Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه امیرکبیر، حسین حسینی تودشکی در افتتاحیه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از وزارت علوم درخواست داشت که مرکز نوآوری این دانشگاه تبدیل به پارک علم و فناوری شود که این درخواست عملیاتی شده است.

وی افزود: مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اخذ شده و این موضوع در دستور کار جلسه آینده شورای گسترش وزارت علوم قرار گرفته است که مراحل نهایی آن طی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: همچنین با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم در بودجه سال جاری ردیف اختصاصی برای پارک علم و فناوری دانشگاه تعیین کنیم.

حسینی تودشکی اظهار داشت: با راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر شاهد تحول و رونق جدیدی در حوزه نوآوری و فناوری دانشگاه خواهیم بود.

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: در دانشگاه موضوع توسعه شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه است و اکنون به مقام نخست در تعداد شرکت‌های دانش بنیان در میان دانشگاه‌های کشور دست یافته ایم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: در حال حاضر ۳۱۵ شرکت دانش بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعال هستند که همچنان نیز شاهد تقاضا برای استقرار شرکت دانش بنیان در دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به مدل‌های بسیار خوب حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: باتوجه به این حمایت‌ها شاهد رشد شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه بوده ایم‌.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: درحال حاضر ۸ دانشکده دانشگاه دارای مرکز نوآوری هستند که در سال جاری برنامه داریم بر تعداد این مراکز بیافزاییم.

کد خبر 5188005 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر پارک علم و فناوری ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی وام دانشجویی دانشجویان خوابگاه دانشجویی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها سازمان سنجش آزمون استخدامی دوره دکتری دانشگاه ها مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون دستیاری فوق تخصصی پارک علم و فناوری دانشگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانش بنیان در دانشگاه شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران