Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:46:47 GMT

۲ طرح آبرسانی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۳۳۲۹

۲ طرح آبرسانی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح ۶ پروژه صنعت آب و برق به ارزش ۵۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و مازندران با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو و در قالب دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد اظهارداشت: این۲ طرح شامل آبرسانی به ۲۰ روستای تفتان و راه‌اندازی فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب با جمعیت تحت پوشش ۶۳ هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا قاسمی با اشاره به راه‌اندازی فاز چهارم آب شیرین‌کن زاهدان به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز افزود: با اضافه شدن این میزان از ظرفیت کل شیرین‌سازی به ۳۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب می‌رسد.
وی حجم عملیات اجرایی این پروژه را حفر و تجهیز پنج حلقه چاه در حاشیه شمالی زاهدان و اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال چدن داکتیل سایز ۴۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر با اعتبار هزینه شده ۲۰۰ میلیارد ریال و ساخت چهار واحد ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی RO به حجم کلی ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز با سرمایه‌گذاری ۶۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به روش BOO عنوان کرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با وارد مدار قرارگرفتن این تاسیسات به طور متوسط تنش آبی جمعیتی معادل ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان شهر زاهدان مرتفع شود.
وی از راه‌اندازی فاز یک مجتمع چاه احمد تفتان خبر داد و تصریح کرد: مجتمع چاه احمد از توابع بخش نازیل شهرستان دارای ۳۱ روستا و براساس آمار سال ۹۵، با جمعیتی  بیش‌از هشت هزار نفر  بوده که با آبرسانی به ۲۰ روستای این مجتمع پنج هزار و ۱۸ نفر از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.
قاسمی حجم عملیات اجرا شده این پروژه را به میزان ۳۹ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع ۵۰۰ متر مکعب مخزن بتنی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای ۵۰۰ متر خط برق و نصب ترانس ۵۰ کاوا با اعتبار هزینه شده ۸۴ میلیارد ریال عنوان کرد.
وی تصریح کرد: تفتان دارای ۲۸۹ روستا با جمعیت ۳۸ هزار نفر است که با وارد مدار قرار گرفتن تاسیسات جدید تعداد روستاهای بهره‌مند از آب آشامیدنی به ۱۴۱ روستا با جمعیت ۲۱ هزار نفر رسید و شاخص بهره‌مندی از این آب در روستاهای شهرستان از ۵۳ به ۶۲ درصد ارتقا یافت.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان توسعه ایران پویش هرهفته_الف_ب_ایران وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان توسعه ایران پویش هرهفته الف ب ایران سیستان و بلوچستان توسعه ایران پویش هرهفته الف ب ایران وزارت نیرو اخبار کنکور سیستان و بلوچستان متر مکعب هزار نفر ۵۰۰ متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید

به گزارش «تابناک»، محسن حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معمولاً بارش‌های بهاری با توجه به انرژی بالای همرفتی سیستم ناشی از امواج جوی کم دامنه باعث رخداد رگبار باران، رعدوبرق شدید و تندباد شدید لحظه ای همراه با بارش تگرگ می‌شود که می‌تواند مخاطرات جوی خطرناکی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی های این نوع سیستم توزیع غیر همگون بارش به صورت نقطه ای در محل های مختلف در مساحت کوچک با شدت بالا است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از ۳۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد، که میزان بارش از مرکز تحقیقات زاهدان ۲۵، چاه رحمان از توابع زاهدان ۴۰، سیادک ۱۵.۴، نصرت آباد ۴.۷، میرجاوه ۲۲، زابل ۰.۹، زهک ۴.۸ میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، که باعث رخداد رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

حیدری عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. شمال سیستان و بلوچستان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد