Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، دادگاه رسیدگی به پرونده قتل «جورج فلوید» شهروند آمریکایی آفریقایی تبار به دست «درک چاوین» پلیس سفیدپوست آمریکایی با حضور شاهدان این پرونده در حال وارد شدن به سومین هفته خود است.
در جریان برگزاری جلسه امروز دادگاه «فیلونایز فلوید» برادر جورج فلوید در جایگاه شهود حاضر شد و اظهاراتی را درباره زندگی فلوید و ارتباط گرم او با مادرش مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است مع مادر جورج فلوید در سال ۲۰۱۸ فوت کرده بود.
فیلونایز فلوید در حالی که در جایگاه شهود ایستاده بود و گریه می‌کرد، رو به حضار و قاضی جلسه برادرش را یکی از مهربان‌ترین فرزندان خانواده از نظر نحوه رفتار با مادرش توصیف کرد.
او در ادامه گفته‌های (خندان و گریان) خود با نشان دادن چندین تصویر یادگاری از جورج و دخترش جیانا فلوید که حالا ۷ سال دارد و تصاویری از دوره دانشجویی او و عضویتش در تیم بسکتبال دانشگاه، از او به عنوان رهبر خانواده یاد کرد.
به گفته فیلونایز فلوید برادرش جورج علی رغم برخی ادعاها مبنی بر اینکه او با توجه به جثه‌اش روحیه خشنی داشته گفت که او حداقل درون خانواده اینگونه نبوده، و اینکه جورج هنگام خاکسپاری مادرش مدت طولانی بر مزار او گریسته و حاضر به ترک تابوت مادرش نشده و مانند کودکان مادرش را «ماما» صدا می زد. طبق ادعای فیلونایز جورج پس از فوت مادرش آسیب روحی جدی دیده بود.
چگونگی و علت اصلی مرگ جورج فلوید همچنان در محافل حقوقی و پزشکی و به طور کل سیستم قضائی آمریکا در حال بررسی است.
چندین کارشناس پزشکی قانونی تاکنون ادعا کرده‌اند که بیماری قلبی علت مرگ وی بوده است اما برخی دیگر هم این موضوع را به عنوان علت اصلی مرگ شهروند سیاه پوست آمریکایی رد می‌کنند، به ویژه با توجه به اینکه بیش از ۹ دقیقه زانوی افسر پلیس بر گردن فلوید قرار داشته و طبیعتاً هیچ فردی زیر چنین فشاری دوام نمی‌آورد.
دکتر «آن درو بکر» پزشک بازرس شهرستان «هنپین» در ایالت مینه سوتا فردی که کالبد شکافی جورج فلوید را انجام داده نظری متفاوت دارد؛ او می‌گوید بیماری قلبی و مصرف دارو و مواد ربطی به کشته شدن فلوید ندارد.
با این حال با گذشت چندین ماه از قتل جورج فلوید توسط پلیس آموزش دیده ایالات متحده آمریکا نه تنها مردم ایالت‌های مختلف این کشور بلکه تمامی افرادی که در جهان بخاطر رنگ پوست خود با تبعیض روبه رو شده‌اند با در دست داشتن تصاویر فلوید او را به نمادی برای مبارزه علیه تبعیض نژادی تبدیل کرده‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جورج فلوید پلیس امریکا تبعیض نژادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید

پاپ فرانسیس با پیشنهاد مذاکرات صلح، خواستار توقف جنگ اوکراین و غزه شد.

به گزارش ایسنا، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌بی‌اس نیوز بیان کرد: «لطفا. کشورهایی که در جنگ هستند جنگ را متوقف کنند. مذاکرات را شروع کنید و به دنبال صلح باشید.»

وی افزود: یک مذاکره صلح بهتر از جنگی بدون پایان است.

پاپ فرانسیس هم‌چنین خواستار شنیده شدن تجربیات «بسیار سخت» مردم غزه شد و گفت: «غذا تمام می‌شود و آنها باید برای آن بجنگند. کودکان نمی‌دانند چگونه لبخند بزنند. آنها فراموش کرده‌اند چگونه لبخند بزنند و هنگامی که کودکی فراموش کند چگونه لبخند بزند، خیلی سخت است. این مسئله واقعا جدیست؛ بسیار جدی.»

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • لبخند شکوفه های بهاری در مازندران
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • حکم اعدام برای دو برادر و پسرعمویشان به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • ببینید | راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر
  • این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان