Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@19:43:47 GMT

اقلام پرمصرف رمضان، زیر ذره‌بین استاندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۸۴۳۶

اقلام پرمصرف رمضان، زیر ذره‌بین استاندارد

دهشتی از نظارت و کنترل کارشناسان و بازرسان استاندارد بر اقلام پر مصرف در طرح ویژه ماه رمضان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، رضا دهدشتی زاده با اعلام این خبر، اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و در راستای انجام “طرح اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری”(طاها)، به منظور ارتقا و تامین ایمنی و سلامت جامعه،این اداره کل مانند سال های گذشته اقدام به اعزام اکیپ های کارشناسی به مراکزعرضه، توزیع و فروش به منظور کنترل فرآورده های مشمول استاندارد اجباری، با اولویت کالاهای پر مصرف در ماه مبارک رمضان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این طرح که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، از کالاهای پرمصرف از قبیل انواع فرآورده های لبنی، قند و شکر، آردگندم و برنج، زعفران ،خرما ،روغن مورد مصرف در زولبیا و بامیه در مراکز عرضه و فروش، بازرسی و نمونه برداری انجام می شود.

دبیرشورای استاندارد گلستان با اشاره به اهمیت نقش استفاده از کالاهای استاندارد در سلامت مردم، خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد است که ضمن جمع آوری کالاهای غیر استاندارد، با عرضه کنندگان متخلف برخورد قانونی می شود.

مدیر کل استاندارد گلستان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه کالای غیر استاندارد موارد را به تلفن ۱۵۱۷ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷  اطلاع رسانی تا کارشناسان این اداره کل در اولین فرصت اقدامات قانونی را اعمال کنند.

دهدشتی در پایان خاطر نشان کرد: شهروند گلستانی  می توانند با ارسال کد ده رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد برروی کالاهای موجود در بازار به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ بصورت رایگان از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد آن اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور

رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو گفت: داروهای "متفورمین" و "سرماخوردگی بزرگسالان" پرمصرف‌ترین داروهای سال ۱۴۰۲ بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین متولی اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته ترتیب متفورمین با 2 میلیارد و 209میلیون عدد، سرماخوردگی بزرگسالان با یک میلیارد و 920 میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و 763 میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و 235 میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیاردو 231 میلیون عدد بوده‌اند.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو پرمصرف‌ترین داروهای تأمینی سال 1402 از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، سرماخوردگی بزرگسالان، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهای ذکر شده 10 درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟