Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات امنیت ملی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز دور دوم «مذاکرات راهبردی» را درباره ایران برگزار می کنند که بر اساس گزارش پایگاه خبری اکسیوس مذاکرات وین نیز از محورهای این گفت‌وگوها خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، یک مقام رژیم صهیونیستی به اکسیوس گفت که مقامات امنیت ملی آمریکا و رژیم صهیونیستی روز سه شنبه نشستی مجازی را به عنوان دومین دور مذاکرات راهبردی درباره ایران برگزار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این مذاکرات دو روز پس از انفجاری در نطنز، تاسیسات غنی سازی ایران که کارشناسان این سانحه را اقدام محتمل رژیم صهیونیستی  می دانند و یک روز قبل از آن که آمریکا مذاکرات غیر مستقیم را درباره بازگشت به توافق هسته ای در وین از سر بگیرد—چشم اندازی که سطح نگرانی ها در قدس اشغالی را بالا برده است—برگزار می شود. 
این مذاکره ی راهبردی با ریاست جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و مِیر بن شابات همتای اسرائیلی اش و با حضور مقامات نهادهای متعدد امنیت ملی و اطلاعاتی و از طریق یک لینک ویدیویی امن برگزار می شود. 
اولین دور این مذاکرات ماه قبل بر اطلاعات پیرامون برنامه هسته ای ایران متمرکز بود. 
مقامات رژیم صهیونیستی می گویند که قرار است این دور از مذاکرات بر فعالیت های ایران در سوریه، لبنان، عراق و یمن معطوف باشد. 
همچنین انتظار می رود درباره مذاکرات وین و حملات اخیر به کشتی های ایرانی و اسرائیلی در دریای سرخ و خلیج فارس نیز گفت و گوهایی انجام شود. 
یکی از تفاهم های حاصل شده از اولین دور این مذاکرات راهبردی، سیاست  «بدون غافلگیری» دو جانبه بود. 
معلوم نیست که رژیم صهیونیستی  تا چه حد پیش از حمله به کشتی های ایرانی و ظاهرا حمله به تاسیسات نطنز با آمریکا هماهنگ بوده است. 
دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پای خود را هم از آن انفجار و هم از حمله هفته اخیر به کشتی سپاه پاسداران در دریای سرخ بیرون کشیده است. این تاثیری ایجاد کرده است که یعنی دولت بایدن از اقدامات رژیم صهیونیستی خشنود نیست. 
از طرف دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیش از پیش نگرانی هایش پیرامون مذاکرات هسته ای را ابراز کرده است. او اخیرا گفت که رژیمش به هیچ توافق آمریکا-ایرانی قائل نخواهد بود و منظورش این بود که مذاکرات وین مانع عملیات های رژیم صهیونیستی علیه ایران نخواهد شد. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي آمريكا ايران نطنز سایت نطنز تروریسم هسته ای مذاکرات راهبردی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

به گزارش همشهری‌آنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: « بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان ها در غزه تلاش می کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش های مربوط به گورهای دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

کد خبر 847120 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • ضربه راهبردی ایران به رژیم صهیونیستی از نگاه عباس عبدی
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • پیام‌های راهبردی سخنان ابوعبیده
  • پیام‌های راهبردی سخنان «ابوعبیده»
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی