Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:22:01 GMT

واکسیناسیون بیماری های دامی در مریوان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۰۵۱۷

واکسیناسیون بیماری های دامی در مریوان آغاز شد

مسعود خاتمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با واگذاری تعهدات سه ماهه اول سالجاری توسط اداره کل دامپزشکی استان کردستان به شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان عملیات مایه کوبی دام های سبک و سنگین آغاز شد.

وی افزود: بر همین مبنا با برنامه ریزی و ساماندهی اکیپ های عملیاتی بخش دولتی و خصوصی با اولویت کاری در واحدهای روستایی نوار مرزی زلزله زده تا پایان خردادماه عملیات مایه کوبی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: مایه کوبی دام های سنگین و سبک علیه بیماری های شاربن سیاه زخم، لامپی اسکین و آبله به صورت کاملا رایگان بدون اخذ وجه از دامدار انجام می شود.

وی از دامداران منطقه خواست با اکیپ های عملیاتی اعزامی ازطرف دامپزشکی مریوان همکاری های لازم را داشته تا با این عمل از بروز ورخداد بیماریهای مذکور پیشگیری به عمل آید.

اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه در ایام مبارک رمضان

خاتمی از اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه در ایام مبارک رمضان خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان شبکه دامپزشکی مریوان قصد دارد با اجرای طرح تشدید و چند برابری نظارت های بهداشتی کارشناسان بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهر در اوقات اداری و غیراداری و ایام تعطیل اقدام کند.

وی تاکید کرد: شهروندان از خرید هر نوع فرآورده غیر بسته بندی، فاقد تاریخ تولید و انقضا، فله‌ای و خارج از یخچال به طور جدی خودداری کرده تا افراد متخلف بهداشتی از نوع انتخاب غیربهداشتی افراد سوء استفاده نکرده و غذای سالم بر روی سفر خانوارها با نظارت های دامپزشکی وهمکاری مصرف کنندگان انتقال یابد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلفات بهداشتی در مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی با شماره تماس۳۴۵۲۱۴۲۶ تماس گرفته تا در اسرع وقت کارشناسان این شبکه نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.

در شهرستان مریوان بیش از ۲۶۰ مرکز تولید شامل یک واحد کشتارگاه دام و یک واحد کشتارگاه طیور صنعتی، سه واحد کارخانه خوراک دام و طیور، ۲ واحد مرکز جمع آوری شیرخام، محل نگهداری (سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تُنی) و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی نظیر قصابی، مرغ فروشی، رستوران، کبابی و موارد دیگر فعالیت دارد.

شهرستان مریوان با جمعیت ۱۵۳ هزار نفری در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها مریوان بیماری های ویروسی دام و طيور واکسیناسیون سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان بیماری های ویروسی دام و طيور مریوان بیماری های ویروسی دام و طيور واکسیناسیون سازمان دامپزشکی کشور اخبار کنکور شهرستان مریوان شبکه دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان