Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حاتمی گفت: طبق قانون مسئول بودجه نیروهای مسلح وزارت دفاع است اما این اختیار به جاهای دیگری واگذار شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم امیر حاتمی وزیر دفاع صبح امروز در جلسه علنی مجلس درباره سوال نمایندگان مبنی بر چرایی عدم پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی به نیروهای مسلح گفت: همه  قول مساعد دادند که این مسئله را حل کنند ولی اتا کنون حل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده از رئیس سازمان برنامه موضوع را پیگیری کردم و هر بار قول مساعد دادند ولی در جریان اجرا به یک اختلاف نظر رسیدیم.

وی افزود: سازمان برنامه می گفت بودجه این امر  را  به ستاد کل داده ایم ولی ستاد کل می گفت ما برای هزینه های جاری خود مانند پرداخت حقوق سربازان دچار مشکل هستیم و توان پرداخت این فوق العاده را نداریم.

امیر حاتمی ادامه داد: بنده نامه ای به رئیس جمهور نوشتم و در خواست کردم دستور رسیدگی بدهند ایشان هم دستور رسیدگی دادند اما این اختلاف نطر که این بودجه تامین شده یانه بین ستاد مل و سازمان برنامه حل نشد.

وزیر دفاع تصریح کرد: ما گفتیم در سال 1400 بودجه متسقلی برای این موضوع پیش بینی شود اما سازمان برنامه در بودجه سال 140 این موضوع را لحاظ نکرد و نمایندگان هم در آن را در بودجه 1400 تصویب نکردند. آنچه که می شد ما پیگیری کنیم در حد اعلا پیگیری کردیم  و مسئول اجرای این موضوع سازمان برنامه هست و باید پاسخگو باشد. موضوع باید از سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود بنده هم پیگیر هستم اما این موضوع از لحاظ قانونی به وزارت دفاع مربوط نیست و این تبعیض باید بر طرف شود و مجلس باید از سایر ابزارهای خودش این موضوع را پیگیری کند.

وی تاکید کرد: من با قاطعیت عرض می کنم فرمایش دکتر مصری درست است و این تبعیض وجود دارد و بایستی این تبعیض برطرف شود. این کلام حکیمانه و درستی است و من هم بارها به این موضوع تاکید کردم و از همه  ابزارهایی که داشتم استفاده کردم و در جلسه دولت گفتم باید این تبعیض رفع شود و به دکتر نوبخت هم گفته ایم باید این تبعیض برطرف شود.

امیر حاتمی عنوان کرد: می گویند ما برای هیچکدام از دستگاه ها پول جداگانه ای ندادیم و نیروهای مسلح هم باید از بودجه جاری خودشان استفاده کنند اما ستادکل می گوید برای بودجه جاری کسری دارد و نمی تواند این بار مالی را بپذیرد. لذا مجلس محترم باید باید از ابزارهای خود استفاده کند تا این موضوع حل شود. در قانون وزارت دفاع، مسئول بودجه نیروهای مسلح وزارت دفاع است اما در طول بیست و پنج سال این اختیار وزارت دفاع به جاهای دیگری واگذار شده است. اگر مجلس می خواهد وزارت دفاع در اینگونه امور پاسخگو باشد باید اختیارات مستهلک وزارت دفاع را در یک اقدام انقلابی به آن برگرداند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار نظامی سرتیپ حاتمی وزارت دفاع ایران اخبار نظامی سرتیپ حاتمی وزارت دفاع ایران سازمان برنامه نیروهای مسلح امیر حاتمی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت داشته تا نقشه‌های تهیه شده برای همه دستگاه‌های اجرایی قابل بهره‌برداری باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در توضیح جلسه این کمیسیون در خصوص نظارت بر حسن اجرای قانون جامع حدنگار گفت: این جلسه در ادامه نشست‌های قبلی کمیسیون برای پیگیری سند دار کردن اراضی ملی و جلوگیری از خرد کردن زمین‌ها با حضور مسئولین ارشد سازمان ثبت و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد.

وی توضیح داد: موضوع تهیه نقشه و اتصال کامل سامانه‌های تثبیت و بارگذاری اطلاعات مورد بحث قرار گرفت و سازمان ثبت گزارش جامعی نسبت به حدنگاری منابع طبیعی و اراضی شهری و روستایی ارائه کرد و موانع پیشرفت کار مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: در ادامه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مراحل مختلف نقشه برداری و تهیه ارتوفتوهای مورد نیاز سامانه حدنگار را تشریح کرد و سازمان برنامه بودجه نیز در خصوص نحوه تخصیص اعتبارات حدنگاری و نحوه نظارت بر آن را توضیح داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه با توجه به نقش قانونی خود نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت از 5 مرحله پوششی انجام دهد تا نقشه‌های تهیه شده حتما قابل بهره‌برداری برای همه دستگاه‌های اجرایی باشد . همینطور مقرر شد نقشه‌های حدنگاری در دست تهیه بر اساس تأیید سازمان نقشه برداری انجام شود تا این نقشه‌ها با مقیاس مورد نیاز برای یک مرتبه صورت گیرد و از هرگونه پرداخت بودجه موازی در این زمینه پرهیز شود. 

خضریان افزود. همچنین گزارش دستگاه‌های مستنکف از اجرای برنامه جامع حدنگاری به صورت فصلی به کمیسیون ارایه شده و دستگاه‌های دولتی نیاز خود به هرگونه نقشه مرتبط به اراضی خود را از طریق کارگروه تعامل پذیری دولت اعلام کنند. سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان نقشه برداری موظف هستند در اسرع وقت نقشه‌ها را در اختیار آنها قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند