Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر در سخنرانی پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و این ماه فرصتی برای بازگشت به اخلاق و انسانیت، است، گفت: روزه داری در اسلام اگرچه فردی‌ترین عبادت ممکن است، اما آثار اجتماعی گسترده‌ای دارد که مهمترین آن همدردی با نیازمندان و چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی برای همه جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته روزه داری واقعی، تنها به گرسنگی و تشنگی محدود نمی‌شود و مهم‌تر از روزه دهان، رعایت اخلاق و حق‌الناس و پرهیز از هتک آبرو و آزار دادن دیگران است. اما شاید این ویژگی روزه داری، امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی که بخش بزرگی از جامعه ما را دچار مشکلات معیشتی کرده است، اهمیت بیشتری یابد.

رئیس شورای شهر تهران اشاره به کاهش ارزش پول ملی و تورم شدید فعلی، خاطرنشان کرد: اکثر دهک‌های جامعه در تامین مایحتاج اولیه و نیازهای حیاتی خود با مشکل مواجهند و شاهد کاهش سبد غذایی و کوچک شدن سفره مردم هستیم.

وی ادامه داد: در ماه رمضان امسال که به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، سفره‌های افطار جمع‌های خانوادگی، دوستانه و کاری برچیده شده است، وظیفه داریم که بیش از گذشته به فکر سفره‌های خالی مردم باشیم.

هاشمی با ابراز تاسف از گفتار درمانی و دادن وعده‌های بدون پشتوانه و دستورات فاقد آثار اجرایی از سوی مسئولان گفت: یکی از مشکلات جدی دستگاه‌ها این است که تنها در رسانه‌ها و فضای مجازی مشکلات حل می شود اما در عمل اتفاق مثبتی رخ ندهد و با این روش، شکم خالی گرسنگان و بحران‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی جامعه برطرف نمی‌شود، که نمونه آن دستوری است که در فروردین سال گذشته، رییس جمهور به صورت شفاهی برای تامین فوری ۱۵۰۰ اتوبوس ظرف سه ماه برای تهران دادند که با گذشت یکسال، حتی یک دستگاه هم از آن تامین نشد.

وی ادامه داد: در جلسه رونمایی از قطار ملی، باز هم دستوری شفاهی برای تامین بودجه ساخت واگن دادند که امیدواریم به سرنوشت دستورهای قبلی مبتلا نشود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: از مدیریت شهری به خصوص بخش خدمات شهری انتظار داریم در این شرایط سخت، حداکثر مساعدت ممکن را در تامین زندگی کارگران و اقشار آسیب پذیر فعال در سازمان بوستان‌ها، پاکبانان و سایر بخش‌های شهرداری انجام دهد و هزینه‌های تبلیغاتی، تشریفاتی و غیر ضروری را حذف کند تا بیش از این شرمنده، عزیزان زحمتکش در شهرداری نباشیم.

کد خبر 5187964

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن هاشمی ماه مبارك رمضان شهرداری شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش ستاد ملی مقابله با کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آموزش مجازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وضعیت معابر آیت الله سید ابراهیم رئیسی واکسن کرونا سازمان تامین اجتماعی وضعیت هوای تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی استان خراسان جنوبی گفت: باید توجه داشت که بی توجهی مسئولان منجر به کوچک‌تر شدن سفره کارگران می شود و امروزه با توجه به اینکه حدود 50 درصد حوادث در ساختمان‌ها است چند صد هزار نفر در انتظار بیمه هستند.

حسن علیزاده، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه لازمه حل مشکلات کارگران که کارگر و کارفرما دو بال هستند و لذا برای پرواز هرکدام ضعیف عمل کند دیگری را تحت الشعاع قرار می‌دهد

وی افزود: به رسمیت شناختن شرکاء اجتماعی و رعایت اصل سه جانبه گرایی، تقویت سندیکاهای کارگری وکارفرمایی و تخصیص بودجه برای پویایی تشکل‌ها در راستای دفاع از حقوق کارگر، معافیت‌های مالیاتی و تخفیف در هزینه‌های امتیازها و تامین مواد اولیه کارگاه‌های تولیدی کارفرمایان، کمک دولت در ساخت مسکن کارگران از کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: سفره کارگران روز به روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود و لذا در تصویب قوانین کارگری و  همیشه در نرخ دستمزد کارگرها ظلم می‌شود و لذا مهم ترین عامل پیشرفت و توسعه یک مجموعه یا یک کشور نیروی انسانی(کارگر) آن است.

 علیزاده گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال به خوبی بر این موضوع صحه گذاشتند و امیدواریم مسئولین هم سر لوحه کار خود قرار دهند و با استیفای حقوق عامه مردم شاهد پیشرفت بیش از پیش کشور باشیم.

رئیس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی استان خراسان جنوبی گفت: بی توجهی مسئولان به مشکلات کارگران باعث شده امروزه تعداد زیادی از جوانان کشور در مناطق مختلف به کارهایی از جمله قاچاق سوخت،کوله بری، دست فروشی و... دامن بزنند و از کارهای فنی فاصله بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • مارکو روزه: هدایت بایرن مونیخ؟ آن‌ها بدون مارکو روزه هم می‌توانند اوضاع فعلی را پشت سر بگذارند
  • پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان