Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:42:16 GMT

بهبود خدمات‌دهی به بیماران تالاسمی در بشاگرد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۸۳۴۳

بهبود خدمات‌دهی به بیماران تالاسمی در بشاگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد، پیرداد نجفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد اعلام کرد: بتا تالاسمی همچنان به عنوان مشکل عظیم بهداشت عمومی ، طب و جوامع در تمام جهان میباشد و حدود 3 درصد از جمعیت جهان ناقل ژن بتا تالاسمی هستند.

وی عنوان کرد: در کشور ما در استانهای شمالی و سواحل جنوب کشور این بیماری شایع‌تر است، هرچند در سایر مناطق نیز کم و بیش دیده می‌شود دو میلیون ناقل بتا تالاسمی و بیش از 15 هزار بیمار مبتلا به بتا تالاسمی ماژور در ایران زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی بیان کرد: بقا و کیفیت زندگی افراد مبتلا به تالاسمی و افزایش امید به زندگی در آنها امروزه بسیار بهبود یافته است؛ مراقبت مستمر و پایبندی به رویه‌ها و رفتارهای بهداشتی نیز به حفظ سلامت افراد مبتلا کمک می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد اظهار کرد: با تلاش خادمان بخش سلامت مردم در شهرستان بشاگرد و با هدف دسترسی آسان و بهبود خدمات سلامت به بیماران تلاسمی مشمول دریافت خون ، بخش تلاسمی در بیمارستان بشاگرد شروع به ارائه خدمت به 27 بیمار تلاسمی نمود.

وی از خیران سلامت خواست تا در تهیه داروها و مواد نیاز این بخش همکاری و مساعدت لازم را با توجه به بالابودن هزینه تأمین داشته باشند.

انتهای پیام/88070

منبع: فارس

کلیدواژه: بتا تالاسمی بتا تالاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین،  ماما را اولین فردی می توان برشمرد که پس از زایمان طبیعی در ارتباط با نوزاد قرار می‌ گیرد و به حفظ و ارتقای سلامتش کمک می‌ کند.

در مراکز بهداشتی یک ماما علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مادر و کودک در دوران مختلف زندگی (جنینی، نوزادی، کودکی، مدرسه) به ارائه خدمات پیشگیری، مشاوره سلامت جنسی و باروری و سلامت خانواده نیز می پردازد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود