Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@03:06:31 GMT

برنامه جامعی برای رفع موانع تولید تهیه شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۰۲۷۰

‍‍‍‍‍‍

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برنامه جامعی برای رفع موانع تولید تهیه و ابتدای این هفته برای تصویب به رئیس‌جمهور ارائه شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای فرهاد دژپسند در پایان جلسه هیات مقررات‌زدایی در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال برای حمایت از تولید افزود: امروز نخستین جلسه هیئت عالی مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار برگزار و مقرر شد به زیرمجموعه‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای افزایش سرمایه‌گذاری تفویض اختیار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر اقتصاد گفت: همچنین مقرر شد کانون وکلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه به عنوان یکی از مراجع صدور مجوز در نظر گرفته شود.

وی افزود: در حوزه مالیات مصوباتی داشتیم تا تولیدکنندگان سریعتر استعلام‌های مالیاتی خود را دریافت کنند و مقرر شد قانون استهلاک دارایی در حوزه مالیاتی نیز تا ۱۵ خرداد برای کمک به تولید کنندگان نهایی شود.

دژپسند اضافه کرد: در حوزه گمرکی نیز مصوباتی برای ترخیص سریعتر کالا‌ها داشتیم و مقرر شد پرداخت حقوق گمرکی در پایان اظهار کالا باشد که پیش از این در ابتدای اظهار انجام می‌شد.

وزیر اقتصاد درباره پرداخت سود بانک‌ها گفت: این سود باید بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار باشد در غیر اینصورت اگر بانک‌ها بخواهند سودی بالاتر از مصوبات پرداخت کنند این عدد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی شناخته نمی‌شود و باید مالیات آن را بپردازند و این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
رئیس کل گمرک ایران: زمان ترخیص کالا از گمرکات کاهش می‌یابد

میراشرفی، رئیس کل گمرک نیز در پایان این جلسه گفت: با مصوبات امروز هیئت مقررات زدایی، روند ترخیص کالا‌ها از گمرکات تسریع می‌شود.

مهدی میراشرفی افزود: در این جلسه برای کمک به نقدینگی صاحبان کالا، مقرر شد پرداخت حقوق و عوارض گمرکی که در ابتدای فرایند واردات انجام می‌شد به انتهای ترخیص کالا موکول شود.

وی گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد با هماهنگی سازمان‌های مجوز دهنده، مجوز‌هایی که شامل استاندارد اجباری نیستند ۶ ماهه باشد تا اگر کالایی به صورت درصدی ترخیص می‌شود این موضوع باعث تعدد مراجعه به سازمان‌های مجوز دهنده برای تعیین ماهیت کالا نشود.

میر اشرفی افزود: همچنین در این جلسه پیشنهاد کردیم اگر ترخیص درصدی کالا انجام می‌شود به جای دریافت کل حقوق و عوارض گمرکی کالا. بخشی از آن دریافت و مانده کالا به عنوان ضمانت در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: برای تسهیل تجارت باید هزینه‌ها و مدت زمان ترخیص و تعداد اسنادی که مطالبه می‌شود کاهش یابد.

رئیس کل گمرک درباره کالا‌های رسوب کرده در گمرک گفت: سال گذشته ۳۴ میلیون تن واردات داشتیم که ۲۳ میلیون تن کالا‌های اساسی و حدود ۸۵ درصد از ۱۱ میلیون تن باقی مانده، مواد اولیه تولید بوده است.

وی افزود: تحریم‌های ظالمانه باعث اطاله فرایند ترخیص در زمینه اخذ اسناد مالکیت شده، زیرا سیستم سوئیفت و گشایش اعتباری نداریم و اسناد باید به صورت فیزیکی و غیر سامانه‌ی مبادله شود و دیگر اینکه انتقال وجه کالا‌ها قبلاً از طریق سیستم بانکی به راحتی انتقال می‌یافت و الان باید از طریق صرافی انتقال یابد که هزینه و زمان را افزایش می‌دهد.

میراشرفی گفت: زمان ترخیص کالا در گذشته حدود ۲۵ روز بود که در حال حاضر به حدود ۵۰ روز افزایش یافته است.

وی افزود: همیشه در مبادی ورودی حدود هشت میلیون تومان کالا‌های در انتظار تکمیل اسناد انتقال وجه داریم و هم اکنون نیز ۵ میلیون تن کالا‌های اساسی در بنادر وجود دارد که البته همه آن‌ها کالا‌های رسوبی نیست و بخشی از آن موجودی انبار‌های است که روال عادی را طی می‌کند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: وزیر اقتصاد ، دژپسند ، تولید ، کسب و کار

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر اقتصاد دژپسند تولید کسب و کار ترخیص کالا میلیون تن کالا ها مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه

مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه تسریع وتسهیل و افزایش ظرفیت حمل بار از سوی رانندگان را سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در دستور کار خود قرار داده است گفت:  برنامه ریزی جامع برای واردات کالا‌های اساسی و توزیع متناسب آن در بنادر مختلف و پرداخت به موقع کرایه رانندگان توسط صاحبان کالا یکی از مهم ترین اقدامات در این حوزه به شمار می رود.

وی بیان کرد: تهیه سامانه پرداخت متمرکز کرایه حمل در شرکت‌های صاحب کالا همچنین درخواست اعلام بار به صورت مستمر و در طول سال از سوی صاحبان کالا یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در بخش تسریع در حمل کالا و بار در دستور کار خود قرار داده ایم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل تاکید کرد:  عدم تداخل زمانی درخواست حمل با زمان اوج درخواست یا ورود سایر کالا‌ها و همچنین زمان برداشت محصولات کشاورزی از دیگر برنامه هایی است که در این بخش در دستور کار قرار داده ایم.

حمداللهی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم سازمان راهداری برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است گفت:  توزیع عادلانه بار از طریق توسعه اعلام بار و نوبت دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور همچنین  توسعه و اجرای فاز‌های اجرایی بعدی بارنامه الکترونیک شامل ارسال پیامک یکبار مصرف otp برای رانندگان و اجرای طرح‌های احراز هویت ذینفعان بارنامه از برنامه هایی است که امسال در حوزه توزیع بار اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد:  بازنگری و ابلاغ ضوابط جدید بازارگاه‌ها با رویکرد جهش تولید خدمت با مشارکت مردم و  توسعه کمی و کیفی شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس در کشور و تقویت نظارت بر فعالیت آنها از مهم ترین برنامه های است که امسال به مرحله اجرایی وعملیاتی شدن می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • پخش شب آوا از شبکه باران
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • اجبار دانش آموزان برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است