Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@07:13:52 GMT

درگیری پلیس با معترضان ضد نژادپرستی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۰۸۵۲

‍‍‍‍‍‍

پلیس شامگاه دیروز دوشنبه، با معترضان به نژادپرستی در مینیاپولیس آمریکا که پس از کشته شدن یک شهروند سیاهپوست دیگر دوباره آغاز شده درگیر شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 در پی شروع اعتراضات خشمگین در حومه شهر مینیاپولیس پس از کشته شدن یک جوان ۲۰ ساله سیاه پوست، پلیس آمریکا با گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی به معترضان شلیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناآرامی‌ها در بروکلین سنتر ساعاتی پس از آن آغاز شد که دادگاه "درک شووین" افسر پیشین پلیس مینیاپولیس که به جرم قتل جورج فلوید متهم شده است، قرار بود روز دوشنبه در یک دادگاه در فاصله کمتر از ۱۶ مایلی از سر گرفته شود.

یک سال پیش در شهر مینیاپولیس آمریکا جورج فلوید شهروند سیاهپوست به دست پلیس آمریکا با خشونت تمام کشته شد و این قتل باعث آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر ایالات متحده شد.

با گذشت یکسال و آغاز مجدد اعتراضات خیابانی، پلیس بروکلین سنتر با اعزام نیرو‌های ویژه درصدد سرکوب معترضان در آمد و با شلیک گلوله‌های پلاستیکی خواهان عقب نشینی معترضان شد.

شهردار بروکلین سنتر نیز برای آرام کردن اعتراضات از نیمه شب تا شش صبح قوانین منع آمد و شد برقرار کرد.

پلیس عصر یکشنبه در شهر بروکلین سنتر که در شمال شهر میناپولیس واقع است به سمت یک مرد سیاه‌پوست ۲۰ ساله به نام «داونته رایت» شلیک کرد و او را به قتل رساند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: پلیس ، آمریکا ، معترضان ، نژاد پرستی ، سیاهپوست ، تظاهرات

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پلیس آمریکا معترضان نژاد پرستی سیاهپوست تظاهرات بروکلین سنتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین امروز چهارشنبه در سخنانی گفت که در خصوص مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌ های آمریکا وحشت‌ زده شده است.

آلبانزه در حساب خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با بازنشر تصاویر مربوط به برخورد شدید پلیس با دانشجویان حامی فلسطین، با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌ های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: اجازه دهید نسل‌ کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

سی ان ان امروز گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

کد خبر 6094686

دیگر خبرها

  • اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی