Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سعید صادقی، معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در واکنش به درخواست اهالی برخی از مناطق استان برای تامین آب مورد نیازشان و انتشار ویدئو‌هایی در این زمینه، گفت: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خود را موظف به تامین آب روستاییان می‌داند، اما تامین آب در برخی مناطق صعب العبور با سختی‌های بیشتری همراه است که به دلیل نبود منابع آبی، زمان آبرسانی را طولانی‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی به وضعیت آب روستای کوه حیدر شهرستان بشاگرد که همه منابع تامین آب آن خشک شده است، اشاره کرد و افزود: روستای کوه حیدر با ۲۲۳ خانوار و حدود هزار نفر جمعیت از سال ۱۳۸۸ تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

او گفت: منابع تامین آب روستای کوه حیدر شامل یک سد آبخیزداری، یک حلقه چاهک در پایین دست سد و یک دهنه چشمه آب بازسازی شده در ۶ کیلومتری روستا است که به دلیل خشکسالی همه این منابع خشک شده اند و روستا با کم آبی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید

کمبود منابع آبی و تابستانی سخت در انتظار هرمزگانی‌ها

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: طی ماه‌های گذشته یک‌دستگاه تانکر اختصاصی از چاه آب روستای بلبل آباد در فاصله ۱۸ کیلومتری اقدام به تامین روزانه ۲ سرویس آب مورد نیاز روستای کوه حیدر می‌کرد که با افت شدید آب چاه بلبل آباد، از ماه گذشته تامین آب روستای کوه حیدر از ایستگاه پمپاژ شماره ۲ سد جگین به وسیله تانکر انجام می‌شود.

صادقی گفت: روستای کوه حیدر در منطقه ای کوهستانی و صعب العبور واقع شده است و تردد خودرو‌های سنگین به این روستا به سختی انجام می‌شود.

او افزود: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان آمادگی دارد تا نسبت به تجهیز و انتقال آب از تمامی منابع سطحی و زیر زمینی اطراف روستا تا شعاع ۱۰ کیلومتری اقدام کند، اما متاسفانه هیچ منبع آب پایداری در این محدوده وجود ندارد.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تنها راه تامین آب پایدار روستای کوه حیدر بشاگرد را انتقال آب از خط انتقال سد جگین به شهر سردشت عنوان کرد و افزود: برای تامین آب از این خط لوله نیازمند اجرای ۳۵ کیلومتر خط انتقال در منطقه کوهستانی، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با ارتفاع پمپاژ ۳۰۰ متر، احداث ۱۰ باب مخزن بین راهی و ذخیره با حجم ۱۵۰۰ مترمکعب هستیم.

صادقی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را ۶۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهرستان بشاگرد کمبود آب شرکت آب و فاضلاب هرمزگان روستای کوه حیدر آب روستای تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان

مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، محمد قویدل با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر استان تا دهم اردیبهشت جاری، اظهار کرد: امتیاز ویژه ثبت‌نام در این آزمون برای افراد دارای سوابق نهضت سوادآموزی، حق‌التدریس و خرید خدمات آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: به منظور تأمین نیروی انسانی ماندگار در مناطق خاص و صعب‌العبور (سخت گذر) استان برای نخستین بار در کشور سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و جزایر استان اختصاص داده شد و از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق ۲۵۰ نفر معلم به منطقه بشاگرد و ۵۰ نفر به جزایر استان شامل ابوموسی، لاوان، لارک، هنگام و هندورابی اختصاص داده شده است که ثبت‌نام در این آزمون از روز پنجشنبه سی‌ام فروردین آغاز شد.

وی ادامه داد: مهلت ثبت‌نام متقاضیان که تا پایان هشتم اردیبهشت سال‌جاری بود، تمدید شده است و علاقه‌مندان تا دهم اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سایت مرکز جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

قویدل ادامه داد: کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه چهاردهم خردادماه روی درگاه مرکز جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت و آزمون نیز در روز پنجشنبه هفدهم خرداد در بشاگرد و برای سهمیه جزایر در بندرعباس برگزار خواهد شد.

کد خبر 748701

دیگر خبرها

  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان