Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:01:41 GMT

آسفالت و خط کشی معابر بیرجند در دستور کار ویژه قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۴۳۰۶

آسفالت و خط کشی معابر بیرجند در دستور کار ویژه قرار گرفت

گروه استان‌ها- شهردار بیرجند با بیان اینکه آسفالت مناسب خیابان‌ها و معابر شهر یکی از خواسته‌های به حق شهروندان است، گفت: در سال جاری آسفالت و خط کشی معابر در دستور کار ویژه قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند ، محمد علی جاوید صبح امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان با تاکید بر آسفالت معابر در سال 1400 اظهار داشت: آسفالت و خط کشی معابر در دستور کار قرار گرفته است و در سال جدید هیچ پروژه جدیدی آغاز نخواهد شد و تمام تلاش مجموعه شهرداری بر اتمام پروژه‌های موجود متمرکز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به اینکه آسفالت مناسب خیابان‌ها و معابر شهر یکی از خواسته‌های به حق شهروندان از شهرداری است، افزود: کمترین حقوق شهروندی، برخورداری از خدمات شهری مناسب از قبیل خیابان‌های استاندارد با ایمنی مناسب است. 

شهردار بیرجند با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای حل مسائل و مشکلات پروژه‌های عمرانی به ویژه در بخش آسفالت مورد تاکید و توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در شش ماهه اول سال تمرکز عمرانی شهرداری بیرجند بر موضوع آسفالت معابر شهری است و سعی می‌کنیم تمام توان خود را در این عرصه به‌کار بگیریم. 

جاوید تصریح کرد: طی روزهای آینده برنامه قطعی ترتیب و توالی ورود به مناطق مختلف شهری برای آسفالت معابر و خیابان‌ها اعلام می‌شود تا کار بر اساس اولویت و برنامه ریزی زمانبندی شده ‌پیش برود.

وی با اشاره به مشکلات حوزه ترافیکی شهر گفت: خط کشی، علائم ترافیکی، تابلوهای تعیین مسیر و... در شهر دچار مشکل است که با اختصاص اعتبار لازم در این خصوص این مشکلات نیز مرتفع می‌شود.

وضعیت نامطلوب جاده‌ و محورهای مواصلاتی شرق کردستان؛ آسفالت‌ بدون زیرسازی برای پُر کردن چاله ‌های "مالوجه"+ تصاویر تمام روستاهای بالای 20خانوار استان بوشهر از "جاده آسفالته" برخوردار می‌شوند بیشتر راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی فاقد آسفالت هستند

شهردار بیرجند با تأکید بر اولویت آسفالت معابر اصلی و پرتردد شهر، افزود: آسفالت معابر خاکی نیز در دستور کار قرار دارد برای این منظور مدیران باید به بررسی اولویت‌ها بپردازند و وارد فاز اجرا شوند.

جاوید با بیان اینکه متراژ تقریبی معابری که قرار است آسفالت شود 320 هزار متر مربع است، بیان کرد: مبلغ 320 میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری به این موضوع اختصاص داده می‌شود.

  ارتباط دوسویه شهرداری و صداسیما در راستای تولید، پشتیبانی و مانع زدایی  

وی همکاری‌های متقابل رسانه ملی و مجموعه شهرداری را موجب پیشرفت و توسعه شهر و تسریع در پروژه‌های شهرداری دانست و  عنوان کرد: اقدامات انجام شده باید با قلم حقیقت گو و روسای اصحاب رسانه به اطلاع مردم رسانده شود.

جاوید توجه به خواست عمومی در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی مورد انتظار شهروندان بیرجندی در سال1400 را ضروری دانست و افزود: ساز و کار لازم در جهت تحقق عنوان سال (تولید، پشتیبانی  و مانع زدایی ها)  و تسریع پروژه‌های عمرانی در گرو برقراری ارتباط دوسویه و سازنده شهرداری با مردم است که در این خصوص رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما نقش بسزایی ایفا می کند.

شهردار بیرجند با تاکید بر تداوم برنامه سازی مشترک با رسانه استانی تصریح کرد: برنامه شب‌های زعفرانی و گفتمان که در سالهای گذشته از شبکه خاوران پخش شد همانند پل ارتباطی دو سویه بین شهروندان و مجموعه شهرداری عمل نمود و مصمم هستیم تا مشارکت با رسانه استانی سری جدید این برنامه تولید و پخش شود.

وی توانمندی  و نقش تاثیر گذار صدا و سیما در آگاهی بخشی جامعه را بی بدیل دانست و افزود: صدا و سیما و به خصوص شبکه استانی به عنوان شبکه بومی و محلی از مجموعه‌هایی است که توانمندی‌های آن در کمک به کارگزاران امور شهری بسیار ارزشمند و فاخر است.

شهردار بیرجند رویکرد تعاملی بین صدا و سیمای استان و شهرداری بیرجند را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری آمادگی کامل دارد در قالب تفاهم نامه و در راستای ارتباط و تعامل دو سویه در جهت انعکاس اخبار و اطلاعات لازم جهت اطلاع رسانی عمومی و همچنین تولید برنامه‌های محتوایی، کمال همکاری را با صدا و سیمای مرکز استان داشته باشند تا شاهد توسعه روز افزون شهر بیرجند در همه زمینه‌ها باشیم.

وی با اشاره به رشد 400 درصدی بودجه شهرداری خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری از سال 96 از 60 میلیارد تومان در سال 1400  به 243 میلیارد تومان افزایش یافته است و در حال حاضر شهرداری بیرجند یک ریال بدهی به کارگران، کارکنان، بازنشستگان و پیمانکاران ندارد.

به گفته وی پروژه‌های بسیار بزرگی در راستای خدمت به شهروندان آغاز شده که برخی به بهره برداری رسید و برخی نیز با پیشرفت فیزیکی 90 درصد آماده بهره برداری در این دوره است که از آن جمله می توان پارکینگ حکیم نزاری، دیوار یخدان، توسعه آرامگاه حکیم نزاری، فرهنگسرای شهر، بوستان کاج، میدان شهدا، میدان آیت ا... عبادی، رودپارک مهرشهر، بهسازی و زیباسازی ورودی شهر از سمت پلیس راه و حفر یک حلقه چاه، میدان اجتماعات و باغ مفاخر، بوستان حاشیه بند دره، فاز یک بوستان الهیه،جایگاه پسماند، و آغاز عملیات اجرای پارک احمدی روشن  و .... اشاره کرد.

مدیرکل صدا وسیمای استان  نیز با بیان اینکه تلاش‌های مجموعه شهرداری بیرجند قابل تقدیر است، گفت: انجام به موقع یک پروژه شهری موجب رضایت عمومی و تحکیم ارتباط بین حاکمیت و مردم خواهد بود و  مردم بیرجند رضایت خوبی از عملکرد شهردار و شهرداری بیرجند دارند که امید است این روند با سرعت و کیفیت بیشتر ادامه داشته باشد.  

علیرضا آیینه دار با اشاره به تاثیر مطلوب انعکاس خدمات و عملکرد بخش‌های مختلف شهرداری در برنامه‌های شبکه خاوران، بر آمادگی صدا و سیما درخصوص گسترش تولیدات رسانه ای مشترک تاکید کرد و گفت: شبکه خاوران مخاطب خوب و قابل توجهی در استان دارد و بستر مناسبی جهت ارتباط موثر و سازنده مجموعه شهرداری با شهروندان است.

انتهای پیام/253/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهردار بیرجند مجموعه شهرداری شهرداری بیرجند آسفالت معابر دستور کار خیابان ها خط کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود

مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره برگزاری پویش «بهار قرآن، بهار ایران» گفت: پویش محوری و اساسی شهرداری با عنوان «بهار قرآن، بهار ایران» به مناسبت ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ طراحی و اجرا شد؛ این نامگذاری با توجه به همزمانی بهار قرآن و طبیعت صورت گرفت و در ذیل آن پویش‌های فرعی دیگری نیز طراحی شد که از آن جمله می‌توان به پویش «روز اولی‌ها»، پویش «لشکر قدس»، پویش «عید بندگی»، پویش «آیات ابراهیمی» و ... اشاره کرد. 

زیبایی نژاد گزارشی از برنامه‌های اجرا شده در پویش «روزه اولی‌ها» مطرح کرد و گفت: سال گذشته نماهنگ و سرود روزه اولی‌ها در شهرداری تهران تولید و امسال نیز نماهنگ دیگری با صدای محمد حسین پویانفر و اجرای گروه سرود احسان تولید شد. این پویش در ابتدا در کلان شهر‌ها و سپس در دیگر شهر‌ها اجرا گردید و خوشبختانه کودکان و نوجوانان با این سرود ارتباط معنایی بسیار خوبی برقرار نمودند و کلیپ‌های متنوعی را برای ما ارسال کردند. در اواخر ماه رمضان نیز اختتامیه این پویش به همراه مراسم اجتماع ۷۰۰۰ نفری آن با حضور نوجوانان دختر روز اولی، وزیر کشور و جمعی از مداحان نام آشنای کشور مانند پویانفر، هلالی، امین قدیم، و عراقی و فصولی و سجاد محمدی در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد. 

وی تاکید کرد: یکی از اتفاقات مهم و بزرگ حضور و اجرای سرود روزه اولی‌ها در صحن اصلی مصلی امام خمینی (ره) نماز عید سعید فطر با امامت رهبر انقلاب بود که پویش روزه اولی‌ها را به اوج خود رساند و این سرود در مراسم نماز عید شعید فطر با حضور ۳۰ هزار دانش آموز اجرا گردید. 

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از استقبال خوب نوجوانان از پویش لشکر قدس خبر داد و گفت: «لشکر قدس» دیگر برنامه فرهنگی شهرداری به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان بود که در ایام روز جهانی قدس طراحی و اجرا شد. مجموعه‌های مختلف شهرداری دست به دست هم دادند تا این برنامه با حضور نوجوانان و جوانان اجرا شود. علاوه بر این، برنامه‌های تلویزیونی و تولیدات رسانه‌ای متعددی در حین برگزاری این پویش اجرا و در نهایت اجتماع اصلی آن همزمان با راهپیمایی روز قدس با حضور خانواده‌ها و به یاد مادران شهدای غزه در میدان انقلاب برگزار شد و گروه سرود ۵۰۰ نفره به اجرای سرود لشکر قدس پرداختند؛ استقبال بسیار خوب مردمی از این برنامه نشان از موفق بودن آن داشت.

وی اضافه کرد: سومین پویش، ویژه برنامه «عید بندگی» بود که در روز عید سعید فطر به صورت ویژه برگزار شد؛ باید اشاره کنم یکی از اقدامات امسال شهرداری، برگزاری جشن بزرگ عید فطر بود؛ با توجه به اهمیت و بزرگی این عید مهم مسلمانان، جشن بزرگی طراحی و با کمک گروه‌های جهادی و مردمی اجرا شد. برگزاری استیج‌های تلویزیونی، پذیرایی فرهنگی، برپایی موکب‌ها، اجرای مسابقات ورزشی و ... بخشی از این ویژه برنامه بود. 

همچنین ۲ پویش قرآنی هم با محوریت آیات قرآنی توسط شورای عالی قرآن شهرداری تهران اجرا شد.

زیبایی نژاد درباره برنامه‌های میدانی شهرداری در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان توضیح داد و گفت: در ۵ نقطه اصلی شهر تهران، برنامه‌های میدانی تدارک دیده شد که اغلب آنها به مدتی بیش از ۳۰ روز برای شهروندان تهرانی اجرا گردید.   از جمله این برنامه‌ها می‌توان به «شهر رمضان» در پارک لاله، «شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران، «بهار میلاد» در برج میلاد، ویژه برنامه‌های رمضانی در بوستان مشاهیر اراضی عباس آباد و بهشت زهرا (س) اشاره کرد. علاوه بر این باید به برنامه افطار خونه سازمان زیباسازی شهرداری تهران که هر شب در بلوار کشاورز برگزار می‌شد اشاره کنم.

مدیر کل فرهنگی شهرداری درباره ویژه برنامه «بهار ایران» که در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار شد، گفت: ۱۵ منطقه شهرداری در بوستان‌های منتخب خود ویژه برنامه «بهار ایران» را در دهه اول نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا کردند. ۷ منطقه دیگر نیز به صورت ویژه و به مدت ۵ شب برنامه‌هایی را برای گرامیداشت عید سعید فطر برگزار کردند. در مجموع پارک‌های منتخب از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران پذیرای شهروندان تهرانی بودند. 

وی خاطر نشان کرد: توزیع افطاری ساده یکی از برنامه‌های شهرداری در ماه رمضان بود. این مراسم هر شب در بوستان‌های منتخب مناطق ۲۲ گانه اجرا شد. علاوه براین، مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران خدماتی را به مساجد و دیگر مکان‌های عمومی شهر تهران ارائه داده است که در مجموع ۵ میلیون افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهر توزیع گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • نهضت آسفالت‌ریزی در کمالشهر راه‌اندازی شد
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز