Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@17:04:39 GMT

شناسايي 2وقف با قدمت 73سال در شهرستان درگز

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۲۶۰

شناسايي 2وقف با قدمت 73سال در شهرستان درگز

خبرگزاری آریا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان درگز از شناسایی دو موقوفه در کهنه قلعه چاپشلو با قدمت بیش از70 سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان درگز اظهارکرد: با همکاری اعضای هیئت امنا مسجد موسی ابن جعفر( علیه السلام ) معروف به مسجد پوستینی ها و  همکاری نوه مرحوم حاج اسماعیل پوستینی ، دو وقف نامه نگارش شده  در سال 1327 تحویل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان درگز و ثبت سامانه جامع موقوفات کشور گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام هادی حسین آبادی گفت:مرحوم حاج اسماعیل پوستینی در سال 1327  اقدام به وقف دو دانگ مشاع از شش دانگ کلاته کهنه قلعه چاپشلو پلاک 300اصلی بانیت تامین هزینه های جاری مسجد موسی ابن جعفر (علیه السلام)  معروف به مسجد ‌پوستینیها نموده است که متاسفانه  از زمان فوت واقف تا به امروز اراضی مذکور در تصرف متصرفین بوده و امکان اجرای نیت مرحوم پوستینی وجود نداشته است و اداره اوقاف و امور خیریه طبق وظیفه ذاتی خود که صیانت و حراست از موقوفات می‌باشد بلافاصله بعد از تحویل اسناد مربوطه اقدام به پیگیری ثبتی و حقوقی جهت رفع تصرف و اجرای نیت موقوفه نموده  و در جریان رسیدگی است.
وی به وقف دوم مرحوم پوستینی اشاره و خاطرنشان کرد:مرحوم پوستینی در سال 1327 وقف دیگری نیز انجام داده که مربوط به یک سهم از د‌وازده سهم  کلاته قلعه چاپشلو است که با نیت تامین هزینه های امامزادگان هاشم و اصغر علیه السلام (اولیا)می باشد که متاسفانه این موقوفه نیز بعد از فوت مرحوم پوستینی به علت عدم ثبت و عدم تحویل مدارک دال بر وقفیت، از سال 27تاکنون  در تصرف اشخاص بوده و امکان اجرای نیت برای این موقوفه نیز تاکنون  میسر نبوده که امور  حقوقی اداره اوقاف عملیات تحقیق و  رسیدگی و رفع تصرف را شروع کرده و بعد از رفع تصرف جهت اجرای نیت مرحوم واقف حاج اسماعیل پوستینی اقدام خواهد شد.
حسین آبادی یادآورشد: از عموم مردم مومن و متدینین شهرستان درگز درخواست کرد در صورتی که هر نوع اطلاعاتی از اراضی وقفی و یا مشهور به وقف در روستا و محل زندگی در دست دارند با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان درگز و یا از طریق تماس با شماره 09151500872  ضمن دریافت هدیه نقدی، در اجر معنوی این کار خدا پسندانه  نیز شریک باشند.
حسین آبادی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از هیئت امنا مسجد پوستینی خصوصا نحوه مرحوم پوستینی بابت تحویل مدارک وقفی به اداره اوقاف اذعان کرد: که در سال 99با همت مردم مومن درگز ، تعداد 6موقوفه جدید الکشف شناسایی و  رفع تصرف و اجرای نیت گردید.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان درگز تصریح کرد: در شهرستان درگز  تعداد 394موقوفه ثبت شده در سامانه جامع موقوفات کشور وجود دارد که اکثر نیات انها مربوط به ماه محرم و صفر میباشد و نیات  فرهنگی و قرانی از نیات مورد نیاز در شهرستان درگز میباشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شناسایی 2وقف قدمت 73سال شهرستان درگز اجرای نیت رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در گذشت پیرترین معلم ایران در سن ۱۰۷ سالگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: این معلم دلسوز و پرتلاش پس از ۳۴ سال خدمت در آموزش و پرورش مهاباد سرانجام در سال ۱۳۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه بازنشستگی نایل آمده بود.

اسعد رسولی  افزود: قاسم رائر حجازی کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهرستان براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: مرحوم حجازی متولد سال ۱۲۹۶ بود که در سال ۱۳۱۶ به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شد و یکی از نخستین معلمان این شهر به شمار می‌آمد.

وی اضافه کرد: این معلم دلسوز و پرتلاش پس از ۳۴ سال خدمت در آموزش و پرورش مهاباد سرانجام در سال ۱۳۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه بازنشستگی نایل آمده بود.

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: مرحوم حجازی در دوران خدمتش در تمامی مقاطع تحصیلی به تدریس مشغول بود و علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسوولیت سازمانان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید) مهاباد را نیز در کارنامه مدیرتی خود داشت.

وی اظهار کرد: از مرحوم حجازی چند تالیف شامل کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کُردی و فارسی به یادگار مانده است که هنوز به چاپ نرسیده است.

آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم حجازی با حضور گسترده مردم بویژه شاگران وی در آرامستان باغ فردوس مهاباد برگزار و مجلس ترحیم وی در مسجد مولوی این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت + سوابق
  • در گذشت پیرترین معلم ایران در سن ۱۰۷ سالگی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید