Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  با گشتی در بازار و بررسی قیمت اجناس مختلف تورم نسبتاً بالایی را در عموم اجناس مشاهده می‌کنیم؛ طی سال گذشته که سال سختی برای مردم بود برخی کالا‌ها تا ۱۰۰ درصد نیز افزایش قیمت داشتند که این امر روز به روز مشکلات اقتصادی قشر متوسط رو به پایین کشور را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

بازار نامعلوم مرغ کجاست؟

در این بین سیاست‌های غلط دولت، عدم مدیریت صحیح، نبود نظارت بر بازار و قیمت‌ها و تغییرات نرخ ارز را می‌توان از عمده دلایل تورم دانست؛ اما آیا کار به همین جا ختم می‌شود؟

ضمن تاکید بر عدم مدیریت صحیح دولت در بسیاری از بازار‌ها باید قبول کرد جو روانی و یا گاهی سو استفاده‌های دلالان، سرمایه داران و یا فروشنده‌های خرد عامل افزایش قیمت‌ها است. مسئله‌ای که این روز‌ها می‌توان در بازار سیمان بجنورد دید.

طبق مشاهدات میدانی ، فروشندگان سیمان بجنورد یا از فروش سیمان خود ممانعت به عمل می‌آورند و یا با قیمت بالاتر از مصوب می‌فروشند؛ دلیل آن‌ها برای این کار نیز احتمال گران شدن سیمان در آینده‌ای نزدیک است.

فرای اینکه چه مقدار شایعه گرانی سیمان در روز‌های آتی صحیح است یا خیر، احتکار‌های خرد نیز باعث بر هم خوردن نظم بازار سیمان و افزایش احتمال گرانی خواهد شد.

فروشندگان احتکار می‌کنند

رضا فردین، یکی از مشتریان سیمان گفت : روز گذشته برای تهیه سیمان به چند مغازه سر زدم، اما آن‌ها یا سیمان نمی‌فروختند و یا با قیمتی حدود ۲۰ درصد بالاتر ارائه می‌دادند.

او افزود: فروشندگان می‌گویند سیمان گران می‌شود و اگر به قیمت پایین‌تر بفروشیم باید با قیمت بالاتری بخریم و این طور سودی نخواهیم برد.

فردین تصریح کرد: نظارت بر فروش سیمان باید بیشتر شده و طی بازدید‌های سر زده این مشکلات رفع شود.

تبعات گرانی سیمان در بازار مسکن

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی در این خصوص گفت: سیمان از جمله مصالح اصلی ساختمان است و افزایش قیمت آن باعث گرانی مسکن می‌شود لذا مسئولان باید جلوی این مسئله را بگیرند.

او افزود: طبق اخبار هزینه انرژی کارخانه‌های سیمان افزایش یافته است که طبعاً باعث افزایش بهای تمام شده سیمان می‌شود؛ در سال رفع موانع تولید مسئولان باید نگاه ویژه‌تری به کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی داشته باشند.

این فعال بازار مصالح ساختمانی تاکید کرد: عموم اوقات قیمت سیمان درب کارخانه و مغازه متفاوت است و علت آن وجود دلالانی است که کمترین ریسک را کرده‌اند؛ آن‌ها سیمان را از کارخانه‌ها گرفته و در مغازه‌ها می‌فروشند و این امر باعث افزایش قیمت می‌شود.

مردم تخلفات را گزارش دهند

علی وفا خواه، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در این خصوص گفت : در خرید‌های سوری و یا بازرسی‌های انجام شده، تمام مصالح فروشان سیمان را به قیمت ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان به مردم عرضه می‌کردند.

وفا خواه تاکید کرد: رسانه‌ها و مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف آن را گزارش داده تا به صورت فوری برای حل آن اقدام شود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در انتها گفت: مردم با شماره‌گیری تلفن گویا ۱۲۴ می‌توانند این مسائل را به ناظران اطلاع دهند.

یقیناً برخی گرانی‌ها به دلیل سو استفاده سودجویانی است که از هر فرصتی برای بهره برداری مالی استفاده می‌کنند؛ در این بین نباید فروشندگان منصف و باتقوا را نادیده گرفت، اما قطعاً برخی از شرایط سو استفاده خواهند کرد که با افزایش نظارت می‌توان جلوی آن‌ها را گرفت.

منبع : مهر 

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احتکار سیمان فروشندگان مصالح افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۱۱۰ متری دوخوابه در منطقه ۱۸ محله «تولید دارو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۱ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۹) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در منطقه ۱۸ محله «شهرک فردوس» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۱۰۰ هزار تومان اجاره خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در «منطقه ۱۸ تهران» را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) متراژ ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
ابراهیم‌آباد ۶۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۷۸ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۸۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۸۰ ۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۹۰ _ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۸۵ _ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۷۵ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۸۵ ۱۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۷۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۷۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۸۵ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۸۵ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6087738 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • نفت در مدار رشد؟