Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@07:41:18 GMT

مخالفت برخی احزاب با طرح صلح شورای عالی مصالحه افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۸۲۵۳

مخالفت برخی احزاب با طرح صلح شورای عالی مصالحه افغانستان

برخی احزاب در افغانستان تاکید کردند که در پیش‌نویس طرح صلح شورای عالی مصالحه طرح دیگر احزاب نادیده گرفته شده و تنها پیشنهادات ریاست جمهوری و این شورا در نظر گرفته شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در ادامه مخالفت‌ها با پیش‌نویس طرح صلح شورای عالی مصالحه افغانستان برای نشست استانبول، حزب وحدت اسلامی و حزب اسلامی افغانستان تاکید کردند که این طرح جامع نیست و نظرات احزاب در آن مورد توجه قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«همایون جریر» رئیس بخش رسانه‌های حزب اسلامی با انتقاد از طرح شورای عالی مصالحه گفت که حزب اسلامی طرحی به شورای عالی مصالحه ملی نداده است اما طرح نهایی اعلام شده نیز تنها دیدگاه شورای مصالحه ملی و دولت افغانستان را شامل می‌شود.

«قربان‌علی فصیحی» رئیس دفتر سیاسی حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز با انتقاد از این طرح به «سلام‌وطندار» گفت: در این پیش‌نویس تنها بحث دو جناح مطرح بوده و دیگر طرف‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند.

از سوی دیگر، «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهور افغانستان نیز با انتقاد از طرح منتشر شده گفته که در این طرح هیچ انسجامی بین نظرات و طرح‌های مختلف از سوی جمهوریت صورت نگرفته است.

معاون اشرف غنی: طرح صلح شورای مصالحه قابل ارائه در نشست استانبول نیست

رحیمی: به اختلاف با ارگ توجهی نداریم/ حرف نهایی را شورای مصالحه در ترکیه می‌زند

اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: در تاریخ تعیین شده توسط آمریکا در نشست استانبول شرکت نمی‌کنیم

معاون اشرف غنی: طرح صلح شورای مصالحه قابل ارائه در نشست استانبول نیست

وی همچنین اظهار داشت که با طرح اشرف غنی برخورد توهین‌آمیز شده و شورای عالی مصالحه با عدم ارائه جزئیات این طرح عمداً تلاش کرده است تا آن را مبهم جلوه دهد و به حاشیه براند.

دانش در ادامه نیز این طرح را دیدگاه «یک حزب» خواند و از انتشار آن پیش از تایید رهبری شورای مصالحه و دولت افغانستان انتقاد کرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه طالبان اخبار افغانستان ترکیه طالبان اخبار افغانستان شورای عالی مصالحه نشست استانبول طرح صلح شورای شورای مصالحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان

دفتر عمومی ریاست‌الوزراء اعلام کرده که در بیست و یکمین نشست کابینه طالبان روی ایجاد مجتمع(کمپلکس) های زراعتی در ولایات بلخ، ننگرهار و هرات گفتگو شده‌است.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء با نشر خبرنامه ای گفت که بیست‌ و یکمین نشست کابینه به سرپرستی ملا محمد حسن آخند، رئیس الوزرای  حکومت سرپرست  برگزار شد.

در این نشست در مورد پروسس، بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه زغال سنگ در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا، خوست، ننگرهار و کندهار گفتگو و به وزارت زراعت وظیفه سپرده شد تا به منظور پیش‌برد امور آن، زمین مخصوص را تصفیه و بعد از حکم مقام عالی ریاست، کار عملی آن را آغاز کند.

همچنین در این نشست، طرح وزارت زراعت پیرامون ایجاد ۶ مجتمع(کمپلکس) زراعتی در ولایت‌های بلخ، ننگرهار، هرات به معاونیت اقتصادی سپرده شد تا پس از بررسی و تاییدیه آن، به مقام عالی ریاست با هدف منظوری ارایه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان