Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ همچنان که قابل پیش‌بینی بود سفرهای نوروزی کار خود را کردند و اینک شاهد هستیم که موج پشت موج می‌آید و راهکاری نیز برای مقابله اندیشیده نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس، همچنان که قابل پیش‌بینی بود سفرهای نوروزی کار خود را کردند و اینک شاهد هستیم که موج پشت موج می‌آید و راهکاری نیز برای مقابله اندیشیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان بیماری‌های عفونی معتقد هستند در شرایط فعلی یا باید منتظر ظهور امواج پشت یکدیگر باشیم و یا اینکه محدودیت‌هایی را برای مقابله با وضعیت فعلی ایجاد کنیم.

در شرایط حاضر ممکن است با تداوم روند فعلی حتی وضعیت خراسان رضوی به شرایط سیاه نیز نزدیک شود زیرا تمام مشاهدات میدانی حاکی از این است که سطح رعایت مسائل بهداشتی از سوی شهروندان به کمترین حد ممکن رسیده است.

مهدی قلیان؛ معاون علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر "مشهد، نیشابور، سبزوار، طرقبه شاندیز، گناباد، تربت‌جام، صالح‌آباد، قوچان، تربت‌حیدریه، بردسکن، کاشمر، کوهسرخ و بجستان" در وضعیت قرمز کرونایی هستند گفت: همچنین15 شهرستان از مجموع 31 شهرستان استان خراسان رضوی در "وضعیت نارنجی" و پنج شهرستان در "وضعیت زرد" شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر مردم باید ضمن اجتناب از برگزاری مراسم های ترحیم و شادی از حضور در این برنامه‌ها نیز پرهیز کنند گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، مردم از برگزاری میهمانی های افطاری پرهیز کنند و هزینه این مراسم ها را همانند سال گذشته به کمک به نیازمندان اختصاص دهند.

توقف اجرای طرح ترافیک در صورت تصویب ستاد کرونا!گزارش/ جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور/ تخت‌های بیمارستانی تهران پر شد + لیست مشاغل ممنوعه و جدولتعطیلی ادارات و بانک‌های الیگودرز با شیوع افسارگسیخته کرونا؛ شهر قرنطینه شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه‌های نظارتی نیز همانند گذشته با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و مردم نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند مراتب را به سامانه 190 اطلاع دهندافزود: در مشهد و تمامی شهرستان‌های زیر پوشش مراکز منتخب ویژه کرونا فعال و به مراجعین خدمات ارائه می شود و در صورت تشخیص پزشک مستقر در مرکز، تست کرونا به صورت رایگان از بیماران گرفته می‌شود.

علی اصعر انجیدنی نیز مراجعه زودهنگام برای تشخیص به مراکز سطح یک و درمانگاه ها و  بستری شدن به موقع بیمار در صورت نیاز در بیمارستان ها را مهمترین راهکار در موفقیت در درمان بیماران و جلوگیری از مرگ و میر عنوان کرد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دستورالعمل های ارجاع و درمان صحیح بیماران کرونایی تدوین و به تمامی مراکز درمانی ابلاغ شده است خاطر نشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بیمارستان ها برای پذیرش بیماران کرونایی ارجاعی ظرفیت پذیرش داشته باشند تا بتوان خدمات رسانی مطلوبی را ارائه داد.

دکتر انجیدنی با اشاره به اینکه تمامی درمانگاه های سطح یک و دو برای خدمات رسانی در خیز چهارم کرونا مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته اند خاطر نشان کرد: باید پزشکی از راه دور نیز تقویت شود تا بتوان به بیماران بدون اینکه نیاز به جابجایی داشته باشند خدمات ارائه داد.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از رسانه های گروهی در بحران کرونا و افزایش آگاهی جامعه تصریح کرد: باید برنامه های آموزشی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی همچنان با قوت ادامه یابد تا مردم با راهکارهای پیشگیری از بیماری کرونا و مراکز خدمات رسان در این زمینه آشنایی کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما، سایت دانشگاه علوم پزشکی، رسانه‌های معتبر گروهی و همچنین سامانه تلفنی 191 بهترین مرجع برای کسب اطلاعات در زمینه بیماری کووید-19 است از تمامی مردم خواست موارد مرتبط با کرونا ویروس را فقط از طریق رسانه های معتبر دریافت کنند.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود