Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@18:11:56 GMT

چگونه با خودرو دریفت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۰۷۳

چگونه با خودرو دریفت کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همه کسانی که به خودرو‌های مختلف و متفاوت علاقه دارند، انجام دادن تکنیک‌های جالب با اتومبیل را نیز دوست دارند. ماندن رد چرخ‌ها روی آسفالت، ایجاد دود سفید رنگ، ترمز کردن در سرعت خیلی بالا و چرخیدن با سرعت بالا از کار‌هایی هستند که رانندگان و ماشین باز‌ها از انجام دادن آن‌ها لذت می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه علاقه‌مندان به خودرو، احتمالا لغت Drift یا Drift کردن را شنیده‌اند، این کار یکی از کار‌های جالب و مورد توجه رانندگان جاده‌ای یا مسابقه است. دریفتینگ در زبان ساده یعنی وقتی قسمت عقب خودرو می‌چرخد، بتوان کنترل ماشین را دوباره به دست گرفت. اگر اینکار با رعایت اصول ایمنی و در پیست‌های مناسب انجام شود کاری هیجان انگیز است.

بیشتر بخوانید

با "Dubai Drift 2" هیجان رانندگی را تجربه کنید + دانلود

در برخی از کشور‌ها آموزشگاه‌هایی برای آموزش این حرکات وجود دارد و ویدئو‌های آموزشی بسیاری نیز در یوتیوب هست که علاقه‌مندان با تماشای آن‌ها می‌توانند این حرکات را یاد بگیرند.

آماده سازی ماشین برای Drift

چرخ عقب سالم

داشتن توان کافی، حداقل ۱۰۰ اسب بخار توصیه می‌شود

ترجیحا داشتن گیربکس دستی

داشتن یک جفت لاستیک عقب ارزان( زیرا لاستیک خودرو خراب می‌شود)

داشتن یک دیفرانسیل لغزش محدود

دریفتینگ مخروطی

ابتدا مخروطی را در وسط یک محوطه بزرگ و مناسب قرار دهید، به سمت مخروط گاز داده و ترمز دستی را کشیده تا بتوانید دور ۱۸۰ درجه بزنید. انقدر این کار را تکرار کنید تا از ۱۸۰ درجه بیشتر یا کمتر نشود. رسیدن به این عدد با تمرین کردن بسیار بدست می‌آید. ترمز دستی را در سرعت بین ۴۸ تا ۶۴ کیلومتر بکشید و سپس سعی کنید خودرو را کنترل کرده تا توقف کنید.

دریفتینگ با انتقال قدرت به چرخ‌های عقب

برای اینکار باید خودرویی را پیدا کنید که سیستم انتقال به چرخ عقب یا سیستم انتقال دستی را داشته باشد. بهترین خودرو‌ها برای این مدل دریفتینگ، ماشین‌های مسابقه‌ای است.

دریفتینگ با ترمز دستی

ماشین را روشن کرده و گاز داده و دنده را جا بزنید، معمولا رانندگان برای اینکار از دنده دو استفاده می‌کنند، زیرا این دنده طیف وسیعی از سرعت را ارائه می‌کند و برای تقویت موتور بهترین دنده است. سپس پا را روی کلاچ گذاشته، فرمان را به داخل بچرخانید به طوری که گویی می‌خواهید از پیچ عبور کنید و همزمان ترمز دستی را بکشید.

سپس پدال گاز فشار دهید، پای دیگر را از روی کلاچ برداشته و فرمان را در جهت پیچ بگردانید و از دستگاه کنترل سوخت برای کنترل زاویه دریفت استفاده کنید. کنترل سوخت بیشتر باعث پیچ بیشتر و کنرتل سوخت کمتر زاویه را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودرو خودروی وارداتی خودروی سواری خودروی الکتریکی ترمز دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران

نخستین قرارداد راه‌اندازی راه‌آهن در ایران، مربوط به راه‌آهن تهران به شهر ری، به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ش از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد. اما بوآتال چند سال بعد، قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت بر اساس قراردادی ۹۹ ساله، دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می‌برد. شرکت همه ادوات مورد نیاز خود را از بلژیک وارد کرد؛ حتی ریل‌ها را از بندر «آنتورپ» بار کشتی کردند و به ایران آوردند.

برای راه‌اندازی قطار، چهار لوکوموتیو بین سال‌های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ش وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نامگذاری کرده‌بودند. این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می‌کرد و بعد، برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش‌های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

امروزه نخستین لوکوموتیو وارداتی را که به «ماشین دودی» شهرت داشت در سالن مترو شهر ری نگهداری می‌کنند. تصاویری که مشاهده می‌کنید، هر دو متعلق به همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می‌دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می‌گذارد.

تصویری از اولین لوکوموتیو ایران

عکس: آنتون سوروگین

اولین لوکوموتیو ایران اولین لوکوموتیو ایران

دیگر خبرها

  • ماشین مغزشویی صهیونیست‌ها به دیوار خورد!
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر