Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پلیس آمریکا عصر یکشنبه در شهر «بروکلین سنتر» که در شمال شهر مینیاپولیس واقع است به سمت یک مرد سیاه‌پوست ۲۰ ساله به نام «داونته رایت» شلیک کرد و او را به قتل رساند.

این اقدام خشونت بار پلیس، اعتراضات گسترده شهروندان آمریکایی به رفتار بی رحمانه پلیس این کشور را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس آمریکا شامگاه یکشنبه برای متفرق کردن معترضان خشمگین به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کرد و تا ساعت ۶ صبح به وقت محلی (۱۱ به وقت گرینویچ) این روند ادامه داشت.

این خبر در شرایطی اعلام شده که تنش‌ها در شهر مینیاپولیس که قصد دارد یک افسر پلیس سفیدپوست را به اتهام قتل «جورج فلوید» در سال گذشته محاکمه کند، در اوج خود قرار دارد.

صد‌ها تظاهرات‌کننده بامداد دوشنبه (به وقت محلی) مقابل دفتر مرکزی پلیس بروکلین‌سنتر تجمع کرده و نام «داونته رایت» را فریاد زدند. معترضان در واشنگتن دی سی نیز فریاد می زدند وقتی فرق اسلحه با شوک دهنده را نمی‌دانی چرا پلیس شدی؟

خبرگزاری رویترز گزارش داده شلیک گاز اشک‌آور از سوی پلیس به تشدید تنش‌ها منجر شد و تظاهرات‌کنندگان اقدام به پرتاب سنگ به سوی خودروی پلیس کردند.

همزمان رسانه‌های آمریکا امروز دوشنبه گزارش دادند قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در ۲۹ کنگره ایالتی آمریکا قصد دارند قوانینی برای دشوار کردن شرایط برگزاری اعتراضات مردمی تصویب کنند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، در اولین گام، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در کنگره ایالتی فلوریدا لایحه مقابله با خشونت، بی‌نظمی، آشوب‌گری و محافظت از مأموران مجری قانون را ماه گذشته میلادی به تصویب رساندند.

این لایحه که با انتقادات بسیاری همراه شده اقدامات تنبیهی برای افرادی که در تجمعات «خشونت آمیز» شرکت کنند در نظر گرفته است و از سوی دیگر، آسیب زدن به بنا‌های یادبود و مجسمه‌های نصب شده در شهر‌ها را جرم تلقی می‌کند.

این لایحه به احتمال زیاد در مجلس سنای کنگره ایالت فلوریدا نیز به تصویب برسد. ماه ژانویه نیز فرماندار ایالت اوهایو قانونی را امضا کرد که مجازات در نظر گرفته شده برای تجمعات اعتراضی در مجاورت «زیرساخت‌های مهم» را افزایش می‌دهد.

به‌طور کلی ۷۱ قانون مختلف در ۲۹ ایالت و در سطح فدرال منتظر تصویب شدن هستند که موجب محدود شدن حق اعتراض مردم آمریکا خواهد شد.

«ویرا ایدِلمن» وکیل اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در این‌باره گفت: «امسال این رویه در حد یک سونامی در حال پیشروی است. دیگر نمی‌توان نام آن را موج گذاشت، زیرا از نظر تعداد و گستره‌ای که دارند، با [لوایح] قبلی متفاوت هستند».

از زمان قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس توسط یک مأمور پلیس، ۹۵ لایحه با هدف ممانعت از تشکیل تجمعات و انجام تظاهرات در سرتاسر آمریکا معرفی شده‌اند.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس در ایالت «مینه‌سوتا» در قتل جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهر‌های آمریکا و حتی کشور‌های دیگر سرایت کرد.

انتقال پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تظاهرات در آمریکا خشونت پلیس آمریکا کنگره آمریکا شهر مینیاپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش برای کارگران شهرداری تبریز به مناسبت روز جهانی کارگر تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت روز جهانی کارگر، شورای شهر تبریز ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و دومین صحن علنی شورای شهر تبریز، لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش و پاداش برای کارگران را تصویب کرد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تمام کارگران دارای بیش از سه ماه سابقه کار مشمول این لایحه هستند اظهار کرد: بر اساس این لایحه ۳ میلیون تومان به عنوان پاداش برای کارگران تخصیص می‌یابد.

وی از افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد رانندگان استیجاری شهرداری تبریز علاوه بر میزان افزایش سالانه خبر داد.

همچنین شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر تاکید کرد: کارگران شهرداری تبریز همیشه با حداقل دستمزد، بیشترین تلاش و بیشترین بهره‌وری را دارند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد در مجموعه شهرداری قدردان زحمات سبزبان‌ها، پاکبان‌ها و دیگر کارگران باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز تمیز در سایه تلاش این کارگران است که نه تنها تلاش می‌کنند بلکه جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

کد خبر 748771

دیگر خبرها

  • فیلمی از حمله هولناک و مرگبار با شمشیر سامورایی به مردم!
  • قتل زن مورد علاقه‌ جلوی چشمان مردم در شمال تهران
  • حضور کودکان در تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد