Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@11:46:48 GMT

مردم انتظار جادو از رمزارزها نداشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۹۰۶

مردم انتظار جادو از رمزارزها نداشته باشند

به گزارش همشهری، سهیل نیکزاد،کارشناس بازار رمزارزها درخصوص شرایط این روزها و حضور سرمایه‌های خرد مردم می‌گوید:«این بازار هم خطر دارد و هم سود. این روزها صرافی‌های داخلی رمزارزها طبق گزارش‌هایی که در سایت‌های خودشان منتشر کرده‌اند، با افزایش قابل توجه تراکنش‌ها روبه‌رو بوده‌اند. مردمی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند باید دانش خود را در این حوزه یا هر حوزه‌ای که می‌خواهند در آن سرمایه‌گذاری کنند، افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌خاطر این که رمزارزها هم مثل هر حوزه دیگری نکات خاص خود را دارد. نکات امنیتی، نکات اقتصادی، نکات فنی و قانونی خاص خود را دارند.»

او در ادامه می‌گوید: «مردم بهتر است ناشناخته وارد بازار ارزهای دیجیتال نشوند و البته انتظار جادو هم نداشته باشند. به هر حال بازارهای مالی اینگونه است که روندهایشان دائمی نیست و تغییر می‌کند. اگر یک مدتی مثبت است، امکان دارد یک مدتی هم منفی بشود. با این حال بازده رمزارزها در یک سال گذشته، بیش از 10برابر بوده است. بنابراین برای ورود به آن باید احتیاط شود، ولی کلا بازارهای خوبی هستند. نه فقط به‌خاطر مقدار سودی که نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها می‌دهند، بلکه به دلایل مختلف دیگری که خاص حوزه رمزارزهاست. کاربر اختیارش دست خودش است. مسئولیت‌هایی برای خرید و فروش ندارد. چون در سرمایه‌گذاری‌های دیگر درگیر خرید و فروش هستید. صف فروش دارید، صف خرید دارید. به این دلایل به‌نظرم جذابیت‌های خاص خودش را دارد.»

این روزها برخی از شرکت‌ها در دنیا اعلام کرده‌اند که معاملاتشان را با ارزهای دیجیتال انجام خواهند داد. از تسلا به‌عنوان یک غول فناوری که بگذریم، برخی رستوران‌های زنجیره‌ای هم این روزها روی شیشه‌ها یا جلوی پیشخوانشان علامت‌های بیت‌کوین یا رمزارزهای دیگر را نصب کرده‌اند که نشان از پذیرش این رمزارز به‌جای پول دارد.

آیا روزی شاهد چنین اتفاقی در ایران نیز خواهیم بود که دست‌کم شرکت‌های بزرگ حاضر به پذیرش رمزارز به‌جای پول فیزیکی باشند؟ نیکزاد در این‌باره نیز توضیحاتی را ارائه کرد: «برای این که یک موضوعی در حوزه کسب‌وکار وارد بشود، احتیاج دارد به این که اول یک‌سری زیرساخت‌ها فراهم شود. مهم‌ترین آنها زیرساخت‌های مالی و قانونی است. در کشور ما این زیرساخت‌های مالی و قانونی آنگونه‌ای که بتواند به یک کسب‌وکار کمک کند، هنوز شکل نگرفته است یا اگر اتفاق افتاده در مراحل خیلی مقدماتی قرار دارد، اما این اتفاقی است که دیر یا زود برای کسب‌وکارهای ایرانی هم اتفاق خواهد افتاد.»

کد خبر 594695 برچسب‌ها ارز دیجیتال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز دیجیتال سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند

با صرف درست و هدفمند منابع و هزینه‌ها، احتمال ثمردهی و موفقیت استارت آپ‌ها افزایش یافته و با سرعت بیشتری شاهد تحولات فناورانه و رشد نوآوری در جزیره کیش خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، درخصوص لزوم هدایت دقیق فعالان حوزه نوآوری در جزیره کیش، باید از بین حدود 2500 حوزه فناورانه موجود در کشور که برای آنها وقت و سرمایه صرف شده است، به سمت فناوری‌هایی پیش رفت که تنها در جزیره کیش امکان رشد و توسعه آنان وجود داشته باشد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران هم به واسطه فرصت‌های قابل توجه کیش در این زمینه رغبت بیشتری جهت سرمایه‌گذاری پیدا خواهند کرد.‎

‎علیرضا فراهانی روز یکشنبه در نشستی در همین رابطه در خصوص زمینه‌های جذاب فعالیت نوآورانه در این جزیره، اظهار داشت: از جمله فناوری‌های نوآور که به سرعت می‌تواند در جزیره کیش توسعه یافته و به نتیجه برسد، حوزه‌هایی است که ارتباط مستقیم با دریا دارد. به عنوان مثال در حوزه شیلات می‌توان به بحث گیاهان و جانوران دریایی، دارویی و استحصال انرژی از امواج دریا اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه نوآوری در جزیره کیش نیاز به شتاب و قدرت فزاینده دارد، تا توسعه و تحول در جزیره نمود بیشتری پیدا کند، افزود: از دیگر جذابیت‌های جزیره کیش برای نوآوری با قابلیت سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری است.گردشگری به عنوان یک مزیت جدی در کشور می‌تواند با چاشنی نوآوری همراه شده و در بخش‌های مختلف ازجمله گردشگری تفریحی و یا گردشگری سلامت فعالیت کند.

سرپرست مؤسسه علوم و فنون کیش تصریح کرد: از آنجا که کشور ما قابلیت ارائه خدمات باکیفیت و نسبتاً ارزان را در حوزه سلامت دارد، لذا اقبال بسیاری دربین کشورهای همسایه دارد، از این رو جزیره کیش با توجه به ظرفیت‌های خود می‌تواند شرایط حضور شرکت‌های نوآور در این حوزه را فراهم کرده و ضمن کمک به توسعه گردشگری، سلامت بازدهی زودهنگامی را نیز برای آنان به همراه داشته باشد.‎

فراهانی، حوزه انرژی را از دیگر ظرفیت‌های معرفی کیش به عنوان پایگاه نوآورانه دانست و گفت: منابع گازی و نفتی زیادی در کنار جزیره کیش تمرکز پیدا کرده است، که این امر می‌تواند یک امکان بی‌نظیر جهت حضور شرکت‌های دانش بنیان و ارائه ایده‌های نو با قابلیت اشتغال‌زایی و خلق پول را فراهم آورد.‎ حوزه فناوری اطلاعات نیز از دیگر حوزه‌های دارای جذابیت و مزیت در بحث نوآوری است و ما در جزیره کیش می‌توانیم سرمایه‌گذاری و حمایت‌های جدی نیز از این حوزه داشته باشیم.

وی ابراز داشت: فعالیت در این حوزه برای شروع نیاز به سرمایه‌گذاری، تجهیزات و فضای خاصی جز فراهم بودن بستر ارتباطات و اینترنت نداشته، از این جهت جزیره به لحاظ شرایط آب و هوایی و آرامش ذاتی می‌تواند بستر خوبی جهت مستقر شدن فعالان حوزه فناوری اطلاعات از جمله هوش مصنوعی، نرم‌افزار، سرویس‌های ابری و سایر زمینه‌ها جهت رشد و توسعه این بخش باشد.

‎وی در خصوص خدمات و حمایت‌های مرکز نوآوری مؤسسه علوم و فنون کیش افزود: در حال حاضر این مرکز علاوه بر بحث تأمین محل کار برای این شرکت‌ها، می‌تواند خدمات مشاوره‌ای نیز در خصوص أخذ مجوز دانش‌بنیان، دریافت تسهیلات و حوزه تجاری‌سازی محصولات به آنان ارائه دهد.‎

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • بسکتبال NBA | مرگ جادو و جشن کلیولند با کامبک تاریخی
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت