Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@03:18:05 GMT

تعطیلات کرونایی چه تاثیری بر بورس دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۵۳۲۶

تعطیلات کرونایی چه تاثیری بر بورس دارد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: تعطیلی ۱۰ روزه که در شهرهای قرمز کشور رخ داد سبب شد تا  بیشتر شرکت‌ها و مشاغل با نصف نیرو کار کنند که به طور قطع بر عملکرد آن شرکت‌ها  اثر خواهد گذاشت.

به گزارش سرویس بورس مشرق، فردین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر تعطیلات اخیر در شهرهای قرمز بر بازار سرمایه، اظهار کرد: پاندمی کرونا به هر حال یک مسئله ای است که تنها بر  اقتصاد یک کشور یا فضای محدود در یک حوزه صنعتی تاثیر نگذاشته  بلکه یک جهان را در ابعاد مختلف  تحت الشعاع  خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طبق گزارش اعلامی از جانب  بعضی از کشورها تولید ناخالص ملیشان تا آستانه ۲۰ درصد نیز  کاهش داشته است  به گونه ای که در این رابطه می توان به کشورهای فرانسه، انگلستان، آمریکا و ... اشاره کرد ناگفته نماند که کشور ما هم از این طرح مستثنا نبوده است.

بیشتر بخوانید:

هیجان نیوتنی در بازار سهام

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: تعطیلی ۱۰ روزه که در شهرهای قرمز کشور رخ داد سبب شد تا  بیشتر شرکت‌ها و مشاغل با نصف نیرو کار کنند که به طور قطع بر عملکرد آن شرکت‌ها  اثر گذاشت،  نکنته‌ای که باید گفت در بحث عام نیز برخی از صنایع  به سبب اتفاق پیش آمده  فرایند تولید تا فروش محصولشان  با مشکل برخورد کرده است.

آقا بزرگی تاکید کرد: درست است برخی از مشاغل با اُفت مواجه شدند اما در این بین مشاغلی بودند که سوددهی بالایی داشتند نه تنها از رونق اولیشان کم نشد بلکه هرچه جلوتر می رویم شاهد رونق  گرفتن آنها هستیم  به طوری که می توان به صنایع آیتی در این رابطه  اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که مردم همانند اسفند سال ۹۸ بازهم سرمایه خود را به بورس  بسپارند یا خیر؟ اظهار کرد: امسال به دلیل متغییرهای بیشتری که تاثیر زیادی بر بازار سرمایه گذاشته مانند نرخ سود سپرده بانکی، عرضه بیش از اداره اوراق و سایر موارد به نظر نمی‌رسد که بازهم سرمایه گذاران  سرمایه‌های خود  را به سمت بورس بیاورند.

او بیان کرد: به صورت سنواتی اگر بخواهیم بازار سرمایه را بررسی کنیم، بورس بعد از یک یا دو دوره که شاخص آن  با رشد مواجه می شود سال بعد در یک دوره رکود یا کم بازده  قرار  می گیرد.

آقا بزرگی در پایان در رابطه با تاثیری تعطیلات بر ارزش سهام  صنایع حاضر در بازار سرمایه، گفت: وقتی تعداد نیروها کاهش می‌یابد  و در صنایع تولیدی هنوز ابزاری که در راستای تولید به کار گرفته می‌شود چندان  پیشرفته  نشده است علاوه بر آنکه  تولیدشان تحت الشعاع قرار می‌گیرد  تا حدودی ارزش سهامشان با کاهش مواجه  می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا بازار سرمایه بورس بازار بورس شاخص بورس بورس تهران فرابورس بازار اخبار بورس بازار سهام بازار مسکن سهام ویروس کرونا کارشناس بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، الیاس طهماسبی | شرکت تولید نیروی آذرخش با سرمایه اولیه ده میلیون ریال و با مشارکت شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران"سنا" به میزان ۹۸٫۹۹ درصد کل سهام و با هدف احداث و بهره برداری از نیروگاه علی آباد گلستان مشتمل بر ۶ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی به ظرفیت مجموع ۹۷۲ مگاوات تاسیس شده که اکنون در مسیر پذیرش و عرضه در فرابورس قرار دارد. با این شرکت آشنا شوید. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IzS

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است