Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برداشت کرفس در سال زراعی جاری از ۱۸۰ هکتار مزارع شهرستان طارم آغاز شده است.

رئیس‌ سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن محصول کرفس برداشت شود، عنوان کرد: محصول کرفس طارم به دلیل شرایط اقلیمی، خاک حاصلخیز و همچنین تامین نهاده‌های مورد نیاز و نشاء سالم از مرغوبترین محصولات کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر تامین نیاز داخل استان زنجان و سایر استان‌ها به کشورهای دیگر نیز صادر می شود، عنوان کرد: کرفس «کالیفرنی و فریموس» از ارقام مورد کشت در شهرستان طارم است.

تاراسی با اشاره به اینکه برداشت کرفس در فروردین‌ماه آغاز می‌شود، گفت: بیشترین محصول کرفس در سه روستای «کوهکن علیا، کوهکن سفلی، هارون آباد» کشت و برداشت می‌شود.

رئیس‌ سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه در رابطه با تشکیل صف مرغ اظهار کرد: از روزهای پایانی سال گذشته به علت تفاوت قیمت‌هایی که بین استان زنجان و سایر استان‌ها وجود داشت، با وجود توزیع مرغ بیشتر، شاهد تشکیل صف و ناراضی شهروندان از وضعیت موجود بودیم.

وی با اشاره به افزایش عرضه مرغ از هفتم فروردین‌ماه به میزان دو برابر افزود:  توزیع گوشت مرغ بر اساس نیاز بازار انجام می‌شود و اگر تولیدکنندگان در استان از ارائه گوشت مرغ به بازار خودداری کنند، به تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شوند.

تاراسی با اشاره به اینکه شهروندان نیز می‌توانند برای برخورد با واحدهای‌های خرده‌فروشی که مرغ گرم را گران‌تر عرضه‌می‌کنند با شماره ۱۲۴ بازرسی تماس بگیرند، گفت: نیاز استان به گوشت مرغ روزانه بیش از ۸۰تن است و با وجود تعداد بالای مرغ‌داری‌ها و تولید آن‌ها، مشکلی در تامین گوشت مرغ در استان زنجان نداریم.

انتهای پیام/73009/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان کرفس مرغ شهرستان طارم برداشت استان زنجان گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود