Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:03:59 GMT

آموزش کمک‌های اولیه به بیش از ۱۰ هزار نفر کردستانی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۵۳۹۹

آموزش کمک‌های اولیه به بیش از ۱۰ هزار نفر کردستانی

پیام جلالی از آموزش کمک‌های اولیه به بیش از ۱۰ هزار نفر کردستانی در سال گذشته خبر داد.

پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در سال گذشته جمعیت هلال احمر استان کردستان به بیش از ۱۰ هزار نفر آموزش امداد و کمک‌های اولیه  داده است.

 

وی بیان کرد: این آموزش‌ها در قالب بیش از ۳۵۰ دوره ی آموزشی به مرحله ی اجرا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: دوره‌های آموزشی امداد و نجات، مخاطرات، پیش بیمارستانی، تخصصی جاده، پایه داوطلبی، تربیت مربی و ضمن خدمت کارکنان از اهم برنامه های آموزشی جمعیت هلال احمر کردستان در سال گذشته بوده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین در بحث خانه های هلال، این جمعیت  به بیش از ۲۰۰۰ نفر از روستاییان استان در قالب ۶۸ خانه ی هلال آموزش داده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اضافه کرد: بر اساس قانون وظیفه  آموزش همگانی جامعه بر عهده ی جمعیت هلال احمر بوده و طی سالهای گذشته با اجرای طرح های مختلف، این امر مهم در دستور کاری ما قرار داشته است.

 

جلالی اضافه کرد: اجرای طرح خانواده آماده در مخاطرات (خادم) و طرح دانش آموز آماده در روزهای سخت (دادرس) جزو اصلی ترین برنامه های آموزشی جمعیت هلال احمر بودند.

 

وی تصریح کرد:  علاقمندان به یادگیری امداد و کمک‌های اولیه می توانند در دوره‌های حضوری و غیر حضوری جمعیت هلال احمر شرکت کرده و با مفاهیم اصلی کمک‌ای اولیه آشنا شوند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کردستان گفت: ما اعتقاد داریم که یادگیری امداد و کمک‌های اولیه، آشنایی با مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی و دوره های آموزشی تخصصی پیش بیمارستانی می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از مخاطرات و مدیریت حوادث اتفاق افتاده در خانواده‌ها باشد.

 

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز می توانند با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های استان در دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه شرکت کنند.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش کمک های اولیه جمعیت هلال احمر کردستان امداد و کمک های اولیه ی جمعیت هلال احمر استان کردستان ی آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبرداد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: از چهارم اردیبهشت ماه تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آبگرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، گفت: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ٢٥ تخته چادر، ٤٢١ تخته پتو، ٢٤٦ تخته موکت، ٥٩١ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ٣٥٦ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار