Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس کمیته مشترک بازرگانی ایران و ژاپن اظهار داشت: اگر موضوع برجام به نتیجه نرسد، نباید چندان امیدوار به بازپس‌گیری پول‌های بلوکه شده در کشورها داشت. اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد همین معادلات امروز برقرار خواهد بود، آنها نمی‌توانند پول را انتقال دهند و همچنان بلوکه می‌ماند.

بهرام شکوری  در مورد وضعیت پول‌های بلوکه شده ایران در ژاپن اظهار کرد: بیشتر پول‌های بلوکه شده در کشورها در ازای نفت است و بنابراین رقم آن تنها در اختیار دولت است، در نتیجه من از رقم واقعی پول بلوکه شده در ژاپن مطلع نیستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به هرحال می‌دانیم که به علت تحریم‌های بخشی از پول ما در ژاپن است در کشورهای مختلف مانند کره جنوبی نیز به واسطه تحریم‌ها پول بلوکه شده داریم.

وی با اشاره به مذاکرات برجام تصریح کرد: با مذاکراتی هم که به هرحال با امریکایی‌ها و اروپایی‌ها در مورد برجام در حال آغاز است به نظر می‌رسد که پول‌های ایران در این کشورها هم آزاد شود.

رییس کمیته مشترک بازرگانی ایران و ژاپن با تاکید بر نزدیکی فرهنگی دو کشور بیان کرد: بین ایران با ژاپنی‌ها و همچنین کره‌ای‌ها مشکلی وجود ندارد، آنچه باعث می‌شود که پول‌های ایران در این کشورها بلوکه شود تحریم‌ها است. ایران و ژاپن به تازگی ۹۰ سالگی رابطه تجاری خود را جشن گرفتند و دو کشور تعاملات دیرینه و تاریخی دارند و از نظر فرهنگی و تاریخی به هم نزدیک هستند اما واقعیت اقتصادی این است که آمریکایی‌های زیادی در ژاپن حتی سهام‌دار هستند و تحریم‌ها اجازه بازگشت پول را نمی‌دهد.

وی همچنین یادآور شد: مذاکرات با ژاپنی‌ها همیشه انجام می‌شود اما آنچه در این مورد تعیین کننده است مذاکرات برجام است. به نظر می‌رسد که با شروع و به نتیجه رسیدن آن مذاکرات پول‌های بلوکه شده ایران نیز آزاد شود و من فکر می‌کنم این اتفاق می‌افتد.

شکوری با اشاره به موضوع FATF گفت: موضوع FATF نیز حائز اهمیت است و باید حل شده و این لایحه تصویب شود تا ما بتوانیم مراودات بانکی خود را با جهان داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: اگر موضوع برجام به نتیجه نرسد و این مذاکرات موفق نباشد، نباید چندان امیدوار به بازپس‌گیری پول‌های بلوکه شده در کشورها داشت. اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد همین معادلات امروز برقرار خواهد بود، آنها نمی‌توانند پول را انتقال دهند و همچنان بلوکه می‌ماند.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پول های بلوکه شده نتیجه نرسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: به هدف اول خودمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت که شاگردانش به هدف اول خود در جام ملت‌های آسیا رسیده‌اند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی بعد از پیروزی 6 بر یک تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان اظهار داشت: ابتدا به مردم ایران و بازیکنانم تبریک می‌‌گویم. ما به اولین هدف‌مان که صعود به جام جهانی بود، دست یافتیم. در نیمه اول با توجه به شرایط، هدف‌مان کنترل بازی بود و در نیمه دوم از بازیکنان خواستم که کار را تمام کنند. خوشحالم که آنها مأموریت خود را به بهترین نحو انجام دادند.

وی با انتقاد از کفپوش سالن بانکوک آره‌نا گفت: ما و ویتنام تنها تیم‌هایی بودیم که در این زمین بازی نکردیم و روز گذشته (سه‌شنبه) بعد از پیگیری زیاد، موفق شدیم یک جلسه تمرین در این سالن داشته باشیم. توپ و کفش بازیکن روی این زمین گیر می‌کند و نیمه اول طول کشید تا بازیکنان ما با این شرایط عادت کنند. این کفپوش با کفپوش سالن ایندور خیلی متفاوت است.

صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این پرسش که کدام یک از تیم‌ها کیفیت خوبی از خودشان نشان داده‌اند، خاطرنشان کرد: من برخلاف برخی از دوستان معتقدم که حذف ژاپن شگفتی مسابقات نیست. چیزی که مرا تحت تأثیر قرار داد، رشد خیلی خوب همه تیم‌ها به‌ویژه افغانستان و تاجیکستان بود. من به‌عنوان بازیکن و مربی در آسیا کار کرده‌ام. می‌بینم تیم‌ها هر سال پیشرفت خوبی از خود نشان می‌دهند و سطح تیم‌ها در حال نزدیک شدن به یکدیگر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • زیبایی پارک هینویاما در ژاپن (فیلم)
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • شمسایی: به هدف اول خودمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم