Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تلاش ما بر این است که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد سند تحول را عملیاتی و اجرایی کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود با ابرازی امیدواری که سال ۱۴۰۰ سال عزت و کرامت و برکت و حسن مدیریت و سال گشایش و فرج برای مردم ایران امت اسلام و جهان بشریت باشد گفت: در آستانه ماه رمضان قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماه فرصتی برای همه مؤمنان برای بره‌برداری حداکثری از ظرفیت خداداد این ماه عظیم است. امیدوارم مؤمنان روزه‌دار از ظرفیت این ماه حداکثر بهره را ببرند و علاوه بر روزه‌داری با روزده‌دار بودن همه رفتار و حرکات و کسب تقوای الهی به ویژه با ارائه کمک‌های مومنانه و افطاری روزه‌داران نیازمند در جهت تسهیل امور دنیا و آخرت خودشان و نیازمندان گام‌های موثری برداشته شود. تاکید می‌کنم بر رعایت حرمت این ماه و رعایت حرمت مومنان روزه‌دار توسط افرادی که به هر دلیل که از گرفتن روزه معذورند واحد‌های صنفی و عرضه کنندگان مواد غذایی و خوردنی و آشامیدنی و اجتناب از تظاهر به روزه‌خواری.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ سومین سال دوره مدیریت آیت‌الله رئیسی و دوره تحول قوه قضائیه است. مردم عزیز ما در دو سال گذشته رویکرد و عملکرد این دوره را اجمالاً ملاحظه فرمودند و خدا را شاکریم که این عملکرد توام با رضایتمندی مردم از قوه قضائیه بوده است. از این هفته تا هفته قوه قضائیه در نشست‌های سخنگویی که تلاش می‌کنم فاصله آن کوتاه‌تر شود مروری خواهیم داشت بر عملکرد قوه در دوره تحول و سال ۱۳۹۹ و عملکرد واحد‌های تابعه قوه را در جلسات مختلف برای استحضار مردم و اصحاب رسانه بیان خواهم کرد و تلاش ما بر این است که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد سند تحول را عملیاتی و اجرایی کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: از ناحیه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است. عملکرد قوه قضائیه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بیانگر این است که قوه برای تحقق شعار سال که بر مبنای نیاز واقعی جامعه و نظر کارشناسی انتخاب می‌شود هم از جهت اعتقادی و هم حوزه کارکردی اقدام کرده است. احیای بیش از ۲۰۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در دو سال گذشته شاهد این ادعاست.   در انجام وظیفه از کسی تشکر نخواسته‌ایم، اما فرافکنی را شایسته نمی‌دانیم
سخنگوی دستگاه قضا گفت: قوه قضاییه برای تحقق شعار سال به صورت جهادی اقدام کرده است؛ احیای بیش از ۲ هزار واحد تولیدی دلیل روشنی بر صدق این ادعاست/برخی توییت بازان و افراد صاحب مناصب به اجرای گزارش عملکرد نهاد مربوط خودشان عملکرد قوه قضاییه را زیر سوال بردند/ در انجام وظیفه از کسی تشکر نخواسته ایم و نمی‌خواهیم، اما فرافکنی را شایسته نمی‌دانیم/ به سایر بخش‌های حاکمیتی توصیه می‌کنیم شما هم بیایید و در این مسیر قدم بردارید/حدود ۷۰ درصد واحد‌های تولیدی لرستان نیمه فعال و غیرفعال بودند که با ورود قوه قضاییه در حال فعال شدن است؛ دیگران هم ورود کنند تا مشکل باقی واحد‌های تولیدی رفع شود.   سیر نزولی پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی با ورود دستگاه قضا
اسماعیلی گفت: رسیدگی‌های قضایی ما نقش بسزایی در سالم سازی فضای اقتصادی داشته است/ در ایام اخیر سیر نزولی پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی را شاهد بودیم/ورود قوه قضاییه و برخورد با مفسدین اثر گذار بوده است/بازگشت اموال به تاراج رفته وبه یغما رفته به بیت المال بخش دیگری از اقدامات دستگاه قضاست.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
عملکرد رو به رشد سازمان زندان‌ها در سالی که گذشت
اسماعیلی پیرامون عملکرد زندان‌ها گفت: عملکرد زندان‌ها از بسیاری از واحد‌ها بسیار بهتر بود/ عدد مرخصی زندانیان از ۱۰۰ هزار نفر تجاوز کرد/۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند که ۸۶ درصد در مقایسه با ۹۸ رشد داشت و در مقایسه با سال ۹۷ (قبل از دوره تحول) ۴۱۸ درصد رشد داشت/ در سال ۹۹ عدد زندانیان تازه وارد به زندان ۱۱ درصد کاهش داشت/ با تجهیز ۹۰۰ اتاق دادرسی الکترونیک بیش از ۱۱۱ هزار دادرسی الکترونیکی انجام دادیم/۳۲۰۰ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیک قرار گرفتند/در طرح پایش زندان‌ها بیش از ۵۰ هزار بازدید قضات از زندانیان را داشتیم/ در سال ۹۹ همکاران قضایی حدود ۱۶۰ هزار حکم جایگزین حبس صادر کردند/۸۷۸ مورد از محکومان قصاص با کمک مصلحین، خیرین و شورا‌های حل اختلاف از قصاص نجات پیدا کردند.

گزارشی از عملکرد دستگاه قضا در سال ۹۹
سخنگوی دستگاه قضا گفت: در واحد‌های قضایی سراسر کشور در سال ۹۹ شاهد افزایش ۵ درصدی ورود پرونده‌های یکتا به واحد‌های قضایی و شورا‌های حل اختلاف بودیم/ حدود ۸ درصد ورودی پرونده‌ها نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد، اما افزایش ۱۲ درصدی عملکرد در رسیدگی به پرونده‌ها را داشتیم/ ۲۰ درصد افزایش عملکرد همکاران در دستگاه قضا را شاهد بودیم/ ۱۵ روز نرخ رسیدگی به پرونده‌ها کاهش پیدا کرد/ ابلاغ الکترونیکی به مرز ۹۰ درصد رسید/ صدور احکام جایگزین حبس ۲۹ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشت/پرونده‌های تصادفات رانندگی در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ قریب ۲۰ درصد کاهش داشته است.     واکنش دستگاه قضا به شکایت ارسالی مجلس از دولت به قوه قضاییه/ بدنبال مچ‌گیری نیستیم

اسماعیلی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه نمایندگان مجلس گزارش استنکاف رئیس جمهور از قانون را به قوه قضاییه ارسال کردند گفت: نمایندگان مجلس مکاتبات متعددی را در روز‌های اخیر در ارتباط با موضوعات مشابه داشتند/ نمایندگان مجلس علاوه بر مکاتباتی که انجام می‌دهند می‌توانند از ابزار‌های قانونی در اختیار خودشان مانند سوال و تحقیق و تفحص بهره بیشتر بگیرند/ این ابزار‌ها می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند؛ خیلی بدنبال مچ گیری نیستیم/ مواردی که به قوه قضاییه می‌فرستند اگر توام با اسناد و مدارک و دلایل کارشناسانه باشد ما را در فرایند رسیدگی کمک می‌کند.

دولت برای تخصیص اعتبار برای پرسنل زندان‌ها پای حرف خود بایستد

اسماعیلی در پاسخ به علت تاخیر ۹ ساله در خصوص پرداخت‌های پرسنل زندان‌ها گفت: علت تاخیر عدم همکاری دولت در سال‌های مختلف برای اجرای قانون بود/ علیرغم تصویب مجلس، قبول نکردند این اعتبار را تخصیص دهند/ امسال شعار دادند و تبلیغ آن را کرده‌اند که این موضوع محقق می‌شود؛ تقاضای ما این است که پای حرف خود بایستند و در مقام تخصیص اعتبار، این اعتبار را تخصیص دهند/ما هم از دولت تقاضا می‌کنیم در عالم واقعیت این وعده را با تنظیم تفاهم نامه از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی کند.

پرونده «آزاده نامداری» جنایی نیست

سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده «آزاده نامداری» گفت: خبری در ارتباط با پزشکی قانونی منتشر شد در حالی که نظریه پزشکی قانونی واصل نشده بود/ بررسی‌های قضایی و پزشکی قانونی جنایی بودن این موضوع را منتفی می‌داند/ با توجه به جنایی نبودن پرونده پزشکی قانونی نظر خودش را اعلام میکند.

تغییر در مجازات‌ها با تدوین بسته سیاست جنایی اسلامی
سخنگوی دستگاه قضا گفت: تدوین بسته سیاست جنایی بستری برای بازنگری در قانون مجازات اسلامی خواهد بود/ با تدوین سیاست جنایی اسلام تغییراتی را در مجازات‌ها خصوصا در تعزیرات خواهیم داشت/ مجازات‌های تعزیری باید بازدارندگی‌های لازم را داشته باشد و عوارض آن برای خانواده‌ها به حداقل برسد.

پاسخ اسماعیلی به احتمال فیلترینگ شبکه اجتماعی «کلاب هاوس»
اسماعیلی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال فیلترینگ شبکه اجتماعی «کلاب هاوس» گفت: این موضوع را بخشی از حوزه فضای مجازی کشور می‌دانیم/ از رهاشدگی فضای مجازی گله داریم/ همانطور که مرز‌های آبی، دریایی و ... ساماندهی و مدیریت می‌شوند فضای مجازی نیز نیازمند ساماندهی و مدیریت است/ این مسولیت به عهده دولت، وزارت ارتباطات و نهاد‌های متولی است، آن‌ها باید این فضا را مدیریت و ساماندهی و از رها شدگی آن جلوگیری کنند/ چنانچه در انجام ماموریت‌های خود قصور کنند باید در ارتباط با قصور خود پاسخگو باشند.

آخرین وضعیت پرونده شکایت سرباز راهور از نماینده مجلس

سخنگوی دستگاه قضا پیرامون آخرین وضعیت پرونده شکایت سرباز راهور از نماینده مجلس گفت: این پرونده منتهی به صدور کیفرخواست شده است/ به زودی جلسات دادگاه آن برگزار خواهد شد.

انتصابات جدید در قوه قضاییه/ «مصدق» به دیوان عدالت اداری رفت
سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود خبر از دو انتصاب در این قوه داد. وی گفت: «علی غلامی» به عنوان معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه منصوب شد/ حجت الاسلام والمسلمین دکتر «مصدق» به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری منصوب شد.

برچسب ها: سخنگوی قوه قضائیه ، اسماعیلی ، نشست خبری ، سند تحول قضایی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه اسماعیلی نشست خبری سند تحول قضایی سخنگوی دستگاه قضا پزشکی قانونی سال ۹۹ سال ۱۴۰۰ سند تحول زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست

رئیس دیوان عالی کشور گفت: پرونده‌های وارده به دیوان عالی کشور با موضوع خانواده در فروردین بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق است که باید در این زمینه آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، جلسه کارگروه تخصصی رؤسای شعب دیوان عالی کشور با عنوان بررسی موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در این جلسه اظهار کرد: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی مدنی و کیفری در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تصویب شده است و پیگیر هستیم که در این مجلس به تصویب نهایی برسد.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه مستقل برای پیشبرد برنامه‌های دیوان عالی کشور، از تصویب ردیف بودجه مستقل برای بخشی از هزینه‌های دیوان عالی کشور خبر داد و با بیان اینکه دیوان عالی کشور در قانون اساسی دو مسئولیت مهم و اساسیِ نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضائی را برعهده دارد، اظهار داشت: این دو مسئولیت اطلاق دارد و عملکرد صحیح و ضابطه‌مند در این زمینه، با تعریف درست از نحوه نظارت یا اصلاح قانون و اصلاح روش‌ها و اصلاح ساختار ممکن خواهد بود، چنانچه قضات در این رابطه پیشنهاداتی به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور دارند، ارائه دهند.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست، به طوری که وارده پرونده‌های ما در این زمینه فقط در فروردین بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق بوده است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی چهارگانه حقوقی، خانواده، جرایم ناشی از مواد مخدر و دیگر عناوین کیفری در دیوان عالی کشور و آسیب شناسی پرونده‌های مطرح شده اظهار داشت: امید است خروجی این جلسات برای دستگاه قضائی و عموم جامعه مفید به فایده باشد؛ استفاده از نظرات، پیشنهادات و تجربیات همکاران قضائی در رفع اشکالات و مدیریت کلان دیوان عالی کشور مثمر ثمر خواهد بود.

وی با گرامیداشت روز معلم، به بخشی از سخنان امام راحل (ره) درباره شهید مطهری اشاره کرد و اظهار داشت: «خدمتی که استاد شهید مطهری به نسل جوان و جامعه نموده کم نظیر است، آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است و من کسی دیگر را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». انسان ساز است.»

کد خبر 750846

دیگر خبرها

  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در سند تحول
  • راهکارهای سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری