Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@18:01:57 GMT

شخصیت‌سنجی بر اساس تحلیل و بررسی یک دستخط

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۶۳۲۵

شخصیت‌سنجی بر اساس تحلیل و بررسی یک دستخط

یک گرافولوژیست اظهار کرد: خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص علم گرافولوژی اظهار کرد: علم گرافولوژی برای شناخت دست خط است و به دنبال آن با توسل به فاکتورها و قواعد مخصوص، شخصیت افراد شناسایی و سنجیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این علم قواعد خاص خود را دارد که می‌توان از آن‌ها برای شناخت روحیات افراد بهره برد.

وی ادامه داد: علم گرافولوژی یک جنبه شناخت و یک جنبه درمان دارد. در مورد جنبه درمان، وقتی از شناخت به مهمات دست پیدا کنیم، قطعاً می‌توان موضوعات مورد نظر را اصلاح کرد. حتی برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که تغییراتی مانند کاهش فشار قلم برای نوشتن انجام شود تا در دراز مدت تأثیر آن در زندگی افراد مشاهده شود.‌

گرافولوژی را چگونه می‌توان تعریف کرد؟

محمود محجوب خاطرنشان کرد: بررسی علمی هر موضوع به ابزارهای علمی و کاربردی مرتبط با آن موضوع نیاز دارد. به طور مثال برای علم شیمی ابزارهایی مانند ظرف‌های آزمایشگاهی، دستگاه‌های تجزیه مواد و بسیاری ابزارها و دستگاه‌های دیگر وجود دارد و در خصوص علم‌هایی مانند پزشکی و گرافولوژی که با انسان مرتبط است، دو مبحث وجود دارد؛ اول بحث تشخیص که با پارامترهای فردی ارتباط دارد و مبحث دوم مربوط به درمان یا ارتقاء آن پارامترها است.

وی با بیان اینکه علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی بر اساس نحوه نوشتن است، اضافه کرد: بر اساس نتایج موارد بررسی شده توسط " National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محجوب تصریح کرد: نوع خط هر فرد ناشی از ساختار عصبی و ویژگی‌های روانی، سن، فرهنگ و شغل او است و این موضوع سبب می‌شود دستخط افراد با هم متفاوت باشد.

بر اساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های دست خط یک زن ۳۲ ساله و راست دست می‌پردازیم:

ویژگی‌های دستخط زن جوان و راست دست

وی تصریح کرد: ویژگی اصلی این دستخط سرعت، عدم ترمز و تمرکز در انتهای پاره خط‌ها، صرفه نظر کردن از جزئیات، پرهیز از زیبا جلوه دادن کلمات و نظم قابل قبول متن است.
این گرافولوژیست در خصوص تحلیل دستخط و امضای این زن جوان، افزود: پاره خط‌ها بدون آرایش ترسیم شده‌اند، یعنی فرد تمایل ندارد خود را بهتر جلوه دهد یا به عبارتی انجام کارها را در حد کفایت می‌داند و پاره خط‌ها در جاهایی تیز، در بعضی جاها راسخ و در جاهای دیگر متزلزل است؛ یعنی فرد نوعی عصبی بودن توأم با سخت کوشی دارد.

وی با اشاره به قالب کلی و یک دست بودن متن، اظهار کرد: اگر به صورت جز ء به جزء کلمات را بررسی کنیم، به نوعی به هم ریختگی پی می‌بریم؛ یعنی فرد نظم قابل قبولی دارد، اما بهم ریختگی‌های جزئی هم در رفتار او وجود دارد. همچنین انتهای هیچ پاره خطی ترمز گرفته نشده است و تمام پاره خط‌ها با سر خوردن به کلمه بعدی متصل شده‌اند؛ یعنی فرد در عین حال که ویژگی عجول بودن را دارد، تاب و حوصله بی‌کار ماندن را نیز ندارد.

محجوب با اشاره به اینکه در این دست خط دندانه‌ها به درستی ترسیم نشده است، گفت: این مورد نشان از عجله، عصبی بودن و نوعی کم رویی است، "الف" های تنها، ابتدا از پایین شروع شده‌اند و بعد از بالا به پایین آمده‌اند؛ یعنی مخالف‌جویی‌های فردی در رفتار روزمره او وجود دارد. همچنین متن روی خطوط نوشته شده است و با فاصله یک در میان؛ یعنی فرد از قوانین کلی تبعیت می‌کند و تمایل به نزدیکی زیاد در روابط اجتماعی ندارد.

وی با اشاره به نوع امضای این زن راست دست، تصریح کرد: امضا خیلی ساده، بدون اسم و از خطوط مستقیم تشکیل شده است که ابتدا به صورت عمودی بالا می‌رود و بعد به شکل عمودی پایین می‌آید و سپس افقی می‌شود که نشان از فردی ساده، بدون تجملات و حاشیه است. این فرد ابتدا مخالف خو و قاطع و سپس منطقی است. همچنین این موضوع نشان‌دهنده عدم انعطاف‌پذیری در تفکرات اصلی، بی‌حوصلگی و تعجیل در زندگی فرد است.‌

کد خبر 486598

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دستخط تحلیل علمی بررسی تحليل شخصيت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پاره خط ها یعنی فرد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل

تعداد بازدید : 111 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 488 حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسول گری ایران در سوریه انجام شد، با تحلیل موجی از نظامیان ارشد کشورهای مختلف درباره تبعات نظامی و امنیتی‌اش همراه شده است. در همین راستا ژنرال جی دی بکشی سرلشکر ارتش هند به تحلیل و ارزیابی این حمله پرداخته که با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • روایت ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس