Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@20:37:24 GMT

دیدار مشاور امنیت ملی عراق با وزیر دفاع کشورمان

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۸۲۴۵

دیدار مشاور امنیت ملی عراق با وزیر دفاع کشورمان

امیر سرتیپ حاتمی گفت: خروج نیروهای آمریکایی از عراق در چارچوب مصوبه هوشمندانه مجلس این کشور به ایجاد و تقویت امنیت و ثبات در عراق و منطقه کمک خواهد کرد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت دفاع، در دیدار امیر سرتیپ حاتمی و آقای قاسم الاعرجی که در محل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد، دو طرف در خصوص آخرین تحولات منطقه و روابط دو جانبه گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اشتراکات و پیوندهای نا گسستنی فرهنگی، تاریخی و دینی  ملت های ایران و عراق بر حمایت همه جانبه از حاکمیت، تمامیت ارضی و ثبات و امنیت در عراق تاکید کرد.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به ارتکاب جنایت نابخشودنی تروریست های آمریکایی در شهادت دو قهرمان بزرگ ملت ایران و عراق، شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، اخراج تروریست های آمریکایی از عراق را حق مشروع ملت عراق دانست و گفت: خروج نیروهای آمریکایی از عراق در چارچوب مصوبه هوشمندانه مجلس این کشور، به ایجاد تقویت امنیت و ثبات در عراق و منطقه کمک خواهدکرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روند رو به رشد توسعه همکاری های دفاعی و امنیتی بین دو کشور را عامل مهمی در تحکیم ابعاد راهبردی این روابط که در چارچوب منافع دو ملت طراحی شده، دانست و تاکیدکرد: ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در مبارزه با داعش در کنارملت و نیروهای مسلح عراق قرار داشتند، در دوره بازسازی این کشور نیز در کنار برادران عراقی خود حاضر و آماده همکاری خواهند بود و برای توسعه همکاری های دفاعی آمادگی داریم.

مشاور امنیت ملی عراق نیز با یادآوری نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با داعش و  حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم، بر لزوم گسترش مناسبات درهمه زمینه ها تاکید کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و عراق عراق ملت ایران مجلس نیروهای مسلح رشد ایران جمهوری اسلامی ایران امنیت ملی جمهوری اسلامی امیرحاتمی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، «اللوا ریاض الخیکانی» مشاور وزیر داخلی و رییس ستاد اربعین کشور عراق ظهر دوشنبه در نشست مشترک با سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: تمهیدات لازم برای اربعین‌حسینی از هم اکنون تدارک دیده می‌شود.

وی افزود: در چند روز گذشته با معاون وزیر در این خصوص مذاکراتی صورت گرفت و معاون وزیر تاکنون چندین جلسه در این خصوص برگزار کرده است.

مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: با رصد چهار گذرگاه اصلی مهران، چذابه، خسروی و شلمچه، باید کمبودهای این مرزها برای برگزاری اربعین‌حسینی در این چهار مرز، شناسایی و برطرف شود.

کد خبر 6098368

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس