرید دانه روغنی کلزا در نظر گرفته شده است که سه مرکز در دهلران، ۲ مرکز در مهران، یک مرکز در دره شهر و یک مرکز دیگر نیز در چرداول قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.

سال زراعی ( ۹۹ - ۹۸ ) گذشته ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت کلزا رفت و مقدار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان برداشت شد.

ایلام استان پیشرو در تحقق برنامه ۱۰ ساله وزارت کشور در زمینه توسعه کشت کلزاست و اراضی سطح زیر کشت کلزا در استان ۲۰ درصد نسبت به برنامه ابلاغی بیشتر است.

۷۰ درصد محصول کلزای استان ایلام در شهرستان مرزی دهلران تولید می‌شود.

برچسب‌ها ایلام برداشت محصول کشاورزی کلزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام برداشت محصول کشاورزی ایلام برداشت محصول کشاورزی کلزا اخبار کنکور دانه روغنی کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر تعاون روستایی لرستان گفت: ۲۶ مرکز خرید تضمینی گندم و ۹ مرکز خرید کلزا در سطح استان تا پایان فصل برداشت فعال هستند و با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت مناسب مزارع، پیش بینی می‌شود سال زراعی خوبی برای کشاورزان این خطه باشد.

غلامعلی فتحی با بیان اینکه استان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است افزود: امید می‌رود با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مشکلی از لحاظ خرید محصولات کشاورزان از جمله گندم و دانه روغنی کلزا نداشته باشیم.

فتحی گفت: با بازدید از مراکز خرید گندم وتشکیل تیم‌های نظارتی مختلف تلاش می‌کنیم تا مشکل کمیسیون‌های خرید به کمترین میزان برسد.

به گفته وی طی سال زراعی جاری ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای سه محصول گندم، جو و کلزا در سامانه کشت قراردادی ثبت شده است که علاوه بر خرید تضمینی هزینه‌های حمل و بیمه محصول نیز در قرارداد‌ها مشخص و به کشاورزان کمک می‌شود.

بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد، سطح زیر کشت کلزا در استان بیش از سه هزار و۵۰۰ هکتار است و و تولید گندم طی سال گذشته در حدود ۲۳۵ هزار هکتار اراضی استان از ۱۲۳ هزار تن به ۵۳۰ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • قیمت هر کیلوگرم کلزا ۳۵ هزار تومان / ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شد
  • ۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/ هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • برداشت کلزا در مزارع میاندورود
  • برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار