Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صمت گفت: در سال گذشته، ۹۹ شرکت نرم‌افزاری موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری تولید فناوری اطلاعات (نرم افزار) شدند که این تعداد در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد ۱۹.۲ درصدی داشته است.

«فرزاد اسماعیل‌زاده» افزود: باتوجه به محدودیت‌های به‌وجود آمده در شرایط اپیدمی ویروس کرونا در سال گذشته، پس از بررسی‌های کارشناسی و تایید مستندات فنی و حقوقی شرکت‌های متقاضی دریافت پروانه،  ۹۹ شرکت نرم افزاری در سراسر کشور موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری تولید نرم‌افزار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در این ۹۹ شرکت با حجم سرمایه‌گذاری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی و ثبت رکورد افزایش ۲۱۷ درصدی در میزان سرمایه گذاری نسبت به سال قبل، هشت هزار و ۱۹۶ نفر مشغول به کارهستند و توانسته‌اند بیش از یک هزار محصول نرم افزاری کاربردی را تولید کنند یا آن را توسعه دهند.

مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صمت ادامه داد: همچنین به منظور حفظ تعاملات میان بخش خصوصی و ستاد وزارتخانه و در راستای ایجاد تسهیل برای شرکت‌های نرم افزاری دارنده این پروانه، در شرایط موجود، دوره زمانی ارسال گزارش‌های عملکرد از سوی شرکت‌ها از ۶ ماه به ۱۲ ماه افزایش پیدا کرد.

به گفته اسماعیل‌زاده، آذرماه گذشته پس از هماهنگی های صورت گرفته میان این دفتر و مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه‌ ای فهرست اطلاعات واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات به همراه محصولات نرم افزاری تولیدی را جهت بهره‌مندی از معافیت پنج ساله مالیات بر درآمد حاصل از فروش تولیدات نرم افزاری -وفق موضوع بند (د) ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی- ابلاغ کرد.

وی تصریح کرد: طی بررسی‌های انجام شده درصد بالایی از شرکت‌های نرم‌افزاری در سال‌های اخیر موفق به دریافت معافیت مالیاتی شده‌اند و تصویر بخشنامه آخر و فهرست شرکت‌های دارنده پروانه بهره‌برداری تولید نرم افزار به همراه فهرست محصولات تولیدی شان در سال ۱۳۹۹از طریق پورتال سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی برای عموم در دسترس است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فناوری اطلاعات نرم افزاری نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت ۱۰۰ برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن‌پور در نشست مشترک با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار کرد: استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است و در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان این پروژه قرار داشته که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت، این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ شروع به کار کرد.

وی افزود: اهمیت اجرا و توسعه شبکه فیبرنوری در سال جدید به میزانی بالا بوده است که در قانون بودجه سال جاری، تمهیداتی برای تحقق این پروژه مهم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خاطرنشان کرد: با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت ۱۰۰ برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه از مزایای دیگر استفاده از فیبرنوری، دسترسی عادلانه مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت در سراسر استان است، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سطح استان تا کنون، اجرای پروژه فیبرنوری در پنج شهر بزرگ استان در حال اجرا است.

کد خبر 749744

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • دستاورد آموزشی افتخار معلم نمونه در اصفهان