Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک مرکز درمانی با بیان اینکه شدت کرونا طبقه بندی علمی و مشخصی ندارد و بیشتر یک اصلاح عامیانه است لذا تفاوتی در مراقبت های بهداشتی و درمانی ایجاد نمی کند؛ گفت: علائم غیرمترقبه و بدون توجیه مشخص در سابقه سلامت و پزشکی احتمال ابتلا را مطرح می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر افشین اسدی یکشنبه شب (22 فروردین) در برنامه مجازی «مطب در خانه» در پاسخ به فردی که پرسید «از شب گذشته اسهال، استفراغ، نفخ، درد پا در قسمت های ران و کشاله، خستگی چشم و تب دارم؛ احتمال کووید 19 چقدر است؟ و چکار باید انجام بدهم؟» گفت: علائم شما بسیار شبیه بیماری کرونا است لطفاً با فرض ابتلا به کرونا مراقبت های بهداشتی، تغذیه ای و درمانی خودتان را انجام بدهید و حتماً برای انجام تست به یکی از مراکز ارجاع کرونا مراجعه کنید و بعد از اطمینان از کرونا پروتکل های تغذیه ای و دارویی شما را پزشک تنظیم می کند و امیدوارم که بتوانید از این چالش دشوار سربلند بیرون بیایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کمی سردرد و سوزش گلو دارم و تست من مثبت شده است؛ خفیف یا شدید بودن بیماری را از کجا متوجه بشوم؟ بیان کرد: شدت کرونا طبقه بندی علمی و مشخصی ندارد و بیشتر یک اصلاح عامیانه است و تفاوتی در مراقبت های بهداشتی و درمانی شما ایجاد نمی کند پس به جای اینکه به دنبال چنین مسائلی باشید دقت و توجه خود را زیاد کنید؛ حالا که متأسفانه مبتلا شدید مراقبت کنید که دیگران از شما مبتلا نشوند و هرچه سریع تر بهبود پیدا کنید.

 

وی ادامه داد: در خصوص سردرد و سوزش گلو هم شاید استفاده از یک قرص سرماخوردگی هر 8 ساعت و شستشوی مرتب دهان و حلق با آب نمک رقیق و تغذیه مناسب کفایت کند.

 

اسدی در پاسخ به شخص دیگری که پرسید «پزشک به من دارو و ویتامین داده و بعضی ها می گویند حتماً آمپول دگزامتازون باید تزریق کنم چون خودشان تزریق کردند» اظهار کرد: تزریق آمپول دگزامتازون در عوارض تنفسی با سنجش میزان آن عارضه و وضعیت سلامتی کلی فرد انجام می شود و ممکن است به صورت خوراکی و یا به صورت تزریقی انجام شود؛ به هر حال کسی به جز طبیبی که در بحث کرونا و تنفس حاذق باشد، نمی تواند راجع به آن نظر بدهد.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با بررسی هایی که داشته ام در کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا مدارس باز هستند و در ایران بسته است؛ شما از منظر پزشکی این موضوع را چگونه بررسی می کنید؟ توضیح داد: در کشورهای مختلف با توجه به شرایط و قرنطینه خود و همچنین اولویت های اجتماعی خود تصمیمات متفاوتی راجع به بحث آموزش و پرورش گرفته شده است اما موضوع اصلی این است که در شرایطی که ما کنترل های خیلی دقیقی بر روی سایر ابعاد اجتماعی بتوانیم داشته باشیم، باز بودن مدارس از نقطه نظر تعادل روحی دانش آموزان توجیه دارد اما وقتی هنوز نتوانستیم در بحث واکسیناسیون به استاندارد قابل قبولی برسیم و شرایط اجتماعی را تثبیت کنیم، شاید صلاح در همین باشد که یک نقطه ضعف بزرگ را به جامعه اضافه نکنیم.

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان در پاسخ به اینکه آیا با وجود دردهای جسمانی بدون علائمی مانند تب می توان به کرونا مشکوک بود؟ خاطرنشان کرد: ممکن است که دردهای جسمانی نشانه مهم و اصلی بیماری کرونا باشند و در حقیقت ما هرگونه علائمی که غیرمترقبه و غیرمنتظره و بدون توجیه مشخصی در سابقه سلامت و پزشکی را مشاهده کنیم، به کرونا فکر می کنیم.

 

وی در پاسخ به فردی که پرسید «گلودرد دارم و از صبح دچار آبریزش بینی شدم اما الان آبریزش بینی ندارم و سرم سنگینی می کند؛ آیا کرونا است؟ و برای بهتر شدن گلودرد چه چیزهایی پیشنهاد می دهید» گفت: در شرایط کرونا ما همه علائم و نشانه ها را در وهله اول و بنا به ضرورت، حمل بر کرونا و بررسی می کنیم تا خیال مان راحت باشد که کرونا نیست.

 

اسدی ادامه داد: اما در رابطه با علائمی که گفتید اگر پایدار بودند حتماً برای انجام تست مراجعه داشته باشید و در رابطه با مراقبت های عمومی در ارتباط با آبریزش بینی و گلودرد و احتقان مجاری تنفسی، بهترین کار شستشوی حلق و بینی با سرم شستشو و یا همان آب نمک رقیق و ولرم است.

 

وی اظهار کرد: در وهله دوم استفاده از ویتامین 3 D و تقویت کننده های سیستم ایمنی و همچنین استراحت کافی و بیش از پیش و مراقبت نسبت به تب و تنگی نفس است و از مواد حساسیت زا مانند ادویه های گرم، دمنوش های با گرمای بالا و همچنین از گرده های گیاهان، حیوانات، بو، دود، گرد و خاک و سرما هم لطفاً دوری کنید.

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان در پاسخ به شخص دیگری که پرسید «خانم بنده از چهارشنبه گذشته تب و لرز داشتند و امروز هم جواب تست pcr ایشان مثبت شد؛ از شب گذشته تب ندارد و فقط کمی احساس کوفتگی دارد؛ می شود امیدوار بود که رو به بهبود هستند و دیگر مشکل خاصی برای ایشان به وجود نمی آید؟ و اینکه بعد از گذشت یک هفته از شروع بیماری من و پسرم در خانه کنارش هستیم و تا الان مشکلی پیدا نکردیم تا چه زمان در خطر ابتلا هستیم؟ و آیا نیاز هست که من هم تست بدهم؟» توضیح داد: واقعیت این است که از زمان شروع علائم و یا از زمانی تست ایشان مثبت شده تا 14 روز سرایت ویروس را دارید و باید مراقبت های قرنطینه کامل اعمال شود.

 

وی ادامه داد: پس از هفته اول شدت گرفتن علائم را می توانیم شاهد باشیم بنابراین فروکش کردن اولیه دلیلی بر عدم افزایش علائم بیماری نخواهد بود و باید همچنان با دقت ملاحظات لازم را انجام دهید.

 

اسدی گفت: از نظر کلی اگر شما تست انجام دهید چه برای اطمینان از سلامتی خود و چه برای اطلاع و اشراف در واکسیناسیون احتمالی، لازم است بنابراین پیشنهاد بنده این است که تست را انجام دهید.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مطب در خانه کرونا ویروس اسدی پزشک مرکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف دو خودروی سواری با ۷مصدوم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تصادف دو خودروی سواری سمند در محور گدار کبک به سمت لردگان باعث مصدوم شدن ۷ نفر شد، که پس از اطلاع به مرکز اورژانس استان بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
شمسی پور افزود: ۷ مصدوم این حادثه بعد از انجام اقدامات درمانی مناسب برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان حضرت ولیعصر بروجن انتقال یافتند.

دیگر خبرها

  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • عکس| برای اولین بار جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد!
  • اتفاق ویژه: جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد
  • تصادف دو خودروی سواری با ۷مصدوم
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد